Ga naar inhoud


Op vakantie naar Denemarken


bartshit

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei TangoBravo:

Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland....  Het is één Scandinavië, maar toch zijn er onderling grote verschillen. 

 

 

Het grootste risico wat je loopt door naar Scandinavië te gaan is dat het verslavend is. Je wil vaker...

 

T B

 

 

 

Mooi verhaal, Scandinavie is zeker verslavend. Wij gingen in 2004 voor het eerst die kant op. Vanaf dat jaar hebben we maar één zomervakantie overgeslagen. (Nooit meer naar Frankrijk geweest daarna..... ) Alle vier de landen in Scandinavië hebben hun charme, Noorwegen en ook Zweden vinden wij wel de mooiste landen. Wat betreft muggen, daar hebben we eigenlijk vrijwel nooit last van gehad,. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Muggen heb je in gebieden met veel stilstaand water...  soms zijn het echt hardnekkige rotbeesten... in DK heb je er het minste last van... Finland en Noord Zweden zijn wat dat betreft een groter probleem... maar als je niet echt in de zomer gaat, heb je er totaal geen last van.

 

Ieder land heeft zijn eigen charme...  en DK is inderdaad het "drukste" maar ook daar heb je erg rustige gebieden... Jylland hoort daar toch echt wel bij hoor...  en als je dat dan vergelijkt met trekpleisters in Noorwegen, vind je het in DK stil...  Ik heb ooit eens van een collega een foto gezien die hij maakte op de Noordkaap....   een zee van mensen daar...  tja, dat was op een zonnige dag in de zomer.... dan moet je daar dus niet zijn ;) ... toen ik er was, was er niemand... alleen mijn broer en ik en de sneeuwscooter waarop we gekomen waren...  dat was in april, dan is de weg daarnaartoe ook nog niet open, en dat scheelt dus.

 

Maar terug naar Denemarken....   ik ben benieuwd waarheen je gaat... en ook wanneer.

Ik vier er vanaf zaterdag weer 2 weekjes vacantie... heerlijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Psychosammie:

 

Dat vraagt om uitleg. 

 

Rømmegrøt hebben we leren eten in Noorwegen, in een restaurant, maar ook bij Noren thuis. Maar zodra je het gevoel hebt dat je vol bent moet je wel onmiddellijk stoppen. Dat hebben we van onze Noorse vrienden geleerd. En uit ervaring....  het is echt waar. 

 

Wanneer je dan toch door blijft eten gaat het je erg tegenstaan en wordt je misselijk. Dat kan al gebeuren met de eerstvolgende hap nadat je het gevoel hebt gekregen dat je eigenlijk wel vol zit. Sommige Hollanders eten dan toch 'hun bord leeg' omdat ze dat van thuis geleerd hebben, maar dat is in dit geval niet verstandig...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Noorwegen staat voor dit jaar bovenaan onze lijst dus ik zal het ter harte nemen.

 

Als ik het recept zo lees loopt de Rømmegrøt wel direct door naar je kransslagader :grin:

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bartshit,

 

 

Misschien nog even een tip, ik weet niet of deze nog steeds geldig is, maar je kan het even proberen :

 

Legoland is ook leuk om even te kijken, als je lid bent van de ANWB kun je de eerste dag vragen of de tweede dag nog gratis is het park te bezoeken, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/18/2018 om 15:41 zei Zilverster:

@bartshit,

 

 

Misschien nog even een tip, ik weet niet of deze nog steeds geldig is, maar je kan het even proberen :

 

Legoland is ook leuk om even te kijken, als je lid bent van de ANWB kun je de eerste dag vragen of de tweede dag nog gratis is het park te bezoeken, gr.

 

 

Zilverster.

Bedankt voor de tip.

Als ik oppas kan vinden voor onze honden ? :-)

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...