Jump to content

M7 MZ-101 Alle instelling+zenders kwijt na stroomstoring

vera26

Recommended Posts

Op een UPS(Universal Power Adapter) aansluiten? Heb ik hier ook dan blijft de ontvanger aan of op standbye staan als de stroom even uitvalt.

Edited by Penthe

SAB Titan 4 Combo
Movie Cube S850H - Full HD Recorder/Mediaplayer + Dual digital HD tuner + 2TB HDD
Xiaomi Mi Box 3  -  Panasonic TX-P42UT30E

2 uur geleden zei Sprietje:

Dat is toch niet normaal dat dat nodig is en als het werkelijk nodig zou zijn, dan mag Canal Digitaal er wel standaard een Power Adapter bijleveren.

Het bizarre is dat ik een identieke M7 heb die dat probleem niet heeft. Je zou denken dat er een geheugen in zit dat in stand blijft met een batterij. Voordat ik ga sleutelen zoek ik verklaringen voor mijn probleem. 

Voor je begint te sleutelen, neem je beter contact op met CDS of je verdeler.

Ze kunnen dan een eventuele vervang box geven; dus minder hoofdzorgen voor jou.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

4 uur geleden zei Sprietje:

Dat is toch niet normaal dat dat nodig is en als het werkelijk nodig zou zijn, dan mag Canal Digitaal er wel standaard een Power Adapter bijleveren.

Ligt eraan over wat voor stroomstoring je krijgt. Ik heb een Pioneer AC3 tuner versterker en die raakt bij een rare stroomstoring ook elke keer zijn settings kwijt, valt de stroom gewoon uit en komt dan weer terug is er niets aan de hand. En ik heb de UPS er zo en zo ook opstaan zodat een opname bij stroomuitval ook gewoon keurig door blijft lopen. Ik heb hier zo mijn Movie Cube(Die kan 2 TDT tuners tegelijk opnemen), mijn Router, en mijn sat ontvanger op de UPS, wel zo veilig.

SAB Titan 4 Combo
Movie Cube S850H - Full HD Recorder/Mediaplayer + Dual digital HD tuner + 2TB HDD
Xiaomi Mi Box 3  -  Panasonic TX-P42UT30E

Wat had je verwacht van dit soort hardware? MiSpec AAA? Het is goedkope rotzooi van KAON die hun 'kwaliteit' al jaren geleden 'bewezen' hebben. Vergeet ook de kwaliteit van de gebruikte SD kaart niet....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-One UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

19 uur geleden zei el renegade:

Heb het ook een keer gezien, na de m7 een keer op fabrieksinstellingen te zetten en opnieuw te installeren waren de problemen voorbij.

renegade, dat blijkt de oplossing te zijn. 

Allen bedankt voor de suggesties!