Ga naar inhoud


Marktaandeel satelliet tv zakt verder weg


Sprietje

Aanbevolen berichten

Volgens Telecompapers is het marktaandeel van satelliet tv het laatste jaar weer gedaald met 4,5 procentpunt van 4,5% naar 4,3%.
Het marktaandeel van Digitenne zakte met 20 procentpunt van 4% naar 3,2%

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


zal nog meer zakken als ze die beperkingen blijven opleggen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je is opletten wat er straks gebeurd als Digitenne in HD gaat uitzenden. Canal Digitaal is veel te duur, gebrekkig zenderaanbod in SD, snapt het niet. Slechte apparatuur en wil voor de 2e en 3e kaart wel de hoofdprijs maar niet hetzelfde pakket geven. En verder teveel verborgen kosten.  (registratie/activatie kosten, niet de mogelijkheid je pakket aan te passen zonder meteen tot 2 jaar te verlengen etc)

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word weeral geen onderscheid gemaakt tussen FTA kijkers en betalende Sat kijkers, heb ook wel het idee dat er nogal wat FTA kijkers zijn en dat betalende CD kijkers wat afnemen, echter er zijn geen concrete cijfers voorhanden en CD communiceert nooit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien beste luisteraar zijn ze wel met een drone hele wijken afgegaan op zoek naar schotels. Het voordeel van een schotel is dat die normaliter buiten moet staan om ontvangst te hebben. Dan is het percentage schotelbezitters snel gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Sprietje:

Volgens Telecompapers is het marktaandeel van satelliet tv het laatste jaar weer gedaald met 4,5 procentpunt van 4,5% naar 4,3%.
Het marktaandeel van Digitenne zakte met 20 procentpunt van 4% naar 3,2%

 

Cijfermatig snap ik dit niet. Met 4,5 procentpunt zakken vanaf 4,5% dan kom ik uit op .... nul procent.

En met 20 procentpunt zakken vanaf 4%, dan kom ik op een marktaandeel van -16%!  Toch knap als je dat weet te bereiken.

(procentpunt, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Procentpunt

 

Dus hoe zit dit met die marktaandelen?

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Providers zorgen er ook een beetje zelf voor al of niet door de content provider, dat sat oninteressant komt. Als ik hier de berichten mag geloven, NPO1UHD, enkel via de orca codering.

Je zou het moe komen, om de zoveel korte tijd alles te vernieuwen.

Hier via kabel of koper, 1 abonnement prijs tot 3 à 4 tv's ( exclusief huur extra decoder(s)).

Maar ondanks de beperkingen, bied sat tv ontvangt mijn voorkeur.

Deze middag een stukje genoten van de regionale bbc1 uitzendingen via astra 2.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei a33:

 

Cijfermatig snap ik dit niet. Met 4,5 procentpunt zakken vanaf 4,5% dan kom ik uit op .... nul procent.

En met 20 procentpunt zakken vanaf 4%, dan kom ik op een marktaandeel van -16%!  Toch knap als je dat weet te bereiken.

(procentpunt, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Procentpunt

 

Dus hoe zit dit met die marktaandelen?

 

Groet,

A33

 

 

9 uur geleden zei Sprietje:

Gelukkig ben jij de enige die het niet snapt.

 

Dan ben ik de zeldzaamheid die het wel snapt.

 

4,5% van 4,5% is 0,2025%. 4,5%-0,20%= 4,3%

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft de vraag hoe Telecompapers de berekeningen maakt.
Ik ga er van uit dat het om betaalde abonnementen gaat maar wat als iemand een abonnement heeft op Canal Digitaal en op Digitenne en bijv. op Canal Digitaal en een kabelabonnement. Ik ken dat soort mensen die voor de huiskamer en voor de slaapkamer of voor vakantie verschillende abonnementen hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel mensen hebben een TV abo via internet provider zonder het te weten en niet gebruiken.

Bij aanmelden een vinkje gezet zonder te weten wat.

Niet uit de lucht gegrepen heb zelf bij iemand bemerkt dat die bij een xs4all internet had met

voip met free bellen maar wist het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...