Ga naar inhoud


Marktaandeel satelliet tv zakt verder weg


Sprietje

Aanbevolen berichten

Canal Digitaal is bezig zichzelf uit de markt te prijzen. 

 

Als je nu een abonnement wilt afsluiten ben je minimaal 22,95 per maand kwijt en dan heb ik het nog geeneens over aansluitkosten. In het verleden hadden honderdduizenden klanten een abonnement op het goedkope (en beperkte) settopbox-pakket van minder dan 10 euro per maand. Deze groep klanten wordt door Canal Digitaal in de kou gezet, want deze groep klanten gaat geen duur pakket afnemen. Onlangs werd de volgende prijsverhoging voor deze groep aangekondigd en dus regent het weer opzeggingen bij Canal Digitaal. 

 

Ik vermoed dat ik de toekomst veel mensen (die niet dagelijks vele uren naar TV kijken) genoegen gaan nemen met de NPO in HD via DVB-T2 en daarbij desgewenst FTA-zenders via de satelliet.  

 

Jammer dat Canal Digital het zover laat komen.....

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat het om de cijfers voor Nederland gaat.
Of is die dalende tendens voor sattv Europawijd?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is puur afhankelijk van het beschikbaar zijn van alternatieven.

Ik woon in een landelijk gebied en satelliet was de enige mogelijkheid om TV te kijken.

 

Sinds 1 maand heb ik een glasvezel aansluiting.......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet het aanbod maar de commercials die het live kijken van TV om zeep helpen, dus nu is inernet een belangrijkere bron geworden en als je nu snel internet hebt wordt de rest een stuk minder belangrijk. En als je dan denkt dat een paar zenders van het gekleurde NPO de boel overeind zullen houden ben je de weg ook kwijt. Internet wordt de hoofdbron als het om kijken gaat en vooral kijken wat je zelf graag wilt zien zonder commercials. TV zenders hebben niet echt een toekomst meer om nog te overleven, of dit nu via de satelliet is of via de kabel of draadloos aan alles komt een keer een einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit gewoon Nederlands is.

Ik las in het Mei nummer van InfoDigital dat satelliet tv weer ietsje groter geworden is in Duitsland... Het grootste aantal tv kijkers, kijkt via satelliet.

Lineaire tv heeft echt nog wel een toekomst... dat stond ook in dat artikel te lezen... online kijken naar zelf uitgezochte content is marginaal.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken is internationaal gezien in aan het zakken.

Satelliet TV is enkel een desbetreffend aandeel van het hele medium TV en zakt in de statistieken evenredig mee.

 

Omdat sommige events zoals de wk2018 nu eenmaal mooier doorgegeven worden op satellietTV in HD en UHD kan er een opbloei geregistreerd worden.

Die is echter tijdelijk. Daarna zakt het wel weer.

 

zoals mij zullen heel veel mensen geen maandelijkse kosten meer willen maken voor pure reclame en herhaling, kolder producties en totale breinverminking

:grin:

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Tonskidutch:

TV kijken is internationaal gezien in aan het zakken

Dit is gissen.

In duitsland oostenlijk switerland noorwegen sweden .... zakt het niet.

In NL en B zakt het omdat het in die landen onbetaalbaar geworden is.

In de door mij eerder aangehaalde landen wordt de sat transmissie betaald door kijkgeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken wil ik op een Televisie scherm.

Niet op een PC, tablet of GSM.

 

De evolutie waarbij NPO en VRT hun aanbod internet verder versleutelen maakt het moeilijker om deze streams op een TV weer te geven.

Ja, met kunstgrepen is het wel mogelijk.   (Chromecast).  Alleen maakt dit het er niet eenvoudiger op.

En je bent afhankelijk van de volgende verandering in de streams.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een troost, de programma's zijn steeds minder het bekijken waard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evenaar zou ook op satelliet zitten, kijk ik veel naar via Telenet. Njam zit ook enkel bij Telenet. Voor de rest kijk ik nog enkel naar Das Erste und ZDF. Silent Witness(krimi) zit ook op Telenet(bbc entertainment). De meeste dus met ondertiteling wat minder vermoeiend tv kijken is.

Via satelliet en abo kost dat veel geld denk ik. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind telenet duur voor wat er wordt gegeven, en wordt binnenkort nog duurder.

om herhalingen tussen de reclame te kijken vind ik 18,90€+9€ huur voor de recorder, veel geld.

enige dagen vernomen, dat mijn ouders verhuizen, en het zit er dik in, dat satelliet tv ontvangst ten einde komt, als ik bij mij geen vlakantenne kan plaatsen in het raamkozijn.

dan luister ik nog liever ganse avond muziek, dan die bovengenoemde absurde prijzen te betalen voor reclame die soms eens onderbroken wordt voor herhalingen.

satelliet blijft ontvangst nummer 1 voor mij, en dat is al iets meer dan 22 jaar.

natuurlijk is satelliet duurder, als je een gezin hebt, waar je bvb 4 tv.s staan hebt.

zeker als je een belgisch of nederlands betaalpakket wilt op alle tv.s.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger kon je dat kaartje toch voor meer tv's splitten.Met 4 lnb's :H-V-Low-High. Ik heb die print hier nog liggen met de kaartlezer erop.

Zal weer voorbij zijn denk ik.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2018 om 21:33 zei Noordzee:

Canal Digitaal is bezig zichzelf uit de markt te prijzen. 

 

 In het verleden hadden honderdduizenden klanten een abonnement op het goedkope (en beperkte) settopbox-pakket van minder dan 10 euro per maand. Deze groep klanten wordt door Canal Digitaal in de kou gezet, want deze groep klanten gaat geen duur pakket afnemen. Onlangs werd de volgende prijsverhoging voor deze groep aangekondigd en dus regent het weer opzeggingen bij Canal Digitaal. 

 

Ik vermoed dat ik de toekomst veel mensen (die niet dagelijks vele uren naar TV kijken) genoegen gaan nemen met de NPO in HD via DVB-T2 en daarbij desgewenst FTA-zenders via de satelliet.  

 

Jammer dat Canal Digital het zover laat komen.....

 

Canal Digitaal had ooit meer dan een miljoen aansluitingen, ik ken de reclame nog wel, "Er hangt iets moois in de lucht". Dat is al een tijd geleden, de kabel was als ik het goed heb nog analoog, internet snelheid was er nog niet als men het al had, Digitenne volgens mij ook nog niet.

 

Op campings in Nederland zie je vaak DVB-T, dus alleen de publieke zenders, via de schotel is er genoeg FTA te ontvangen waar de kwaliteit beter is dan Canal Digitaal. Ik vind het goedkoopste pakket van Canal Digitaal nog te duur voor het aanbod, zeker als ze steeds lopen te klieren met veranderingen die meestal niet positief zijn (pulp zenders en nieuwe coderingen, dus ook weer nieuwe apparatuur). Als ze volledig op de Orca codering overstappen zijn ze naast de mensen die al opgezegd hebben, de volgende groep kwijt.

 

Nu internet steeds sneller wordt, is de stap naar het kijken via het internet steeds kleiner aan het worden. Ik vergelijk het een beetje met data via een mobiele telefoon, bellen doet en deden veel providers via 2G, Tele2 uitgezonderd. Tele2 is direct op 4G gaan zitten en gebruikt waar nodig 3G van T-Mobile. Nu 4G langzaam gemeengoed is geworden voor data en ook telefonie, staat 5G al voor de deur. De snelheid en bandbreedte wordt steeds groter, providers willen langzaam van 3G af om de bandbreedte te benutten voor 4G en wie weet straks direct 5G.

 

Voorlopig zal 2G blijven, veel mobiele pinapparaten werken er op, er zal ongetwijfeld wel een overstap gaan komen, maar wanneer?

 

Ik heb inmiddels al apparaatjes gezien die zowel contactloos als via pin aan een mobiele telefoon draadloos worden gehangen, waardoor 2G overbodig is. Dat is wat krap door de bocht, want je gaat als provider niet tegen je klant zeggen, je moet maar overstappen naar een telefoon die geschikt is als je deze niet kwijt wil raken, bijvoorbeeld mensen die niet met een smartphone om kunnen gaan zitten meestal alleen op 2G met een eenvoudige mobiele telefoon. Zelf heb ik beide op vaak op zak, 2G gaat lang mee en ik blijf goed bereikbaar, mijn smartphone houdt het hoogstens een paar dagen vol als ik deze niet te veel gebruik.

 

Wat ik met de vergelijking bedoel is dat als Canal Digitaal niet heel voorzichtig met haar klanten omgaat, ze vertrokken zijn, uitzonderingen daar gelaten, het wordt steeds eenvoudiger om anders te kijken waar en vaak ook wanneer je dat wilt.

 

Een grotere vraag is hoe belangrijk TV en Radio nog is, de kijk en luister cijfers liegen er niet om, het knalt naar beneden, wat dat betreft heeft ceesv daar groot gelijk in.

 

Citaat

Citaat van ceesv:

Een troost, de programma's zijn steeds minder het bekijken waard

 

 

Daar heb ik niets aan toe te voegen.

 

 

 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaardig besluit , mij dealer zoekt zelfs extra personeel wegens te veel nieuwe installaties (in België wel te verstaan)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...