Ga naar inhoud


Chiptuning auto , wat zijn de risico's?


Gerard 76

Aanbevolen berichten


In België verboden omdat het voortuig niet meer voldoet aan de originele gegevens van eerste in bedrijfstelling , ook kan de waarborg komen te vervallen en bij ongeval zou de verzekering moeilijk kunnen doen , vermoedelijk is het in Nederland ook zo

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook door de fabriek gedaan worden. Heb ooit een Seat gehad. Normaal had de motor 75 pk. Een actiemodel was opgekrikt naar 100 pk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Gerard 76:

Het gaat dus om chiptuning.

Mijn auto is fabriek af begrends op 120 pk maar t blok is standaard 210 pk.

Alleen dit model is dus softwarematig begrends.

Bron is een artikel uit autototaal.

Vandaar de interesse.

Tuning is dus puur softwarematig.

Moet dit bericht wel aanpassen.

De auto is er ook in 160pk versie ipv de 210 die ik aangaf.

 

Hieronder de link die ik eerder aanhaalde.

Deze link gaat over het 2011 model.

Ik heb bouwjaar 2012.

https://www.autoweek.nl/autotest/audi-a4-18-tfsi-120-pk-2011/

 

Deels door de link ben ik benieuwd of t verantwoord is of juist niet.

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees je eens in op het motor-talk-de forum, daar lopen de nodige onderwerpen met alle pro's en contra's.

Bij een oudere auto, zou ik persoonlijk het laten, en op zoek gaan naar een wagen die af fabriek het gevraagde vermogen heeft.

Ik heb een wagen met een 2.0 liter diesel, met een vermogen van 184 Pk.

Het gehele vermogen gebruik ik bijna nooit, maar het is wel prettig wat achter de hand te hebben bij onverwachte situaties.

Voor mij is vooral de acceleratie van 80 naar 120 belangrijk.

Bij mijn vorige wagen, voorganger model, was er een officiële fabrieksset voor 20 kW extra vermogen, daar zat onder meer een grotere ventilator en olie koeler bij.

Met alleen een Chip ben je er niet wanneer je het goed wil doen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijtage. Ik had een Toyota D4D met een vermogen van 116 pk. Na chiptuning 144 pk. Dat was goed te merken met de caravan in het buitenland: Ik hoefde minder snel terug te schakelen bij hellingen. Alleen....ik heb twee keer problemen gehad met mijn versnellingsbak: de groep van de 5e versnelling had een afgesleten schakelkrans door het te hoge koppel. Je merkt dit in het begin doordat de pook in toenemende mate heen-en-weer gaat bewegen bij het remmen op de motor, en vervolgens uit de versnelling gaat schieten.
 

Ik ben nu voorzichtiger geworden - heb nu een Avensis benzine met 147 pk onder de kap (meer dan genoeg) en rijd meer op toeren - en dus een lager koppel op de transmissie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...