Ga naar inhoud


Geen signaal na verhuizing


Witte66

Aanbevolen berichten

Goeiedag..

 

Sinds kort maak ik gebruik van een Schotel ontvanger van canaal digitaal.. 

 

Deze hebben we een maand of 3 geleden gekocht voor op de camping in lucemburg...waar het prima werkte...

 

In de tussentijd heeft het een aantal weken noet aangesloten gestaan, en zijn we verhuist naar België.. waar ik het hele spul weer heb aangesloten....

 

Maar 1 probleem...krijg met geen mogelijkheid signaal vanaf de schotel.. wat ik ook doe....helemaal niks....

 

We wonen 10 minuten van Oostende en probeer al 2 dagen vanalles...maar niks...

Nou werd ik door een kennis van me getipt over dit forum...

 

Is er of zijn er mensen die me met dit probleem kunnen helpen....?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Witte66,

 

Ik ga er vanuit dat je een DUO-LNB gebruikt van Canal Digitaal/TVV. Zet in ieder geval de klem van de 23.5 in de LNB-houder van de satellietantenne voor het uitrichten.

duolnb2.jpg

 

Je kan even je adres invoeren op dishpointer.com en daarnaast de 23.5E selecteren, sleep de groene 'antenne' even naar de plek waar de satellietantenne staat en probeer vanuit daar te constateren of je vrij zicht hebt op de satelliet. Dishpointer geeft in ieder geval aan dat de kanteling van de satellietantenne op 28.2 graden moet staan en de LNB ongeveer 11 graden schuin. (19.2 kop hangt dan lager dan de 23.5 kop).

 

Je kan bij het uitrichten gebruik maken van Ocko TV, deze bevind zich op de 23.5E. In de zenderlijst van Canal Digitaal staat deze op kanaal 237 en in de zenderlijst van TV Vlaanderen is dit 348.

 

Op deze manier zal je zeker een begin moeten kunnen maken met het uitrichten van je antenne, voor de finetuning verwacht ik nog wel een reactie van Sprietje :-)!

 

Succes

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima tips van RowanF1
De schuinstand van de duo-lnb moet trouwens iets schuiner staan, namelijk op 15° (zie bijgevoegde hoek) want de waarde die Canal Digitaal op geeft is een gemiddelde van heel Nederland en België. Aan de kust van België moet hij het schuinst staan, in Winschoten maar 11°.

Welke duo-lnb gebruik je trouwens want dit is volgens mij geen Canal Digitaal duo-lnb.

 

De 4 bouten waarmee het schotelblad mee aan de houder bevestigd is, zitten verkeerd om. Niet dat het nadelig is voor de ontvangst maar nu kun je je bezeren aan de vier bouten die voor de schotel uit steken. Als je ze omdraait, is het aan de voorzijde glad en achter vallen de bouten naast de steun.

 

hoek van 15 graden.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kop zat origineel bij het hele set wat ik heb aangeschaft...met ontvanger van canaal dig... werd zo als kompleet set verkocht...nieuw in de winkel...campingset zeg maar...

 

We hebben deze set gekocht voor op de camping in diekirch lucemburg...daar werkte het prima..en was het uitrichten met een half uur gedaan...

 

Wat ik me nu ook afvraag..wat is de maximale kabellengte die ik kan gebruiken... want ik heb nu 10 meter kabel..maar de schotel staat 5 meter van de achtergevel...en ik begin te vermoeden dat dat het probleem zal zijn...de gevel is nogal hoog zeg maar....en als ik bij de buren kijk...die ook een Schotel hebben staan,alleen staat die veel meer in het midden van de tuin..dus veel verder van de gevel af...

 

Ik zal dus hoogstwaarschijnlijk langere kabel moeten  gaan gebruiken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een coaxkabel van 25 meter is geen probleem. Als je een grotere schotel gebruikt, mag de coaxkabel wel 100 meter lang zijn.
Ik neem aan dat je inmiddels weet in welke richting de schotel moet staan want dat kun je via dishpointer zien.
Maak eens een foto van precies opzij van de schotel en dan zodanig dat je de muur van je huis helemaal tot bovenaan kunt zien. Dat zal dus op enige afstand moeten zijn. Dan kan ik precies zien of de signalen te ontvangen zijn.
Je kunt het ook zelf bekijken met een app op je mobile telefoon. Daarvan bestaan gratis exemplaren en betaalde exemplaren.
Zie in het filmpje hoe dat werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=5AFtcgYRcu4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ruim een week nog geen signaal... heb nu langere kabel...waardoor ik de schotel verder achterin de tuin kan zetten... niks.. 

 

Schotel aan de voorkant van de straat gezet...waar ik vrij sta van alles en dus signaal zou moeten ontvangen...wederom...niks...

 

Nou breek men klomp en heb het even naast me neer gelegt...want anders ga ik me lopen ergeren en dat werkt zowiezo niet...

 

Heb nu contact gezet met iemand van canaal digitaal...en hopelijk kom ik hiermee verder...

 

Ik weet het op dit moment even niet.. want heb nu redelijk veel gedaan...maar heb niks aan dan ook maar een beetje signaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

op hoeveel graden staat je schotel zelf ?

dit is een vb 

maak anders met een stift een markering en zet hem eens wat meer naar beneden 

begin met ongeveer 0.5cm

voor jou zou het +- dit zijn 

Schotel-installatiegegevens

Hoogte  28.5 °

20tnus9.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen weer mee aan de gang.. dan zal ik een foto maken...en hier plaatsen...sprietje vroeg er eerder ook om.. maar doordat we net een week verhuist zijn heb ik veel te doen...vandaag ben ik er heel even mee bezig geweest maar ging niet naar men zin...en heb het spul even in de garage gezet....

 

En las ergens ook iets over een vervormde schotel...dus dat ga ik morgen ook testen ... misschien door de verhuizing. ..

 

En misschien uitdokteren of de lnb misschien kapot is... ook misschien door het verhuizen. ..

 

Ik hou alle opties open....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee lnb zal wel niet stuk zijn 

gewoon de afstelling 

en op die schotel staan daar graden op ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze had ie in luxemburg

dus schotel terug naar beneden ongeveer 2°

Schotel-installatiegegevens

Hoogte  30.5 °

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zet je eens ongeveer

triax 28.5°.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...