Ga naar inhoud


Geen signaal na verhuizing


Witte66

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allen...

 

Heb net de schotel op de plek geplaatst waarvan ik zelf denk...dat er een ontvangst zou kunnen zijn...heb de schotel zelf op 28.5 staan... verder heb ik nog niets gedaan omdat het nu met bakken naar beneden komt... maar hierbij plaatst ij een foto om jullie een beeld te geven van de stand vanaf het huis....

 

15376925037193282159677038199974.jpg

Hij staat nu ruim gerekent een meter of 15 vanaf de gevel..en verder vrij..door gebrek aan kabel lengte kan ik niet verder.. dus zou meer kabel moeten aanschaffen als dit nog te dichtbij is..

 

En misschien dat ik de hoogte in moet...

 

Het verdere afstellen zal ik mee verder gaan als het weer wat droog is..😁

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Witte66

 

Als ik er van uit ga dat de deur 2 meter hoog is, dan zou het huis bijna 10 meter hoog zijn tot aan de nok.
Dan moet de schotel minimaal 19,5 meter afstand van de nok staan om de Astra 28,2 te ontvangen. Uitgaande dat het huis 6 meter diep is, is dat 16,5 meter van de achtergevel.
Hierbij ga ik er dan nog van uit dat de satelliet precies in de richting van je huis staat. Moeten de signalen over de nok van de buurman waarvan het huis hoger is, dan moet je de schotel nog verder weg zetten.

Geef even via een persoonlijk bericht het adres van je door, dan kan ik dat precies voor je bekijken.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ongeveer als ik de juiste woning te pakken heb 

ursel.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal de schotel een stuk naar rechts gedraaid moeten worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een paal tegen de bijkeuken(?) een aardige optie is .

urselb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Beste Witte66

 

Als ik er van uit ga dat de deur 2 meter hoog is, dan zou het huis bijna 10 meter hoog zijn tot aan de nok.
Dan moet de schotel minimaal 19,5 meter afstand van de nok staan om de Astra 28,2 te ontvangen. Uitgaande dat het huis 6 meter diep is, is dat 16,5 meter van de achtergevel.
Hierbij ga ik er dan nog van uit dat de satelliet precies in de richting van je huis staat. Moeten de signalen over de nok van de buurman waarvan het huis hoger is, dan moet je de schotel nog verder weg zetten.

Geef even via een persoonlijk bericht het adres van je door, dan kan ik dat precies voor je bekijken.

 

Ik heb je een privé gestuurt met mijn adres...alvast bedankt...

1 uur geleden zei trust:

zo ongeveer als ik de juiste woning te pakken heb 

ursel.jpg

Klopt je hebt het goede huis te pakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijgevoegde afbeelding zie je de richting van de 4 bekende satellieten. Die gaan allemaal over de nok van je huis als je de schotel met een mast tegen het bijgebouw plaatst.
Op gegevens in de afbeelding zie je dat als je de schotel tegen het bijgebouw aan plaatst, de onderzijde van de schotel 7 meter lager mag staan dan de nok van je huis.
Meet zelf eens op hoe hoog te nok is.
Stel dat deze 10 meter hoog is, dan mag de onderzijde van de schotel dus op 3 meter staan. Dan komt die net iets boven het plat dak te staan. Mooi toch?

 

richting 4 satellieten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei trust:

Ik denk dat een paal tegen de bijkeuken(?) een aardige optie is .

urselb.jpg

Daar heb ik inderdaad ook over gehad en is zeker een optie ik ga het eerts proberen om helemaal achterin de tuin te plaatsen...dat is ruim 30 meter van de woning...

 

Onderstaand kabel...

 

Op hoop van zegen zal ik maar zeggen... en anders inderdaad gaat het een stellingpijp worden tegen de bijkeuken.  

 

 

15377150072098891356668848025666.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Witte66:

Daar heb ik inderdaad ook over gehad en is zeker een optie ik ga het eerts proberen om helemaal achterin de tuin te plaatsen...dat is ruim 30 meter van de woning...

 

Onderstaand kabel...

 

betonnen erfscheiding gebruiken voor je kabel, op ooghoogte super handig ophangen en nooit schade door spitten

Screenshot_119.jpg

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...