Ga naar inhoud


'Dikke' Samsung accu!!!


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als een accu ontploft en er daardoor brand uitbreekt in een vliegtuig op 10 km hoogte heb je een enorm probleem.

 

Als je met een Stint rijdt en dat ding slaat op hol op een overweg als er een trein voorbij raast heb je een enorm probleem.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
8 minuten geleden zei kiekiek:

Als een accu ontploft en er daardoor brand uitbreekt in een vliegtuig op 10 km hoogte heb je een enorm probleem.

Ik geloof dat dat probleem is opgelost.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/18/technologie/boeing-heeft-oplossing-gevonden-voor-accu-probleem-dreamliner

 

Luchtvaart maatschappijen vragen tegenwoordig powerbanks etc als handbagage mee te nemen.

Mocht het dan mis gaan, merk je dat meteen en kan je de brand blussen.

Ontploffen doen die accu's niet vaak, maar zelfontbranding komt soms wel voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2018 om 15:53 zei kiekiek:

Gaat om de accu's in mobieltjes, laptops en powerbanks die de passagiers meenemen aan boord. Dat risico kunnen ze nooit uitbannen of ze zouden dat moeten gaan weigeren aan boord van de toestellen.

DIe zijn zodanig klein dat je ze moet laten uit/afbranden. Het enige probleem wat je hebt is de rook...

De 787 batterijen waren aanzienlijk groter, en de aantallen in de UPS vlucht (https://en.wikipedia.org/wiki/UPS_Airlines_Flight_6) was aanzienlijk groter dan normaal in een passagier vliegtuig...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 8-10-2018 om 09:42 zei Jürgen:

 

 

Het is ook best een kostbare vervanging want de accu, toetsenbord en Touchpad is in één onderdeel geïntegreerd en moet dus in zijn geheel worden vervangen.

 

 

 

klopt niet helemaal. 

De accu is los van de rest dus niet geïntegreerd. Althans niet bij mijn macbook air .

Daar was de accupack (want het zijn meerdere accu's) in een frame gebouwd die je in 1 stuk eruit kon halen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er toch een verschil in de gebruikte configuratie accu tussen de MacBook Pro en Air.

Bij mijn Pro zijn terdege de accu met toetsenbord en touchpad vervangen omdat die simpelweg uit één geheel bestaan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jürgen:

Dan zit er toch een verschil in de gebruikte configuratie accu tussen de MacBook Pro en Air.

Bij mijn Pro zijn terdege de accu met toetsenbord en touchpad vervangen omdat die simpelweg uit één geheel bestaan.

 

Net bij mijn Macbook Pro de accu vervangen... Veel werk, maar het belangrijkste is de speakers verwijderen, en dan voorzichtig met aceton de lijm onder het accupakket oplossen. De aceton heeft jammer genoeg mijn speakers beschadigd, dus die moet ik nu vervangen... Maar gelukkig zijn dat de kosten ook niet.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jürgen:

Ooh, dus jouw MacBook Pro viel niet meer onder de terugroepactie?

Ik weet overigens niet meer welke bouwjaren er wel onder vielen.

Bij mij gaat het om een model 2016 met 2 USB-C poorten.

 

Die van mij is van begin 2013.... Dus de accu is 5 jaar lang meegegaan! 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...