Ga naar inhoud


'Dikke' Samsung accu!!!


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat de accu van de Samsung Galaxy S3 van mijn vrouw vorig jaar vrij snel leeg was kocht ik een nieuwe en bewaarde de oude nog wel enigszins functionerende voor reserve.

Van het laatste is nooit meer wat terecht gekomen maar tijdens het opruimen kwam ik deze oude accu weer tegen en die was niet alleen ouder maar ook dikker geworden, lijkt wel een aardappelzak....

 

Ik vraag mij af, als je deze accu in het toestel laat zitten wat dan uiteindelijk met het toestel gebeurt...

Ben eigenlijk nieuwsgierig of de accu nu zo'n vorm aanneemt omdat die meer dan 1 jaar niet meer gebruikt is of dat dit een andere reden heeft, het is immers een originele samsung accu.

 

 

20181003_142407.jpg

20181003_142349.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Jürgen,

 

Het is inderdaad een vreemd gezicht.

Ik denk dat als je teruggaat naar de winkel waar je m destijds gekocht hebt, dat ze zó schrikken dat je meteen een nieuwe mee krijgt, die kan je dan als reserve gebruiken. 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is erg gevaarlijk zo'n accu in je kast te laten liggen. Die had ook spontaan kunnen ontbranden, het teken dat deze nu zo dik is, geeft al aan dat je door het oog van de naald bent gekropen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu van de telefoon van dochterlief had ook een bolle accu. Meteen verwijderd en naar de millieustraat. Gemeld dat het een Lithion accu was. Accu meteen in een bak gelei en opengebroken.... Had inderdaad gemeen kunnen ontbranden... Puur mazzel gehad....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kom op zeg, de datum is iets meer dan 2 jaar geleden. Als het ding nou 5+ jaar oud was dan snap ik wel dat hij wat bol staat. Ik zou die foto's gewoon naar samsung support sturen en kijken wat zij zeggen. Maar een batterij wegleggen die rond 2 jaar oud is zou er mijns inziens niet zo uit mogen zien. Overigens had ik garantie geclaimed voor die batterij. Snel leeglopen van een batterij die nog niet heel oud is is niet normaal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plastic zakje helpt niet tegen bijtende vloeistoffen.

Iedereen weet toch dat je accu's en batterijen niet kan lageren.

In ongebruikte afstand bedieningen bv batterijen verwijderen omdat

ze gaan uitlopen.

Auto accu's worden gelagerd zonder vloeistof om er voor te zorgen

dat geen reacties plaatsvinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens onstaan deze defecten door vallen of hard stoten. Misschien vrouwlief eens héél diep in de oogjes kijken? De boel scheurt van binnen en oxideren begint. Bij lithion een zwaar exotherme reactie er komt hitte en gas vrij.. Vandaar het opbollen van de accu. Je mag van geluk spreken dat de 'aardappelzak' niet gescheurd is want dan had je zeker de brandweer kunnen bellen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...