Ga naar inhoud


NPO, Veronica en een aantal andere niet meer te ontvangen


Loek3000

Aanbevolen berichten

Dan heb je ons op een verkeerd spoor gezet... Er is een gigantisch verschil tussen geen beeld en freezes/stilstaand beeld. Wellicht dus een signaalprobleem...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Codx 3, 2 voor de hd51 en 1 voor de xp1000

 

ik laat het even met rust, ik had er een aantal dagen geleden een ssd ingebouwd en sindsdien toch wat problemen lijkt het... die heb ik nu afgekoppeld en het lijkt iets beter te werken.

 

ik wacht het even af..... scannen levert alsnog weinig kanaaltjes op

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de meeste zenders zijn toch pulp... Mis je niks aan :) :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku nee hoor, het beeld staat soms stil EN soms is het beeld zwart, ik heb dus meerdere problemen.

 

Ik denk nu aan een hardwarematig probleem

 

Sprietje ik weet alsnog niet wat er mee wordt bedoeld, ik ga me daar later op concentreren aangezien ik andere potentiele probleem makers  wil uitsluiten

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de XP1000 had je deze problemen niet?  Dan vermoed ik inderdaad een signaal probleem, wellicht dat de XP1000 iets gevoeliger en eerder beeld geeft bij een zwak/slecht signaal dan de Mutant HD51.

 

Wil je het signaal van beide ontvanger eens meten op NPO1 HD in dB's… het betreft dus de C/N waarde. Procentwaardes heb je helaas niks aan.

 

Verder zou ik de ontvangers eens om wisselen.  Dus de HD 51 aan te sluiten op de plek van de XP1000 en de XP1000 op de plek van de Mutant.   Als het probleem dan mee verhuist weet je in ieder geval dat het niet  aan die ene aansluiting (coax kabel) ligt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Codx:

Verder zou ik de ontvangers eens om wisselen.  Dus de HD 51 aan te sluiten op de plek van de XP1000 en de XP1000 op de plek van de Mutant.   Als het probleem dan mee verhuist weet je in ieder geval dat het niet  aan die ene aansluiting (coax kabel) ligt.

goed idee !

 

enne de ontvangers hebben ongeveer dezelfde sterkte als het om de zenders gaat...

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Loek3000:

goed idee !

 

enne de ontvangers hebben ongeveer dezelfde sterkte als het om de zenders gaat...

 

Ja maar we moeten wel weten hoeveel dB dat is voor elke ontvanger bij NPO1 HD,  dit is de transponder waarvan jij aangeeft dat je problemen hebt.  

 

Stel dat je op de XP1000 op beide coax aansluitingen 15 dB haalt weten we dat het signaal zeer sterk binnenkomt. Als dit dan op de mutant ineens 8 of 9 dB is dan zal er iets met de tuner van de mutant aan de hand zijn.  Heb je echter op beide ontvangers bijvoorbeeld rond de 9 dB dan wil je dat ook even op NPO2 HD testen, als het daar dan ook vrij laag is dan durf ik wel te zeggen dat de schotel installatie waarschijnlijk niet helemaal in orde is of niet optimaal staat uitgericht.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu aangesloten op de plek van de xp1000, daar worden meer zenders naar binnen gehaald maar de rtl's ontbreken......

 

Er is iets goed mis, wat weet ik niet, ik zal waarschijnlijk vandaag het dak op moeten om te zien of de kabels goed op de switches zijn aangesloten

 

Schotel en sat instellingen waren tot aan een week geleden ongeveer zonder problemen... 

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef die signaal waardes is door van NPO1 HD  dus eerst naar die zender zappen en daarna rechtsonder in de balk kijken of naar de signal zoeker onder menu zenderzoeken. En doe dit op beide ontvangers pas dan weten we het zeker.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier zondagavond op NPO1 zwart beeld en/of stilstaand beeld. Op Veronica wel gewoon beeld en geluid zonder onderbreking.

Bij NPO1 heb ik vaker zoiets gesignaleerd of dat het langer duurt dat het beeld verschijnt dan op de andere zenders dat er beeld komt na het zappen.

Vandaag de schotel gecontroleerd en niets afwijkends kunnen vinden.

Wel voor de zekerheid mijn kaartje van Canal Digitaal laten reactiveren, het leek er op dat bij NPO1 de de-codering niet goed werkte.

Vooralsnog afwachten maar, vandaag werkte alles naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Zuid-Spanje zondagavond wel last gehad op transponder 12090V waar o.a Stingray Brava HD, TV Oranje en NatGeo Wild HD op zitten.
Het beeld bleef zeer regelmatig even stil staan terwijl het geluid geen probleem had. Soms haperde ook het geluid even.
Dit probleem is vaker aan de orde geweest met namen bij de Belgische zenders. Het is een probleem van een overvolle transponder zodat er te weinig bandbreedte is voor een continue weergave.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het blijft vaag allemaal... maar goed, als het later beter weer is ga ik eens alles nalopen, van schotel -> lnb -> kabels  -> switch -> kabel -> sat rec.

 

hierbij de waardes van de xp1000 en de hd51 (onder elkaar)

xp1000.png.e0ce2b02498eefa44918a47c21e8a3b1.png

hd51.png.bda434bb03f93e1bd67bb19d1ac126a9.png

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, ik zie toch meer dan voldoende signaal. Tuner A is 'groen' dus ook een lock op de transponder. Ik mis echter de softcam indicatie in het infoscherm?? Is de softcam op dat moment wel actief.. Misschien een fout in je services bestand? Wat zegt het Live-Log als je op de op deze zenders staat?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe geen moeite want het lijkt niet aan je schotel installatie te liggen.   Het signaal is bij beide ontvangers meer dan prima 13,5 dB en 14 dB dus ik denk dat het probleem vooral in het softcam deel moet zoeken.  Je hebt nu ook geen beeld.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...