Ga naar inhoud


EU wetwijziging op komst waardoor illegale download/streamen verleden tijd is


luisteraar

Aanbevolen berichten

Bron duitse TV zender

Er is een eu verordening op komst dat de providers verantwoordelijk zijn

voor de inhoud dus controle op inhoud op beschermd materiaal.

Dan is illegaal/illegale bron verleden tijd de provider/sitebeheerder moet

rechten afdragen op het materiaal wat op de server  staat waardoor alles

wat je download of streamed legaal is .

Binnen 2 jaar willen ze de regeling bindend hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat lijkt te mooi om waar te zijn...

Feit is toch dat de meest interessante illegale streams en zo, op servers buiten de EU liggen... De wereld ligt dus gelukkig weer helemaal open, op een paar kleine staatjes na. :)

We zien wel.... en ach... het zogenaamd "Illegale" is toch nooit echt uit te bannen.

 

Ik hoor de hele dag door ieder uur nieuwsberichten van de MDR, en heb nog helemaal niets daarover gehoord... maar het zal wel N-tv oid zijn, die hebben altijd wat specialere dingen dan op de staatszenders

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha... een wereldwijde "wet"... die dus iedereen moet gaan toepassen....  haha...

Maar wat hebben google en facebook met illegale streams te maken??  dus de titel van dit onderwerp gaat alleen over streams of bestanden die je van een google- of facebookserver haalt?  dat zal dus niet echt veel zijn denk ik.

 

Ik herinner me nog erg goed de opgenomen cassette bandjes die ik vroeger in Polen kocht... voor minder dan wat je in Duitsland voor een leeg bandje betaalde....  maar daar stond dan wel op vermeld dat je het alleen mocht beluisteren op Pools grondgebied.....  ik heb nog steeds een paar van die cassettes..... 🎵 🎵

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga geen grote discussie maken

google youtube is materiaal die een uploader illegaal geupload heeft.

Met de huidige wetgeving is de downloader verantwoordelijk.

Nu moet google enz zelf controleren en rechten betalen.

Wereld wet Huhhh er wordt geleverd aan EU burger dus is EU recht van toepassing een onderdeel

van internationaal privat recht.

Maar ik ga niet dieper er op in is een hobby sat forum

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ok... het is ook niet verder interessant...

De topic titel is dus een iets te grote vlag voor een kleinere lading....  geen probleem....  ze doen maar ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op een onduidelijke weergave van een bericht krijg je een onduidelijke discussie.

 

Wat is er aan de hand.

 

In het Europese parlement is men bezig met het aannemen van een wet, die internet service providers verplicht al het upload verkeer te monitoren en auteursrechtelijk beschermd content te filteren en blokkeren.

De provider wordt dus niet gevraagd om rechten af te dragen.

 

Informatie bij bits for freedom

https://www.bitsoffreedom.nl/2019/02/13/europese-instituties-zijn-het-eens-het-internet-moet-stuk/

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=europese+unie+filteren+van+upload+content

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de provider die rechten zal moeten betalen, gaan ze die lekker doorrekenen aan de klant.

Dus gaan we met z'n allen klagen, dat het abonnement voor internet weer maar eens duurder wordt.

De ISP zal niet betalen, maar de klant.

Zojuist zei ceesv:

Op een onduidelijke weergave van een bericht krijg je een onduidelijke discussie.

 

Wat is er aan de hand.

 

In het Europese parlement is men bezig met het aannemen van een wet, die internet service providers verplicht al het verkeer te monitoren en auteursrechtelijk content te filteren en blokkeren.

De provider wordt dus niet gevraagd om rechten af te dragen.

 

Informatie bij bits for freedom

https://www.bitsoffreedom.nl/2019/02/13/europese-instituties-zijn-het-eens-het-internet-moet-stuk/

Das dweilen met de kraan open. Hoelang proberen ze al die torrent site's niet te blokkeren met illegale inhoud?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat niet om betalen, het gaat om het uploaden van beschermde content te blokkeren op straffe van vervolging van de ISP.

(Artikel 13 van de nieuwe auteurswet.)

 

In de praktijk betekent dit dat die een filter zal installeren wat bij elke twijfel je upload dicht zet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah, je snapt het!

Dat is de consequentie van deze wet, de ISP of internet platformen zoals Youtube zal risico mijdend gedrag gaan vertonen, en het uploaden van content die auteursrechtelijk beschermd kan zijn, blokkeren..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...