Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Biomethan-ist-kein-gr%C3%BCnes-Gas.jpg

 

en het stinkt ook nog!

maar ja daar ging het niet over, het ging over waterstof H plus O2 is water (en dus geen CO2)

en bijmengen is wel een goed idee maar niet afdoende

 

in tegenstelling tot aardgas => daarmee komt de uitstoot op 2,2 kg CO2 per m³ aardgas (en nog 14% stikstof ook)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je dat voorspeld hebt weet ik niet, moet ik nalezen

maar dat is een ten dele Belgische oplossing die nog moet worden geïmplementeerd

oké alle kleine beetjes helpen.

 

hier is bijna alles aardgas in Nederland, dus dat zet veel meer zoden aan de dijk

en dan is de volledige vervanging in plaats van alleen bijmengen heel erg effectief

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer ik Google vind ik steeds wat anders ( https://www.scientias.nl/rijden-we-dankzij-nederlandse-uitvinding-straks-allemaal-waterstofauto/ ) .

Maar 1 maand terug was er een npo of Teleac  program over een gasboer die zelf een waterstofgas/hybride auto ontwikkelde. 3 Minuten tanken en je kon daar 1000 km mee rijden. On-google-baar.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei de mon:

3 Minuten tanken en je kon daar 1000 km mee rijden. On-google-baar.

Dit lijkt me iets voor Fabeltjes krant.

Waterstof heeft per m3 weinig energie inhoud ongeveer 1/4 van aardgas of lpg.

Dit is nog eens een bijkomend probleem van waterstof

Tenzij waterstof vloeibaar betankt wordt

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk serieus, dat je het schoolgeld moet gaan terug vragen, i.p.v. beweringen te doen en te refereren aan de ... fabeltjeskrant.

Je doet zelf werkelijk geen onderzoek toch?

 

Artikel uit juni 2018.

https://www.ad.nl/economie/kilometers-vreten-met-waterstofauto~a35046e8/

 

Citaat: In drie tot vijf minuten is de waterstofauto volgegooid en klaar voor weer 500 kilometer,

 

Iets grotere tank en en iets zuinigere auto en je haalt de 1.000 km wel.

Omzetting van waterstof naar elektriciteit in de brandstofcel en aandrijving door elektromotoren en je hebt 1.000 km /tank.

 

Deze dus!

https://www.tankpro.nl/brandstof/2017/10/19/toyota-breidt-project-met-vrachtwagen-op-waterstof-verder-uit/?gdpr=accept

 

Ter vergelijking, met 3 minuten tanken haalt mijn diesel rond de 1.400 km.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2019 om 15:26 zei Tonskidutch:

Waterstof is overigens de stof met de hoogste energiedichtheid per kg, namelijk: 125.000 kJ/kg.

lui-steraar, je lesgeld voor lezen kun je gegarandeerd terug vragen, dan heb je een mooie aanvulling voor je pensioen man

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tonskidutch:

dan moet je je vorig bericht nog eens lezen, daar had je het over aardgas of LPG per m3

snap je

Ik heb toen LPG en gas aangehaald maar bezine en diesel hebben ook ongeveer de zelfde energie

inhoud per liter de kool waterstoffen die er in zitten lijken veel op elkaar ,waterstof

is heel iets anders.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...