Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Net op het nieuws: Tesla heeft per direct de productie stop gezet! Het bereik met een caravan van 1500 kg was simpelweg te klein. De diesel wint!

 

/ik had al een keer laten zien, in ander topic, dat de stroomafname met 15% zou stijgen als alle voertuigen electrisch op accu gingen rijden

 

/ salderingsregeling en alle andere subsidies moeten weg om eerlijke concurentie van verschillende systemen mogelijk te maken, zelf opgewekte energie mag natuurlijk ook nooit worden belast

 

/ discriminatie van snelle e-bike moet stoppen om fietsen voor woon/werk/recreatie/etc verkeer te bevorderen

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik weet uit ervaring, dat wanneer ik naar Frankrijk rij, ik met mijn 65 liter diesel een axiradius heb van 1.100 km.

Hang ik er een aanhanger achter, met een gewicht van ongeveer 1.600 kg, gaat het verbruik omhoog van 5 liter per 100 km naar 11 liter per 100 km, bij een 30% lagere snelheid.

Voor een alternatief aangedreven wagen zal dat niet verschillen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, drz zei:

4. Een full-elektrische auto is een stuk compacter doordat er geen grote tanks ingebouwd hoeven te worden. Minder wegenbelasting etc etc.

De elektrische auto wint weer fors.

Een waterstofauto is nogal groot uitgevallen door de waterstoftanks en je hebt minder ruimte om goederen te vervoeren.

 

Dat is nog maar de vraag, een accupakket (250 kg full electric) zal groter zijn dan een waterstoftank.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de BMW i3 die ik vaker rijdt is dat accupakket nagenoeg de hele bodemScreenshot_42.png.441d5d3909c41c494fe1b28d0a3ce31f.png

 

als je daar de plek voor de accu's waterstof LOHC zou opslaan heb je al bijna die nieuwe reikwijdte voor de brandstofcel die ik noemde

maar dan moet er wel nog wat plaats gevonden worden voor de brandstofcel zelf en de "afrem-accu"

of toch een groter model ontwerpen?

dus er is nog genoeg te doen aan de ontwikkeling, die de 4 grote autoproducenten samen gaan uitwerken

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mereltje zei:

Dat is begrijpelijk. De meters zijn softwarematig zo ingesteld dat zij alleen de geleverde stroom meten.

Wil je terugleveren, dan geef je dat aan en word de meter softwarematig daarop ingesteld... Dat is het nut van de slimme meter.

..net als het hoge en lage tarief. Wil je dit hebben, dan passen "zij" dat op afstand aan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Quote

Minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat): "Om in 2050 klimaatneutraal te kunnen zijn hebben we een CO2-vrij energiesysteem nodig. Schone waterstof is een onmisbare klimaatneutrale energiedrager. Het is de ontbrekende schakel in de energietransitie in sectoren als industrie en transport. Om dit te realiseren moeten we opschalen en de kosten van schone waterstof terugbrengen. Dit proces kunnen we versnellen met sterke internationale samenwerking in het Pentalaterale Energieforum en de Europese Unie."

bron ANP

 

Nieuws dus

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duitsland neemt initiatieven om Waterstof land nummer 1 te worden.

 

https://www.dw.com/de/wasserstoffstrategie-deutschland-will-wasserstoff-land-nummer-eins-werden/a-53770326

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...