Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

daar is die dan

https://www.installatie.nl/blogs/marius-valk-daar-is-ie-de-waterstofketel/

 

met een anderer ketel naar de toekomst

het gas leiding netwerk blijft hetzelfde alleen het waterstofgas moet er nu nog in getransporteerd worden, dat is toch veel economischer voor huishoudens?

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waterstofgas bijmengen op het bestaande gasnet is een betere oplossing, daar is Nederland al klaar voor.

Je laat die windmolens i.p.v. elektriciteit waterstof produceren, ben je meteen de onvoorspelbare productie van die dingen kwijt.

 

Waarom Nederland plotseling massaal aardgas zou verbannen is mij een compleet raadsel, net over de grens zijn ze volop bezig het gas distributienet uit te breiden.

Aardas is volop beschikbaar, ook om huishoudens te verwarmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei ceesv:

Waarom Nederland plotseling massaal aardgas zou verbannen is mij een compleet raadsel, net over de grens zijn ze volop bezig het gas distributienet uit te breiden.

Aardas is volop beschikbaar, ook om huishoudens te verwarmen.

 

Mij is een compleet raadsel hoe mensen dit met droge ogen kunnen schrijven. Rij eens een rondje door Groningen zou ik zeggen en zie hoe de huizen daar zijn aangetast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan dat met droge ogen zeggen omdat ik het niet heb over Gronings aardgas.

Kijk maar eens hier, op dit moment worden er grote transportleidingen gelegd tussen Rusland en Europa.

Bekende gasvelden wereldwijd.

https://www.indexmundi.com/map/?v=98&l=nl

 

Nederland kan ook kiezen te stoppen met de export van gas, dat is namelijk wat we al jaren doen, gas exporteren en leuke dingen doen met de opbrengst.

https://www.indexmundi.com/map/?v=138&l=nl

Nederland staat wereldwijd op plaats 5 van gas exporterende landen, in 2016 bijvoorbeeld 53,650,001,920 m3

De export is ongeveer 50%, de andere 50 % is voor binnenlands gebruik, van die helft is de helft, ongeveer 25% van de totale jaarproductie voor verwarming.

 

Groningen wordt in de steek gelaten door de aandeelhouders van de NAM, hoe langer ze dat niet regelen, hoe groter het probleem zal worden.

 

Trouwens, is iedereen vergeten hoe we kookten voor de vondst van het Slochteren veld?

Gas werd voor die tijd geproduceerd in gasfabrieken.

Waterstofgas geproduceerd door windmolens, gecombineerd met stads of aardgas, deels van het Nederlandse aardgas of gas van gasvelden uit het buitenland betekenen dat we geen kapitaal vernietiging hoeven te plegen.

 

We kunnen ook kiezen voor een nog veel betere oplossing, die veel schoner is, kernenergie verder ontwikkelen en beginnen met het bouwen van nieuwe kerncentrales.

 

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een idee dat gelijktijdig opdoemde...

ligt natuurlijk ook voor de hand zo'n oplossing EN DAAR IS NIKS MIS MEE

 

als we het maar geregeld krijgen voor het er zo uit ziet

 

maar ik zie wel iets in waterstofgas voor mijn auto en voor mijn woning

zee-land.jpg

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Hansje Brinker zijn vinger er niet in gestoken had zag het er nu ook weer zo uit. 😃

 

(gat, dijk, Petten, boekje)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei de mon:

 

En ondertussen staan ze  weer een stap verder: 

https://www.demorgen.be/wetenschap/leveren-waterstofpanelen-de-groene-brandstof-van-de-toekomst-bca90304/?referer=https://www.google.com/

 

Het zou inderdaad "best of both worlds" combineren: je kan  opgewekte energie opslaan in de vorm van gas en dus zonder dure batterijen en je kan het gasnetwerk blijven gebruiken voor de aanvoer naar de verbuiker. Of je kan volledig zelfvoorzienend werken. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfvoorzienend werken is niet slim in het algemeen belang dienen de extra kosten van overhead en compressietechnieken en of zelfs vloeibaar maken van waterstof voor je auto tank gemeenschappelijk gedeeld te worden.

 

 1 oké als je niet gebruik maakt van openbaar vervoer en of geen eigen Automobiel die wel op kosten van de algemeenheid gebouwd worden, gezien allerlei facetten, kun je je eigen fermette heel misschien autarc maken.

 2 als je echter de voordelen van een voedsel verdeling via de logistiek van a ) landbouw en b ) product verwerking alsmede c ) Supermarkten of winkels gebruikt, dus door producten te kopen ben je deel van de keten en dien je gemeenschappelijke kosten te delen, zoals je nu ook al doet qua eenheidsprijs voor de producten die weggeworpen worden betreffende de vers houd datum.

 3 als iedereen autarc wil worden en elke woonvorm dus voor huisje tuintje beestje moet worden mogelijk gemaakt, dan hebben we geen betonstop maar beton gieten tot aan je oren. Onhaalbaar. Samenwerken is veel en veel verstandiger. Dat blijkt uit alle voorbeelden die misschien één enkele uitzondering kennen.

 4 zodra je voor zorgkosten komt te staan die je volgens het Amerikaanse model nooit had kunnen betalen ben je deelgenoot van een zorgsector.

 5 als je het gekke idee hebt overeengekomen met je partner en kinderen in de wereld zet, ben je iemand apart met sado maso neigingen of compleet onwetend, de kosten echter moeten ook de andere betalen, zoals dat uit alle rekenmodellen blijkt voor gehuwden met kinderen en alleenstaanden is er een oneigenlijke subsidie op kinderen.

 

De verdichting van de dorpen en stedelijke centra is hoogstnoodzakelijk om de volgende generaties kansen te geven voor overleven. Of jij dat nu zelf wilt of niet, er is een gemeenschappelijke plicht aan welke al veel te veel mensen zich hebben onttrokken.

De marktwerking van producten die door slecht management en dus die te weinig geproduceerd werden zoals de sociale woningbouw leidt tot uitwassen op de woningmarkt.

PRIMA dat de boetes in Nederland nu naar 85.000€ geheven worden voor illegale onderverhuur van sociale woningen, die wij met belastinggeld mee betalen.

 

Als we geen waterstof krijgen georganiseerd voor de nieuwe keteltjes en brandstofcellen in de Auto dan kun je net zo goed al die windmolenparken op het huidige vaste land bouwen want dan staan die windmolens in 300 jaar echt in de zee. (ook weer een plan van de Energieleveranciers en Netbeheerder Enexis, terwijl het Duits voorbeeld onhaalbaar gebleken is)

 

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Psychosammie:

Ik haak al af bij punt 1. Maastricht is echt buitenland he?

Het blijft ontwikkelingshulp hé ;). Daarom hebben ze Tonski er heen gestuurd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...