Ga naar inhoud


Lada voldoet niet meer aan uitstooteisen en stopt verkoop in West-Europa


Sprietje

Aanbevolen berichten

En maar kankeren op een Lada.

Maar hier houd het niet op.

 

Ik ben gepensioneerd, en rij met een 12 jaar oude Citroen C5 diesel - Euronorm 4.  Gekocht toen ik nog veel km's deed.

Door ziekte hield dat op, en nu doe ik maar zo 7000-8000 km per jaar.  Nodeloos te zeggen dat deze auto niet zo veel km's op de teller heeft staan, en het nog prima doet

 

Maar wat verneem ik nu.  Ik mag met deze auto geen lage emissie zones meer binnen, tenzij ik extra betaal.  Brussel, Antwerpen en Gent kan zo niet meer binnen.

Dus een bezoekje aan mijn zoon in Gent is er niet meer bij, tenzij ik heksentoeren uithaal met het openbaar vervoer.

 

Ik noem het de straf die de Groenen aan de gepensioneerden opleggen.

 

Trouwens op de tweedehands markt is deze auto nu waardeloos, want je moogt er geen lage emissiezone mee binnen.  Inruilen voor een nieuwer model wordt zowel heel duur.

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
10 uur geleden zei ceesv:

Hoe verdubbel je de waarde van een Lada?

 

1 uur geleden zei drz:

Een servicebeurt geven?

😂

Wat dacht je van voltanken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎-‎4‎-‎2019 om 12:53 zei Tripleboy:

Hoe noem je een Lada bestuurder die een Snelheidsboete heeft ontvangen ?

 

Een Fantast 🤪

 

 

 

 

 

 

Ik heb er destijds ééntje gehad. 1976 was het. Een 1500S, met een carburator met een dubbel lichaam. Die liep toch zachtjes aan rond de 180 km/u. Maar zuipen dat die deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Kabeltje87:

En maar kankeren op een Lada.

Maar hier houd het niet op.

 

dat is toch het leukste wat men kan doen als men zelf iets anders rijdt en de verwaande kwast uithangt t.o.v. de andere rijders / weggebruikers

als de euronorm niet zo'n wassen neus was, zouden die andere "betere automerken" allemaal met milieu technische upgrade kits hebben moeten komen

 

het geschoemel met APK en verbrandingsgassen NOx etc is niet voor niks weer in het nieuws

1 uur geleden zei drz:

Zuipen deden de makers van Lada waarschijnlijk ook.

nee zeg moet je de autobouwers uit Born eens bekijken, drugs en restalcohol....:sick:

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Tonskidutch:

de autobouwers uit Born

Maar die komen niet uit Limburg!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin

 

Net als met plastic zakjes. 

 

Dat mag ook niet meer want 't is slecht voor 't milieu. 

Maar als je ervoor betaalt mag 't toch wel. 

Is 't dan opeens niet slecht meer? 

 

 

Als een auto te vervuilen zou zijn moet ie gewoon geweerd worden. 

En niet tegen betaling alsnog toegang geven. 

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, lage emissie zones is Belgische politiek op zijn best.

 

Je betaalt als eigenaar immers inschrijvingstaks; wegentaks; en redelijk veel aan BTW op de brandstof.

En dan verzinnen ze nog dergelijke extra pestbelastingen onder het motto 'Het is voor het milieu'.

 

Net zoals quad rijders die al enkele jaren niet meer in Antwerpen mogen... Reglementair ingeschreven voertuig, maar nope - de stad mag je er niet meer mee in...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden heb ik al beweerd dat het gehele Co2 gedoe ging uitmonden in een vulgair geldgewin, nu zijn we zover, alleen loopt een stel tieners die zijn gehersenspoeld nu te betogen voor een een inmiddels verloren zaak.

 

Passeert u even langs de kassa graag 🤑

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...