Ga naar inhoud


Hoezo reclame maken ?


Vogelzang

Aanbevolen berichten

Op 11 maart 2018 start Michel, eigenaar van dit forum, een recensie: 

Gearbest stuurde ons de Xiaomi 70Mai dashcam.

De voor de Chinese markt bedoelde dashcam wordt momenteel in de flashsale door Gearbest geleverd voor een slordige € 33,16.

 

 Even gekeken op Gearbest  dat blijkt www.gearbest. com te zijn met een Xiaomi collectie.

De recentie van Michel is duidelijk een reclame boodschap.

In de 4 bladzijden vervolg op deze recentie is geen sprake van ingrijpen door een moderator.

Uiteraard niet want dat is eigenaar/ moderator Michel zelf.

 

Hypokriet als ik nu van Matchless een waarschuwing krijg wegens reclame maken door Tante Ali te noemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Michel heeft diverse malen aangegeven dat de site "sat4all" inkomsten nodig heeft om te blijven bestaan. Hij heeft diverse malen aangegeven dat hij bepaalde producten de aandacht geeft en dat dat gedaan wordt om inkomsten binnen te krijgen. Vaak wordt er dan nog een product verloot onder de deelnemende leden.
Ik vind dit acceptabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt dat acceptabel als er bij zou staan "dit is een reclame boodschap". Maar dat staat er niet bij.

Maar als iemand vraagt om weerstanden 51 ohm en er kennelijk reparaties mee doet dan verwijs ik voor een goedkope voorraad daarvan naar Tante Ali.  Ik vindt het te gek om dan strafpunten uit te delen wegens reclame maken.

Begin daarmee bij Michel om die aan te laten geven wanneer het reclame betreft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een van de huisregels is "verdoken" reclame.

het is uiteraard soms moeilijk wanneer iets mag en niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al vaker aangegeven;
Een naam van een fabrikant noemen mag wel, van een verkoper niet.
Je mag wel een afbeelding plaatsen van het product door de verkoper met specificaties en prijs als je maar niet kunt zien wie de verkoper is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaast mij dat Matchless nog niet heeft ingegrepen want het door mij noemen van Tante Ali  was strikt verboden.

"Reclame maken".  Tekst weggeradeerd en 4 strafpunten.

Fijn dat iemand de side in de lucht wilt houden maar val niet over geneuzel als Tante Ali is reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit forum hebben we een aantal huisregels!

Die regels zijn bedoeld om de informatie objectief en de omgang op het forum zo prettig mogelijk te laten verlopen.

Iedereen wordt vriendelijk gevraagd zich daaraan te houden.

 

Ten aanzien van het omgaan met het noemen van bedrijven en leveranciers, sat4all wil de informatie op het forum objectief houden.

Aangezien men hier anoniem reageert is niet te achterhalen wie zich achter een schermnaam verbergt.

Er kan dus een handelaar (Jansen) hier schrijven dat je de beste ..... het gunstigst kan aanschaffen bij Jansen.

Die handelaar kan ook schrijven dat je beter niet bij Pietersen kan kopen omdat die ..... is.

 

Om dat te voorkomen is het noemen van bedrijfsnamen of het verwijzen naar verkoop sites niet toegestaan.

Een gedeelte van deze bedrijfsnamen staat in de board software en wordt automatisch geblokkeerd.

Het omzeilen van die blacklist door verwijzingen naar oom, of tante wordt niet toegestaan.

 

Die handelaar kan ook zijn goederen proberen te slijten via een oom of tante ... site.

Googel maar op weerstanden 51 Ohm met een trefwoord daaraan toegevoegd, en de klanten stromen binnen.

 

Om die reden hebben we op sat4all stringente reclame regels, en die worden gehandhaafd.

 

Het noemen van merknamen of verwijzingen naar sites van fabrikanten, (zolang het geen webwinkel betreft) is natuurlijk wel toegestaan.

Je kan ook mensen helpen door een Google zoekopdracht link te posten om mensen op weg te helpen.

 

Ook is een van de huisregels, dat wanneer je klachten of kritiek hebt, je dat niet publiekelijk hier schrijft, maar een reactie via het contact formulier kenbaar maakt.

https://www.sat4all.com/forums/contact/

 

Wanneer je om wat voor reden een toespeling maakt naar een commerciële site wordt je netjes gewaarschuwd, en uitgelegd wat er mis is gegaan, het heeft verder geen consequenties.

Alleen wanneer je regelmatig in de fout gaat, wordt er op een gegeven moment door de board software geautomatiseerd een maatregel getroffen waardoor je tijdelijk bepaalde privileges niet meer kan uitoefenen op dit forum.

 

Dit board is gratis, je mag er zonder betaling gebruik van maken.

Dat betekent niet dat er geen kosten zijn, kosten zoals hardware, software, licenties energiekosten, data verkeer en heel veel vrije tijd van degenen die dit board zonder vergoeding in de lucht houden.

 

Om die kosten te dekken, (en dat is geen vetpot) is er af en toe een recensie of bespreking van een gadget.

Een van die sponsoren was Gearbest, daar is sat4all duidelijk in geweest.

Soms was er ook een voordeel voor leden aan verbonden door een kortingsactie of het verloten van de geteste gadget.

Ook zijn er duidelijk in die recensies zowel voor als ook nadelen besproken van de geteste objecten.

In het schrijven van die recensies gaat ook nog veel tijd zitten......

 

TS moet eens bij zichzelf te raden gaan, waar hij de grens zou leggen wat wel of niet (sluik) reclame is.

Ook mag hij graag aangeven hoe hij de maandelijkse kosten voor het in stand houden van dit forum wil betalen.

 

Maar iedereen wordt wel vriendelijk verzocht zich in dit "huis"zich aan de regels te houden.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als "oud" moderator, kan wel vertellen dat het onderscheid tussen dat leden reclame maakten en of nuttige links gaven niet altijd eenvoudig was. Ik heb menig discussie erover gehad. En ook deze nuttige site kost qua hosting het één of ander aan geld. ik denk dat men meer elkaar moet gaan respecteren in plaats van afkraken. Strekking van mijn betoog: waar leg je de grens ??  Gr. Andries

 

aangepast door paardengek
Extra opmerking erbij
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv.

Het is mij duidelijk.

Ongeveer 1 x per week ontvang ik een pakketje voor een fractie voor wat ik aan onze middenstandertjes moet betalen.

Dat mag natuurlijk niemand weten want Tante Ali is sluikreclame.

Hoe deze site te financieren weet ik niet. Zeer zelden zie ik iets waaraan ik iets heb. Voor anderen misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me herinneren dat op deze site werd aangegeven dat ccleaner steeds meer afweek van de beste versie n.l.   V4.17.4808

Helaas wordt die steeds overschreven en moet ik steeds opnieuw installeren maar werkt snel en zonder naar huis bellen.

Ook Snappy Driver Installation is op deze site genoemd. Heel wat oude XP pc's overgezet met probleemloze stuurprogramma's

Dus minimaal 2 maal iets gehad aan deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...