Ga naar inhoud


4G USB stick aan VU+ Uno. Gaat dat?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Om een Vu+ van internet te voorzien sluit men normaal gezien een LAN kabel aan het toestel aan. 

Ik ga straks in het buitenverblijf van schoonouders een Vu+ installeren. Ze hebben op die locatie enkel toegang tot mobiel internet en wil graag internet op het toestel.

 

Er bestaan diverse USB stickjes om mbv een SIM kaart mobiel internet naar USB te sturen. 

Stop ik zo’n USB in een Vu+, gaat dat werken? En werkt dat ook al met een VU+ Uno?

 

tnx!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


....en dat hoeft niet te duur te zijn.

 

Uit de tijd dat ik op de Spaanse camping nog geen WiFi ter beschikking had gebruikte ik ook een USB WiFi Dongle al dan niet i.c.m. met mijn toenmalige satellietontvangers en dat functioneerde uitstekend behalve dat toen de Pre Paid SIMkaarten met Internet tegoed nogal prijzig waren.

Ik heb nu noch wel een Alcatel OneTouch Y580 (802.11b/g/n) liggen.

 

Helaas is de VU+ UNO nog niet voorzien van standaard WiFi dus zou je die dan ook nog van een voor de UNO geschikte USB WiFi stick moeten voorzien en ook die heb ik nog liggen.

 

Alternatief is natuurlijk een 3/4G router met LAN aansluiting maar daar hangt ook wel weer een prijskaartje aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei luisteraar:

nu een domme opmerking van mij waarom moet de box perse op internet ?

Als die een keer goed ingesteld is kan die jaren werken na tevredenheid zonder internet.

 

Online streaming met legale iptv m3u links en youtube. Maar via 4G, .... ?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal je een reden geven waarom je de box aan het internet zou willen koppelen.

Bijvoorbeeld de Reytec EPG.

 

Maar er zijn nog vele andere toepassingen waarom je de box aan het internet zou willen koppelen, allemaal legitiem en legaal.

 

En ik haalde gisteren 157 Mb/sec speedtest op een 4G verbinding op het platteland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2019 om 16:30 zei luisteraar:

nu een domme opmerking van mij waarom moet de box perse op internet ?

Als die een keer goed ingesteld is kan die jaren werken na tevredenheid zonder internet.

 

 

Ik wil daar het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben zelf sinds 2011 eigenaar van zo'n VU+. Al de gekste dingen mee meegemaakt.

Op 1300 km van mijn deur wil ik graag de tv problemen ter plekke kunnen oplossen.

 

En effectief verder Reytec EPG (dewelke ik hier thuis ook gebruik), hopelijk krijg ik op die Uno nog Youtube. Data-abonnementen swingen tegenwoordig toch de pan uit, dus daar moeten we het niet voor laten. Enzovoort enzoverder.

 

Het grootste gedeelte van het jaar ben ik er zelf niet, dus schoonouders moeten er hun plan mee trekken.

 

Om het daar makkelijk te houden... Bestaat er geen 4G modem met een LAN kabeltje aan de andere kant? Lijkt me simpeler als een 4G modem te zoeken die je dan weer moet verbinden met een Router enzovoort. Wat een gedoe om enkel van 4G naar LAN te geraken.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd een Dovado router als ik op reis ga... daar stop je je usb modem in, en je hebt dan internet via 4 lan poorten en via wlan

Het was de Dovado 4GR... die zal wel niet meer verkrijgbaar zijn, want dat ding heb ik intussen ook al weer meer dan 10 jaar... maar werkt nog steeds uitstekend.

 

dovado-4gr.jpg.a82ea18cd5fff09bd44d702e30c8b858.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Fritz! 4020 of de Gigabit uitvoering 4040 zijn moderne varianten voor een acceptabele prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de man waar ik gewoonlijk dat soort accessoires bestel ging zelf ook even rondkijken wat ie kon vinden aan een leuk prijsje. Blijkbaar zijn er bij Coolblue ook spullen te krijgen voor een 100€. 

De box staat inmiddels klaar, maar gaat even aan de kant voor 4 weken. Mijn leverancier heeft de luxe om zelf 4 weekjes naar Spanje te trekken, dus heb ik op satellietvlak even rust. Half augustus moet ie draaien :)

 

Bedankt tot zover voor de tips.

 

Door met dit bezig te zijn ben ik met m’n eigen Duo2 tegen een ander probleem gestoten... Wordt vervolgd in een nieuw topic.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...