Ga naar inhoud


Kwaliteit oplaadbare AA batterijen


Eduard07

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik op internet wat tests en reviews gelezen over de eigenschappen en kwaliteit van oplaadbare batterijen.

Specifiek zoek ik AA batterijen die niet te snel leeglopen en minstens 1000 keer kunnen worden opgeladen (cycli).

 

Ik lees over diverse merken. Ik lees over eneloop batterijen.

 

Ik lees over batterijen die een hoog vermogen hebben maar relatief snel ontladen (ook bij niet-gebruik), en over batterijen die zeer langzaam ontladen.

 

Opmerkelijk vond ik daarbij dat GP Recyklo heel goed uit een aantal tests kwam, maar dat die op Duitse sites geen goede gebruikersreviews kreeg.  

Daar wordt het allemaal niet duidelijker van. Wat geclaimd wordt door de fabrikant, moet altijd nog maar blijken tijdens gebruik. 

 

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen en adviezen van gebruikers op dit forum. GP, eneloop, Ladda, etc. Welke zijn aan te raden voor een internetradio die aardig wat stroom verbruikt?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier gebruik ik de eneloop 1900 mAh en die lopen niet zomaar leeg, voor mijn rolgordijn in de slaapkamer zitten er 10 in de houder.

Het rolgordijn heeft meerdere bewegingen per dag, bij zon op gaat het naar de MY stand, om 8:00 uur gaat het geheel omhoog waarna om 12:10 uur weer naar de MY stand gaat i.v.m. de inkomende zon en daarbij behorende warmte.

Als laatste gaat het in de zomer zoveel minuten voor zon ondergang dicht en in de winter zoveel minuten na zon ondergang.

In de paar jaar dat ik dit zo werkt de eneloop accu’s maar een keer hoeven laden, vandaar dat ik de eneloop kan aanbevelen.

Als aanvulling ze werken met de somfy motor.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarenlang zeer tevreden Eneloop gebruiker.

Met de Ladda's is ook niets mis (komen uit dezelfde fabriek).

 

Ik ben geen fan van de GP's.

  • Bedankt 1

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei oldebroek:

Tip: Koop wel een goede lader.

Welke laders zijn goed, volgens jou? Waar moet ik op letten?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens naar VOLTCRAFT IPC-1L en wat die allemaal kan, gebruik ik hier.

 

Alle laders zijn van hoogwaardige kwaliteit en hebben 3 jaar garantie.  <---- Dat is natuurlijk zonder reclame.😉

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff....Voltcarft is het huismerk van de Conrad. Deze lader wordt ook verkocht onder Technoline BC-700/1000, Lion cell LC 4000 D. Een beter intelligente lader zijn:

 

Maha Powerex MH-C9000

Opus BT-C3100 version 2.2

Xtar VP4 Plus Dragon

 

Om een paar voorbeelden te noemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de Maha Powerex MH-C9000  in ieder geval wel. Dus na het laden wordt de capaciteit aangegeven. Tevens bij een slechte accu de vermelding "high" wat dus betekend dat deze niet goed meer is. (te hoge inwendige weerstand)

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...