Ga naar inhoud


Kwaliteit oplaadbare AA batterijen


Eduard07

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

in veel gevallen worden die bulk artikelen niet gekenmerkt door de originele fabrikant en middels een andere firma in Timboektoe "branded" hetgeen betekend voorzien van een merknaam

wie Isy batterij bedrukt heeft met de merknaam zul je dan ook niet kunnen achterhalen

ik heb toevallig een AA van Kruidvat voor me liggen, leeg, dat is zeer zeker niet de fabrikant!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 4 x AA oplaadbaar. Volgens mij is Isy een eigen MM merk, maar ik zie Isy ook elders wel te koop.

Aangezien wel bekend is welk merk er achter de Ladda's van IKEA zit (Panasonic), vroeg ik me af of ook bekend is welke fabrikant Isy maakt.   

Ze zijn tot nu toe niet slecht, is mijn ervaring.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar waar batterijen lang meegaan is oplaadbaar zinloos, het is n.l. niet alleen het aantal laadcyli die de levensduur bepalen.

 

Maha Powerex MH-C9000 gebruik ik al jaren, kan ik aanbevelen.

Evenals Eneloop en Powerex cellen.

Wordt hier gebruikt in draadloze microfoons, in-ear monitoren, fotocamera en flitser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei MMD:

Daar waar batterijen lang meegaan is oplaadbaar zinloos, het is n.l. niet alleen het aantal laadcyli die de levensduur bepalen.

 

Maha Powerex MH-C9000 gebruik ik al jaren, kan ik aanbevelen.

Evenals Eneloop en Powerex cellen.

Wordt hier gebruikt in draadloze microfoons, in-ear monitoren, fotocamera en flitser.

 

Ik heb nog nooit een monitor in mijn oor kunnen douwen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2019 om 20:54 zei Frans B:

Eneloop zijn zeer goed (panasonic). Ik heb deze in m'n duikflitser, en heb er eigenlijk geen omkijken naar. Wordt wel veel gebruikt.

 

Ik heb al zoveel merken geprobeerd, maar over eneloop ben ik het meest tevreden. Lopen niet of nauwelijks leeg als je ze niet gebruikt en presteren ook buiten als het kouder is prima. Ik heb er een GP druppellader bij, zodat ze nog langer meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2019 om 09:22 zei Eduard07:

Aangezien wel bekend is welk merk er achter de Ladda's van IKEA zit (Panasonic)

 

Dat is niet helemaal waar. De fabriek waar de originele Sanyo Eneloop batterijen werden gemaakt was eigendom van Sanyo. De overname door Panasonic betekende echter dat het merk Eneloop in handen kwam van Panasonic, maar de fabriek en technology moest (door autoriteiten gedwongen) worden doorverkocht. De fabriek werd daardoor  eigendom van een dochtermaatschappij van Fijitsu, die wel nog steeds de Eneloop batterijen voor Panasonic produceert. In plaats van Eneloop kun je trouwens ook Fijitsu batterijen kopen. Dit zijn dezelfde batterijen met identieke specificaties. De Laddas wijken qua specificaties af van de Eneloops, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet goed zijn.

 

Naar men zegt is er in Japan maar een fabriek die Low Self Discharge batterijen produceert. De opdruk 'Made in Japan' op een LSD batterij geeft dus automatsch aan dat deze uit de Fijitsu fabriek komt. Ook wat Eneloops betreft is het wat dat betreft oppassen geblazen. Panasonic heeft inmiddels namelijk ook een eigen fabriek in China, waar het Eneloop batterijen produceert, en die komen er in testen beduidend minder goed vanaf dan de Japanse versie. Naar mijn weten is in Nederland nog steeds uitsluitend de Japanse versie verkrijgbaar, maar dat zou kunnen veranderen. Mocht je Eneloops in Azië of Australia willen kopen, dan is de kans groot dat er 'Made in China' op staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je dus in principe ook de AmazonBasics accu's kunnen kopen... daar staat ook made in Japan op... en ze hebben ook de low self discharge technology...

Of is dat iets te kort door de bocht

Op 22-7-2019 om 15:58 zei johnno:

Naar men zegt is er in Japan maar een fabriek die Low Self Discharge batterijen produceert. De opdruk 'Made in Japan' op een LSD batterij geeft dus automatsch aan dat deze uit de Fijitsu fabriek komt.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sverige:

Dan zou je dus in principe ook de AmazonBasics accu's kunnen kopen... daar staat ook made in Japan op... en ze hebben ook de low self discharge technology...

Of is dat iets te kort door de bocht

 

Dat is niet te kort door de bocht, want ook die worden geacht uit de Fijitsu fabriek te komen, en ze hebben trouwens ook een goede naam. De specificaties wijken wel, net als bij de Ladda, af van de Eneloop/Fijitsu batterijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-6-2019 om 20:15 zei oldebroek:

Deze deense meneer weet alles over batterijen en laders.

https://lygte-info.dk/

 

Dit is "not normal more" wat heeft die gast

belachelijk veel getest. Je weet niet waar te

beginnen. Beetje overkill. Maar... respect.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat

eneloop de beste oplaadbare batterij

door schade en schande wijs geworden

 

van een hele verzameling gp en varta batterijen die goed getest waren was ik binnen 1-2 jaar al af

vermogen nam erg snel af of laad niet meer op

later ook diverse andere merken getest , maar zelfde probleem, er werkt er niet 1 meer goed

 

van mijn verzameling eneloop batterijen werkt alles nog!  (aa en aaa )

wel eens een paar keer een batterij moeten refreschen met de voltcraft lader, maar heeft dan zijn volledige vermogen weer terug

nu al 3-5 jaar plezier van de eneloop batterijen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...