Ga naar inhoud


DVB-T2 Ontvanger ( goedkoop)


Checkin

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een zeer eenvoudige DVB-T2 ontvanger, die alleen de NPO zenders ( gratis) op het de monitor kan toveren.

 

Waar moet er opgelet worden, waar moet de ontvanger aan voldoen, en zijn de ontvangers die aanboden worden aan de ander kant van de aardbol ook te gebruiken ?

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

De ontvanger moet overweg kunnen met h.265 hevc.

Ik zou eens rond kijken bij een duitse webwinkel. Daar worden ze aangeboden vanaf zo'n 30 euro.

Een ontvanger, die geschikt is voor de ontvangst van de duitse zenders kan de nederlandse fta zenders ook ontvangen.

Ontvangers van de andere kant van de aardbol worden niet altijd standaard geleverd met de juiste software om de nederlandse zenders te ontvangen.

aangepast door HG5812
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet zeker of ik dat zo moet /kan interpreteren

11 uur geleden zei Checkin:

op het de monitor kan toveren.

een monitor van je pC?

dan heb je heel veel goedkope opties voor DVB-T2 usb sticks voor eveneens nog geen 30 euro

 

waarvan je wel nog even moet kijken of ze op jouw pC Operating System ondersteund zijn

windows, apple of linux

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de grote Chinese verkoopsite staan ze ook voor ongeveer 20 euro te koop. Er is ook een combinatiemodel met satelliet voor ietsje meer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vorige week is hier ook DVB-T2. Ik had ruim van te voren een goedkope Chinese usb tv stick daarvoor gekocht die inderdaad DVB-T2 kon ontvangen, maar bleek, met veel storing; beeld en geluid niet synchroon. Kortom niet om aan te zien.

Nu heb ik een Hauppauge WinTV SoloHD (ik hoop maar dat ik het merk mag noemen!) die het vlekkeloos doet. Wel iets duurder.

 

Ik gebruik DVBViewer Pro, hiermee kun je binnen een zendergroep (bouquet) meerdere programma's tegelijk opnemen, afspelen en pauzeren. Met het bij de stick geleverde (te downloaden) programma kun je niet tegelijk iets anders afpelen dan dat je opneemt. Er zijn wel uitvoeringen met 2 tuners.

Voor Windows; DVB-T, DVB-T2, DVB-C

 

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Tonskidutch:

ik weet niet zeker of ik dat zo moet /kan interpreteren

een monitor van je pC?

dan heb je heel veel goedkope opties voor DVB-T2 usb sticks voor eveneens nog geen 30 euro

 

waarvan je wel nog even moet kijken of ze op jouw pC Operating System ondersteund zijn

windows, apple of linux

 

 

Het gaat in dit geval om een Tv,  dus HDMI aansluiting. 

 

 

Wat dus belangrijk is dat de receiver de standaard DVB-T2  HEVC H.265 moet gaan ondersteunen ander heb ik geen beeld.

Thx voor de input !

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, daar zijn best wel veel verschillende types van. 

Bekende merken zijn Technisat, Philips, Strong en XORO. 

 

Zelf heb ik een XORO 7619, die kost in Duitsland ongeveer 30 euro. 

Er zijn ook ontvangers die een faciliteit hebben om op te nemen, de XORO 7620 is daar een voorbeeld van. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

die hebben we al eens aanbevolen in een vergelijkbare vraag, daar die in een Duitse Test review als allerbeste koop naar voren kwam!!!

ik heb hem echter niet meer kunnen vinden in de shops daar die uitverkocht blijkt sinds december 2018. :(

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de tips.

 

Het moet een ontvanger zijn die alleen de gratis zenders op Tv kan laten zien, NPO 1,2,3 daarnaast hoeft de receivers niks te kunnen.

 

Zat eigenlijk richting de 20,- euro te denken.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk op dat de prijzen op een bekende Duitse website net iets hoger zijn dan een paar weken geleden. 

 

Misschien heb je iets aan de Strong SRT 8541?, die zie ik staan voor 26,99. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar maanden geleden een Thomson THT740 gescoord voor 20 euro.

 

Maar die zie ik voor die prijs nergens meer terug, wel een goede ontvanger trouwens.

thomson tht 740.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...