Ga naar inhoud


Hoeveel zenders tegelijk opnemen met canaldigitaals ci module


dubbeltje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Luisteraar,

Ik heb dat menu helemaal niet; Je kunt mijn ontvanger (NannoXX 9800HD) vergelijken met een Vantage HD9000, het enige verschil is de bootloader en dat de NanoXX9800HD geen interne hardeschijf heeft.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Luisteraar,

ze zijn allemaal ongecodeerd, als ik er andere firmware in douw (de originele: Versie 2.81 T-A), krijg ik wat je bedoelt: dan komt er een €-teken onder de 2de opname te staan, en dan moet je die later gaan decoderen.

 

Je begrijpt dat ik die onzin niet wil, daarom heb ik de firmware 02.55.01T-A van Kampfrolli er in gegooid.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 99% ben ik er nu zeker van dat multi kanaal tegelijk toch mogelijk is.

Er waren al testen met JOYNE module die twee kanalen tegelijk toelaat.

Enkel de E2 firmwares hadden er moeite mee ,openpli deed het gedeeltelijk.

Ik spreek wel van twee jaar geleden ondertussen kan het in

VTI OPENPLI,.... al opgelost zijn.

Anders is er werk aan de winkel voor de image bakkers er zijn leden hier die

goed contact met vti openpli hebben hopelijk worden ze wakker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Luisteraar,

Ik ben geen techneut, ik heb geen verstand van Linux, ik heb geen verstand van VTI, OpenPli, zelfs van het uploaden van filmpjes via YouTube is me vandaag voor het eerst gelukt.

 

Als CDS mijn softcam niet had uitgezet -en als ik geen witte CI(+) achterdehand had gehad- was ik er nooit achter gekomen.

 

Ik was gewoon te lui om de originele firmware weer in mijn machine te gooien, dus ik dacht....effe kijken wat er gebeurt als ik die witte CI(+) erin keil.

 

Gewoon mazzel gehad.

 

Nja, je weet het, je bent uitgenodigd hier.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei luisteraar:

Voor 99% ben ik er nu zeker van dat multi kanaal tegelijk toch mogelijk is

Ik krijg als ik die witte CI(+) in mijn ontvanger douw "M7 Group MultiStream" te zien, dus het klopt wel.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al in Limburg, (Tonskidutch woont in Maastricht), dan spreken jullie gezamenlijk af wie wie afhaalt en dan komen jullie gezellig langs.

 

Ideetje?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kaart mediaguard / seca3 kent de beperking 4 zenders zoals reeds sinds 2006 is vastgelegd door CanalDIGITAAL

maar in bepaalde gevallen claimen sommige zenders wegens een bepaalde uitzending meer en is het maximum 2 sid's

 

ik schreef al eerder dat het kan zijn dat je die 4 kunt opnemen maar het kan ook zomaar gebeuren dat je er maar 2 mag

het wordt niet strikt door die prime time film bepaald van de Talpa's of dat kan of niet

ik heb daarom gevraagd of men (anderen) het kan repliceren met CI+ wel te verstaan (ik zelf heb het overigens ook met softcam ondervonden met de sca3 kaart)

dat is overigens helemaal niks nieuws sinds 2006

 

en die kampf rolli firmware is niks anders dan de gemiddelde doorsnee voor Nanox

die kan echt niets meer dan op alle andere CI-Cam receivers

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een conclusie kunnen we voorlopig wel trekken

Een Ci(+) module kan meerdere kanalen tegelijk decoderen.

Dit is wel afhankelijk van de hard/software van de ontvanger

en de CI module en kaart.

De Naox met rolli software ondersteund het in combinatie

met de CI module en kaart van CD.

Meer ervarings berichten zou goed zijn om het een en

ander te bevestigen.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

en die kampf rolli firmware is niks anders dan de gemiddelde doorsnee voor Nanox

die kan echt niets meer dan op alle andere CI-Cam receivers

Hoi Tonskidutch,

ècht wel!

Er zit een bepaald menu in die firmware waar ik op dit board niet over spreek omdat ik bang ben dat ik anders een ban krijg.

(Dat menu heeft trouwens niets met cardsharing temaken, en trouwens, mijn NanoXX heb ik niet op internet aangesloten).

 

Als jullie nou samen afspreken (Jij, @ceesv en @luisteraar) om hier op visite te komen laat ik jullie alles zien.

(Ook hoe ik reclames knip).

 

Maar ik heb jullie al eerder uitgenodigd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je verhaal is duidelijk maar niet echt helder voor niemand niet

en dat heeft natuurlijk niks met je uitvoerige berichten te maken maar met je verhaal dat veel te wazig is

22 uur geleden zei D-box:

Ik was hier nooit achtergekomen als CDS mijn softcam niet had afgezet.

wat betekend dat dan?

Op 30-7-2019 om 22:03 zei D-box:

Hoi Tonskidutch,

Dit is mijn laatste posting in dit draadje omdat ik het niet wil vervuilen.

 

en voor de gezelligheid kom ik echt niet naar 17 km oost van amsterdam notabene

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...