Ga naar inhoud


Hoeveel zenders tegelijk opnemen met canaldigitaals ci module


dubbeltje

Aanbevolen berichten

Hoi Tonskidutch

Ik geloof je meteen, dat staat buiten kijf.

Ik ga het binnenkort uitproberen en geef dan een qsl in dit draadje.

Ik gebruik dus een NanoXX 9800HD met firm 02.55.01T-A van Kampfrolli.

Toen CDS mijn softcam verleden week had uitgezet heb ik ook mijn Aston dual CI 1.07 met de versie 2.26 geprobeerd, deze werkte helaas niet.

Ik kreeg wel beeld met de witte CI(+) van CDS.

 

Ook kon ik mijn huidige firm blijven gebruiken, daar ben ik blij mee.

 

Nou maar hopen dat CDS die "+" niet snel gaat activeren; maar ik ga so-wie-so weg bij CDS als mijn contract is afgelopen omdat ik veel zenders mis die ze uitzenden via internet.

 

Nou, groetjes man

D-box

 

P.S. de reclames spoel ik niet door, ik "knip"ze gewoon dmv mijn mediaplayer; de NanoXX 9800HD heeft geen interne hdd, daarvoor gebruik ik een externe harde schijf, dit is de Platinum van My Drive 500GB, 6,4cm zonder externe voeding (wordt aangestuurd door alleen de USB-poort).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Tonskidutch

Hier mijn qsl

Ik kan alle reclames gewoon eruit knippen.

Je had het over Talpa, was dat niet rtl8?

Tijdens een broadcast van Telekids heb ik 15 minuten opgenomen, daarna de reclame er uit geknipt en toen was die opname van 15 min veranderd in 7 minuten.

 

Het lukt dus gewoon.

 

Tsja, als CDS die + gaat aanzetten zal het wel afgelopen zijn met de pret.

 

Dus mijn softcam kan ik niet meer gebruiken, en originele firmware van NanoXX van hun site gooi ik er nooit meer in omdat dit problemen opleverde.

 

Die CI met de Wereldbol van CDS gooi ik er niet meer in vanwege de trage zaptijd.

 

Nou, groetjes man,

en als je het wilt aanschouwen stuur me dan een PM, dan krijg je mijn adres en zet ik het bier koud.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor dat het hier helemaal uit de hand loopt

en er met stoelen en tafels gegooid gaat worden,

RTL8 opnemen als we weten dat op SBS6 dit spelletje al gespeeld wordt tijdens een avondvullende film

het principe werd beschreven en dat was ook de vraag hoeveel kun je er gelijktijdig opnemen

Screenshot_102.png

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 jaar geleden mijn oude kaart overgedaan aan een Belg. Overnameformulier erbij. Binnen 2 weken had hij beeld als nieuwe abo. Volgens de website (huidig) worden de kaarten gewoon geaccepteerd...

 

Met de witte CI van CDS kun je uitzonderingsgewijs 2 streams verwerken. Wegens de sattuner uiteraard alleen indien op dezelfde transponder...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎23‎-‎7‎-‎2019 om 10:07 zei Tonskidutch:

je kunt op dezelfde transponder twee opnames maken, maar dan geen andere meer kijken, een stream is gelijk aan een opname

 

Hoi Tonskidutch

Ik kan tegelijkertijd 2 zenders opnemen en dan ook nog tegelijkertijd naar een andere zender kijken.

 

Dit lukt alleen maar als ik een zender kies in mijn zaplist die niet lowlightend is.

 

(Uiteraard heb ik het over gecodeerde zenders van CDS icm de witte CI(+) en een oranje smartcard).

 

Met de firmware die ik gebruik (02.55.01T-A van Kampfrolli) hoef ik in deze situatie niet achteraf te decoderen.

 

Als ik de originele firmware 02.81T-A erin gooi heb je wel gelijk, daarom gebruik ik die firmware niet meer.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een opname gemaakt van wat ik bedoel, deze opname is 318MB en wordt niet toegestaan.

Is er een andere manier om die opname te plaatsen?

Ik ben geen techneut, dus svp in normale taal.

 

EDIT

ben m nou op YouTube aan het uploaden, moet nog een uur wachten.

(het is voor mij de eerste keer dat ik iets upload bij YouTube, dus misschien verpest ik het wel allemaal)

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt me niet hoor jongens, ik zal wel iets verkeerds hebben gedaan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een heel groot verschil of we het hebben over de topic vraag (dus met een CI+)

of

dat we het hebben over een softcam die in je kampf rolli firmware zit (softcam is een softwarematige emulatie van een CI-Cam)

dus onze adviezen aan @dubbeltje zijn natuurlijk gebaseerd op de CI+ van canalDIGITAAL welke voor een bepaald deel (CI+cam erop nalezen op sat4all) al dat CI+ mechanisme gebruikt

 

er zijn geloof ik uit het blote hoofd 11 CI+ nadelen (kan ook niet alles onthouden) :whistle:

waaronder dus die restrictie van het doorzappen tijdens de reclame in opnames + timeshift

de beperkingen kunnen ten dele of allemaal ingeschakeld worden voor de specifieke zender.

 

en het is dus niet een op een te vergelijken met de sid2 of sid4 die we al kennen van de seca3 kaart

welke alleen 2 of 4 zenders tegelijk kijken als limiet instelde.

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...