Ga naar inhoud


Toestemming van de Europese Commissie voor de overname van M7 door Canal +


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

 

Canal-plus-M7-group-fusion-360px.jpg

 De Europese Commissie heeft de overname goedgekeurd van de M7 Group,

een in Luxemburg gevestigd bedrijf, door de Canal + Group, behorend tot de Franse groep Vivendi. 

 

 

De Europese Commissie kwam tot de conclusie dat de voorgestelde fusie geen mededingingsbezwaren zou veroorzaken,

aangezien de activiteit slechts licht overlappend was. Evenzo heeft de Commissie eventuele mededingingsbezwaren als

gevolg van verticale banden tussen bedrijven uitgesloten.

 

het contract tussen de Canal + Group en het private equity-fonds Astorg , dat eigenaar is van de M7 Group,

werd in mei van dit jaar gesloten .

Volgens eerdere informatie zal de Canal + Group iets meer dan EUR 1 miljard betalen voor de M7 Group.

Na afronding van de transactie heeft Canal + Group wereldwijd bijna 20 miljoen abonnees .

Bron: https://satkurier.pl

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Eerst maar even wachten of alleen de naam veranderd wordt.

 

Wanneer het naar C+ standaard gebracht wordt is dat het einde van de vrije ontvanger keuze.

 

De tijd zal het leren, op dit moment is allles speculatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Penthe:

Einde van de vrije ontvanger keuze is dan ook gelijk einde Canal Digitaal Satelliet televisie, dan mogen ze online verder spelen als dat dan ook niet stopt.

Inderdaad. Als ik weer zo'n dicht getimmerd en niet goed werkend k@ler$ ding moet gaan gebruiken dan is het einde verhaal.

Ik wil ook nog het een en ander op kunnen nemen zonder dat zo'n kreng al rokend vastloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo einde vrije ontvanger keuze?  Ze hebben toch CI+ modules.    Canal Sat France gebruikt exact dezelfde coderingen als CDS alleen hebben ze seca mode uitgeschakeld en is alles CAK7.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Maar dan MOET je dus als klant ineens een module aanschaffen, gratis fijn maar dat zal best niet het geval zijn.

 

 

Het is niet anders en er zullen mensen zijn die een ontvanger hebben zonder CI(+) slot, die zijn helemaal het haasje.  

 

Maar je moet het ook vanuit de provider zijn standpunt kunnen zien, als ik hun was had ik al lang seca mode uit gezet.   Dan heb je 99,9 % van alle CS uitgeschakeld en ligt de weg open om het volledige pakket op 2e/3e kaarten te bieden en dan kun je wel roepen ja maar dat kunnen ze alsnog het kaartje met de ontvanger aan derden geven maar de schaal waarop dat gebeurd is verwaarloosbaar vergeleken met nu.   

 

En als ze dan een beetje slim zijn gooien ze de transponder op 19 oost ook naar DVB-S2/8PSK voor wat extra bandbreedte,  nemen ze een tp er bij en gooien ze de meeste  SD zenders naar "laag-bitrate HD" zoals Joyne ook doet want dat is nog altijd beter dan naar SD beeld kijken en qua bitrate hoeft dat niet veel te schelen.  Dat icm met nieuwe boxen die HEVC ondersteunen en instant terug-kijk mogelijkheden want dat is toch wel een vereist dingetje tegenwoordig.  De hardware is niet interessant meer, de software maakt de beleving dus die moet goed zijn en bijgehouden worden.  (zorg voor netflix, videoland, Disney+ apps etc)    Dan heb je qua klant ervaring al een -enorme- verbetering.

 

Als ze dan slim zijn zetten ze nieuwe zenders er vanaf volgend jaar in HEVC bij.   Zo dwing je klanten langzaam om over te stappen op nieuwere apparatuur.  Dan zal het nog wel 2-3 jaar duren voordat het gehele zenderpakket gemigreerd is naar HEVC maar dan hebben ze wel ruimte voor nog meer kanalen (fox sp 1-6, Ziggo Sp, film1 etc)  of fatsoenlijke beeld kwaliteit.  Stil blijven zitten is geen optie in deze branche!

 

Zeg nu zelf, zou je de laatste jaren iemand nog CDS/schotel aanraden? Ik niet want ze lopen jaaaren achter op de andere aanbieders en dat moet veranderen anders hebben ze geen bestaansrecht. Zelfs Digitenne (als je het goed kunt ontvangen) biedt inmiddels HD beeld en veel buiten gebieden krijgen glasvezel.  

aangepast door Codx
  • Bedankt 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderwerp opgeschoond, reageer alleen op het onderwerp niet op de persoon!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je inderdaad gedwongen wordt een speciale ontvanger van Canal+ te nemen, dan is het ook bij mij einde verhaal met Canal+. Ik heb de afgelopen tijd juist 2 UHD TV's aangeschaft met ingebouwde satellietontvangers om van die 2 afstandsbedieningen af te zijn. Ik ga er van uit dat het met een speciale CI-module ook wel gaat lukken anders ben ik snel over naar Joyne. Maar als ik toch dure Ci-modules voor Canal+ moet gaan aanschaffen, ga ik ook meteen naar Joyne want daar kun je met maximaal 3 extra modules voor €5,-/maand per module kijken op extra tv's. Dat zal bij Canal+ wel een stuk duurder zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speculaties dus, dan kan ik beweren dat alles nog een poosje bij het oude blijft, maar dat is dan ook koffiedik kijken, Canal + verkoopt/verhuurt geen modules wel dit : https://boutique.canal.fr/recevoir-canal/#decodeurCanal

 

Voor de Franse markt uiteraard

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Tripleboy:

Speculaties dus, dan kan ik beweren dat alles nog een poosje bij het oude blijft, maar dat is dan ook koffiedik kijken,

ja wat hebben we er aan als je eigen beweringen koffiedik kijken is?

 

Canal+ heeft een heel duidelijke terreinwinst gemaakt door het overnemen van de M7 winkel

die gaan heel snel over naar andere apparatuur en een eigen techniek, hetgeen aanpassen en vernieuwen betekend zoals Codx ook al aangeeft

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...