Ga naar inhoud


dreambox 500


robert1968

Aanbevolen berichten


als het de HD versie is wel anders niet meer.Heb mijn 500 verkocht voor afrika aan 25 euro omdat het enkel E1 is en voor CD heb je E2 nodig en een HD box.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de TS even aangeeft welke DM500 hij heeft? De DM500 (grijs) is inmiddels 100% waardeloos vanwege het gebrek aan een DVB-S2 tuner (en Enigma1). De zwarte DM500 is in principe nog te gebruiken vermits je beschikt over een losse smartcard van CD. Vanwege het minimale geheugen van deze box en de inmiddels zeer trage CPU is hij alleen geschikt voor puur TV kijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een image erop met een softcam. Softcam instellen voor Canal Digitaal.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Dan moet dat met jouw DM500HD in principe allemaal nog kunnen. Je geeft echter geen antwoord op mijn PM vragen. Kan er dus tot zover absoluut niets zinnigs over zeggen.

De box moet van een image worden voorzien die een softcam ondersteunt. OpenPli 4 zou mooi zijn. Echter geen idee of de feed daarvan nog in de lucht is. Ook geen idee of het een originele DM500HD is. Zonder expliciete info is er niks over te zeggen.... Bij gebrek aan kennis zou ik het ook niet aanraden om te gaan 'klooien'..

Het beste is om naar een expert te wandelen/rijden en het daar te testen.. Ik heb via PM aangeboden om naar me toe te komen. Het is niet echt dichtbij, maar met een auto goed te doen. Kan ik hem hier (mits geen clone) zo voor hem installeren/testen.. Het is aan de TS.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een beetje courante image er op zetten en een softcam, daarna kaart er in en kijken maar.  ik neem aan dat je ook wat voorbereidend huiswerk hebt gedaan voordat je met het idee komt om z'n hobbybox te kopen of je verwacht je nu dat wij alles voor je uitleggen?

aangepast door Codx
  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.21 dan en niet de 2.30 want dan moet je weer met CCcam.prio gaan prutsen. Voor een leek een beetje omslachtig... Handiger/beter is dan OScam. In geval van een DM500HD V1 zou OpenPli 4 nog gaan (vermits de OpenPli 4 feed nog bestaat). Voor een V2 is er officieel geen OpenPli.. De V1 heeft weinig geheugen dus niet veel recente images zullen passen. De V1 heeft 64MB flash dus een 54MB image is een beetje 'max'. Er moeten nog een kanaallijst, softcam in.. Picons kunnen op een USB stick..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is een originele DM500HD V1. OpenPli 4.0 erop. Gelukkig heeft WanWizard de feed ook nog gered. CCcam 2.2.1 erop, CCcamInfo 1.4 erop. Kaartje erin. FastScan en gaan met de banaan....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...