Ga naar inhoud


Mike Radio een piraat of erkend station?


astro iris

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is met zeer grote zekerheid een middengolf piraat.

Als ik zo naar de foto kijk, verwacht er maar niet al te veel van.

De Veluwe is helemaal niet ervoor geschikt om een zender te plaatsen voor 1512 kHz vanwege de zandgrond.

Dat geeft een erg slechte grondgolf en op die frequentie al helemaal.

Dus overdag zal het bereik niets voorstellen en moeten ze het s´avonds en ´s nachts hebben van de skywave.

Het hangt er dan maar helemaal vanaf of die antenne een goede vertikale afstraling heeft en of deze frequentie enigzins vrij is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender op de foto is een 1 kW korte golfzender voor 1500 kHz - 30 mHz. Een ouwe bak uit de jaren 80.

Lijkt me een beetje overkill voor een licentie van 1 Watt-100 Watt PEP (= 0,25 - 25 Watt EIRP)

 

Het is gewoon een piraat die zo´n zender ergens via dubieuze wegen op de kop getikt heeft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die frequentie, 1512 kHz. Staat niet in het bericht over legale am genoemd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎-‎2‎-‎2020 om 19:59, astro iris zei:

Volgens een bericht op een radio forum zou Mike Radio eind februari begin maart , telkens op zondagmorgen , testuitzendingen doen op de 1512 AM.  Gaat dit hier over een piraat of is dit een erkend station?

 

"Testuitzendingen" op zondagmorgen? De vraag of het hier al dan niet om een piraat gaat is daarmee voor mij beantwoord.
Welk erkend station gaat op zondagmorgen testuitzendingen lopen te doen?

Ik lach me alweer helemaal een deuk als ik dit lees.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, de frequentie komt niet voor in het licentie register, noch op de lijst van voor Nederland beschikbare frequenties.

De betreffende zender, zichtbaar op de foto, staat afgebeeld op een piraten site, gedateerd 11.07.2009.

 

Dit staat er op hun site:

Mike Radio is onregelmatig te beluisteren via de frequentie 1512 of 1611 kHz.

 

Dit zijn de feiten, al het andere is een vermoeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...