Ga naar inhoud


Brandweer haalt man van het dak na schotelreparatie.


dutchandrew

Aanbevolen berichten


Hier staat dat de ladder was omgevallen toen hij op het dak stond i.p.v. dat hij niet meer naar beneden durfde. Dat is toch effe wat anders.
https://www.destentor.nl/steenwijkerland/da-s-pech-ladder-weg-brandweer-moet-jongeman-redden-na-klusje-op-dak-in-steenwijk~a0009392/?referrer=https://www.google.com/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

( ) geschikt

(X) ongeschikt

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de beelden, ik denk een huishoud trap, waarmee hij vanaf het balkon het dak op gegaan is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook maar eens wat roepen :

Van beide laatste beweringen is niets zeker 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mij inderdaad ook niets verbazen als hij een huishoudtrapje gebruikte vanaf zijn balkon.
Het kijkt er op dat zijn schotel met tegelvoet op zijn balkon terecht is gekomen als ik die foto bekijk (rode cirkel).
Er is niet veel meer van over van die schotel, helemaal verwrongen. Alleen de lnb-arm is herkenbaar. Moet best een grote schotel zijn geweest. Waarschijnlijk een te kleine tegelvoet gebruikt en te weinig ballast.
Dit zou bij mij zo niet gebeuren. Ik zou altijd een paar veiligheidskabels van de tegelvoet naar de boeiboorden aanleggen. Dan kan hooguit de schotel uit positie waaien maar nooit van zijn plek af waaien.

 

schotel van dak gewaaid.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, ceesv zei:

Gezien de beelden, ik denk een huishoud trap

Een veronderstelling van mijn kant, inderdaad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest vreemde van deze berichtgeving vind ik vooral:

Had niet iemand gewoon de trap/ladder weer rechtop kunnen zetten?

Dat zou eerder mijn oplossing zijn, dan meteen een ladderwagen van de brandweer te laten aanrukken (of uitrukken).

 

Maar ik weet (ook) helaas het fijne niet, van deze situatie....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het roepen van de brandweer is toch echt wel een noodgeval voorwaarde. Ik heb al eens een rekening gehad van hun.

Bij andere hulpsituaties als de kat in de boom of satelliethobbyist kan de bevelvoerder van de brandweer een rekening sturen.

Maar dat hoeft niet het geval te zijn, @trust daar heb jij gelijk in.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft hij de ladder van de buren geleend, zie foto. Tja, het balkonnetje is erg smal, eigenlijk bedoeld om de ramen te wassen, een trap moet dan erg steil staan en als het dan flink waait, gaat die zo om. En ja, het is geen gallerij maar balkons die gescheiden zijn door een betonwand. Als je de voordeur niet open hebt staan, kan dus ook niemand de ladder even recht zetten.

Zo te zien een grote Triax schotel, mogelijk een TD110.

Op de meeste huizen liggen zonnepanelen, bij hem niet. Waarschijnlijk gebruiken de buren die ladder om bij de zonnepanelen te komen om ze af en toe schoon te maken.

schotel van dak gewaaid 1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...