Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, pollegazon zei:

 

Vreemd. Zouden dan al die Madrilenen meer dan 90 procent van de tijd binnen zitten ? Want daar loopt het pas écht de spuigaten uit.

 

 

 

Ik mag aannemen dat Penthe met binnen bedoelt dat je met meerdere mensen in een binnenruimte bent, dus niet thuis maar in een restaurant, bioscoop, overheidsgebouwen, scholen etc

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Penthe zei:

 

En dat jij op een vliegtuig stapt mij krijgen ze er niet in maar ook niet in een trein en bus, ik slaat vakantie gewoon even over gezien de situatie.

 

 

In jou situatie snap ik dat echt wel Penthe, het is toch een bepaald risico voor jou, wat je hebt uitgelegd. Ik heb verder geen onderligggende ziektes en heb een goed sluitend mondkapje gebruikt en zinktabletten geslikt om minder ziek te worden in geval van een besmetting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pollegazon zei:

 

Vreemd. Zouden dan al die Madrilenen meer dan 90 procent van de tijd binnen zitten ? Want daar loopt het pas écht de spuigaten uit.

 

 

Ze houden stiekem enorm veel feesten met tig mensen opelkaar achter gesloten deuren, de herrie verraad het en daardoor grijpt de politie elke keer weer in. 90% van de besmettingen komt door bijeenkomsten en feesten en de andere 10 aan het bezoeken van familie en vrienden/kennisssen. Dus helemaal niet vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Ze houden stiekem enorm veel feesten met tig mensen opelkaar achter gesloten deuren, de herrie verraad het en daardoor grijpt de politie elke keer weer in. 90% van de besmettingen komt door bijeenkomsten en feesten en de andere 10 aan het bezoeken van familie en vrienden/kennisssen. Dus helemaal niet vreemd.

 

Klinkt inderdaad heel erg logisch, dus toch de jeugd lijkt het. Aan de andere kant kan ik ze wel begrijpen. Ze zijn jong, hebben een heel groot sociaal netwerk, willen uitgaan en plezier in het leven hebben. Zie die maar binnen te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Klinkt inderdaad heel erg logisch, dus toch de jeugd lijkt het. Aan de andere kant kan ik ze wel begrijpen. Ze zijn jong, hebben een heel groot sociaal netwerk, willen uitgaan en plezier in het leven hebben. Zie die maar binnen te houden.

 

Bedoel je nu te zeggen dat we van jongeren niet mogen verwachten dat ze hun verstand gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, johnno zei:

Bedoel je nu te zeggen dat we van jongeren niet mogen verwachten dat ze hun verstand gebruiken?

 

Dat is lastiger dan je denkt johnno. Een jong iemand leeft vooral in zijn eigen wereld, heeft minder empathie dan ouderen, omdat hun hersenen pas op latere leeftijd volgroeit zijn. Bij jongens als ze 25 zijn, bij meisjes wat eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Dat is lastiger dan je denkt johnno. Een jong iemand leeft vooral in zijn eigen wereld, heeft minder empathie dan ouderen, omdat hun hersenen pas op latere leeftijd volgroeit zijn. Bij jongens als ze 25 zijn, bij meisjes wat eerder.

 

Het verstand lijkt op Rottumeroog wel heel erg laat te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, johnno zei:

Het verstand lijkt op Rottumeroog wel heel erg laat te komen.

Nou lees ik heel veel het nieuws uit Nederland en daar zijn de jongeren flink bezig, enig verstand is ver te zoeken.

 

Maar hier in Spanje is het echt niet anders de jongeren houden echt nergens rekening mee dan enkel met zichzelf. Dus houden ze ook geen rekening met Corona en dat ziet ik duidelijk dagelijks terug komen op tv. En ik ziet het ook om me heen. We hebben plicht mondkapje te dragen de jongeren doen dat gewoon niet ook al krijgen ze daar waarschuwingen en boetes voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, johnno zei:

Het verstand lijkt op Rottumeroog wel heel erg laat te komen.

 

Owww je gelooft me niet ;) Voila:

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/je-bent-pas-echt-volwassen-als-je-24-jaar-bent

 

Drie hersenwetenschappers, Jiska Peper, Margriet Sitskoorn en Dick Swaab, kunnen zich er wel in vinden. Het klopt namelijk dat je brein pas volwassen is na je 24e. Jiska Peper van de Universiteit Leiden houdt zich onder meer bezig met hersenontwikkeling bij pubers en beaamt dat een gemiddeld brein pas volwassen is vanaf een jaar of 25. Dan ben je ook pas in staat om grote beslissingen te nemen. "Dan gaat het ook om dingen als plannen, het overzien van je gedrag en impulsbeheersing." Peper vervolgt: "We werken met kinderen tussen 8 en 25 jaar en brengen hersenontwikkeling in kaart. Pubers zijn gevoelig voor beloningen en kunnen hun gedrag nog niet goed sturen. Dat proces stopt niet op hun 18e, maar loopt langer door."

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Penthe zei:

Nou lees ik heel veel het nieuws uit Nederland en daar zijn de jongeren flink bezig, enig verstand is ver te zoeken.

 

Maar hier in Spanje is het echt niet anders de jongeren houden echt nergens rekening mee dan enkel met zichzelf. Dus houden ze ook geen rekening met Corona en dat ziet ik duidelijk dagelijks terug komen op tv. En ik ziet het ook om me heen. We hebben plicht mondkapje te dragen de jongeren doen dat gewoon niet ook al krijgen ze daar waarschuwingen en boetes voor.

 

Klopt, hier hetzelfde Penthe. We hadden in het vliegtuig naast ons een jong Belgisch grietje zitten die ook lak had aan de mondkapjesplicht, dus ik liep gelijk naar een stewardess die haar tot 3 keer toe moest aanmanen om hem op te zetten. En nog pissed zijn dat ik het tegen een stewardess had gezegd. Yeah right ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kiekiek zei:

 

Klopt, hier hetzelfde Penthe. We hadden in het vliegtuig naast ons een jong Belgisch grietje zitten die ook lak had aan de mondkapjesplicht, dus ik liep gelijk naar een stewardess die haar tot 3 keer toe moest aanmanen om hem op te zetten. En nog pissed zijn dat ik het tegen een stewardess had gezegd. Yeah right ;)

 

 

En dan staat er dit in het nieuws, ik weet wel wat het probleem is maar in hogerland weet men dat absoluut niet.https://www.spanjevandaag.com/02/10/2020/wereldgezondheidsorganisatie-weet-ook-niet-waarom-het-corona-mis-gaat-in-spanje/  Je kunt wel maatregelen nemen maar als 70% van de bevolking daar lak aan heeft en je daarnaast ook veels te weinig controle uitvoert tja dan gaat het mis. Spanje is een rommelig land met een rommelig volkje, echte struktuur valt er nauwelijks te vinden. Er worden perfecte plannen gemaakt echter de uitvoering faalt per direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kiekiek zei:

Owww je gelooft me niet ;) Voila:

 

Natuurlijk gedraagt ons brein zich anders wanneer we 24 zijn dan wanneer we 20 zijn.

Het gedraagt zich nog weer anders wanneer we de leeftijd van 30 en 40 bereiken.

Maar ik nam toen ik 20 was belangrijke beslissingen in mijn leven, waar ik nu 50 jaar later nog altijd achter sta.

En ik weet ook dat ik op mijn 20ste dondersgoed begreep dat er regels waren die nageleefd dienden te worden.

 

De problemen die we bij jongeren tegen komen hebben weinig met het ontwikkelingsniveau van het brein te maken.

Die hebben te maken met de manier waarop we vandaag de dag onze kinderen opvoeden.

Dat ging er in mijn jonge jaren iets anders aan toe, en vandaar dat we ons bij het volwassen worden ook anders gedroegen.

Niet dat alles toen perfect geregeld was, want dat is niet zo, en het een en ander was zeker voor verbetering vatbaar.

Maar we zijn van het ene uiterste naar het andere gegaan, en daar plukken we nu dus de vruchten van.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, johnno zei:

De problemen die we bij jongeren tegen komen hebben weinig met het ontwikkelingsniveau van het brein te maken.

Die hebben te maken met de manier waarop we vandaag de dag onze kinderen opvoeden.

 

 

Beiden johnno en ik denk jou punt meer dan mijn punt. Wat hebben wij onze kinderen verwent, alles mocht en mag. Maar geef dat als ouders maar eens toe. Dat is een rechtstreeks verwijt op je rol als ouder.

8 uren geleden, Penthe zei:

En dan staat er dit in het nieuws, ik weet wel wat het probleem is maar in hogerland weet men dat absoluut niet.https://www.spanjevandaag.com/02/10/2020/wereldgezondheidsorganisatie-weet-ook-niet-waarom-het-corona-mis-gaat-in-spanje/  Je kunt wel maatregelen nemen maar als 70% van de bevolking daar lak aan heeft en je daarnaast ook veels te weinig controle uitvoert tja dan gaat het mis. Spanje is een rommelig land met een rommelig volkje, echte struktuur valt er nauwelijks te vinden. Er worden perfecte plannen gemaakt echter de uitvoering faalt per direct.

 

Gelezen en in Nederland is de situatie exakt hetzelfde als die in Spanje. Komt waarschijnlijk ook nog bij dat mensen corona-moe zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, kiekiek zei:

 

In Portugal heb ik me werkelijk geen moment onveilig gevoeld, op het een Britten straatje in Albufeira na dan, maar daar hadden we standaard een goed mondkapje op als we er door liepen. In het vliegtuig hetzelfde plus zelf een goede ontsmettingsgel meegenomen. De afzuiging stond ook duidelijk op een hogere stand dan andere jaren.

In tegenstelling tot die anderen die het allemaal schuld zijn heb JIJ je niet onveilig gevoeld

Jaja...

de kwestie is dat je even zo hard mee doet aan de verspreiding uit code oranje landen en dat hoef je niet af te doen met ik had ontsmettingsgel bij...

 

maar wel een jong belgisch grietje bekritiseren

 

twee maten man

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...