Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

We gaan hier verder.

 

Het is het paas weekeinde, het begin van een wederopstanding?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit in quarantaine, weg bij gezin.. Niet het leukste moment om paas te vieren..hoewel.

Er is een grote tv, ik kan muziek draaien en mixen, zat speelgoed etc.. en een volle koelkast! :P

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijzelf 3 fustjes en een fles Frangelico laten bezorgen... hik.

 

k km d psn wl dr...

aangepast door Con
  • Haha 3

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paniekreactie a la het kopen van toiletpapier.

https://www.businessinsider.com/how-coronavirus-travel-through-air-droplets-aerosols-2020-3?international=true&r=US&IR=T

 

Dit zijn dus de feitelijke constateringen:

  • According to the World Health Organization, the COVID-19 virus is not airborne and does not spread between people who are more than 6 feet apart.
  • Some research, however, suggests viral droplets can travel farther than 6 feet in certain conditions and that live coronavirus particles can persist in the air in aerosol form.
  • Such aerosols pose a disproportionate risk to people in hospital settings.

Dus gewoon afstand houden en niet vrijuit niezen. That's all! Jij bent geen zorgpersoneel, want die zitten noodgedwongen dichter op de patient. 

 

(Word een beetje moe van dat kuddegedrag op basis van "in het buitenland (Duitsland") doen ze het allemaal beter.")

 

 

 

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

en heb je een instructie op Chinees erbij? 🤣

succes

Mogelijk staat er in die instructie bij: "Alleen te gebruiken in combinatie met de verplichte smartphone app".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kiekiek zei:
20 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik had dus gisteren in China mondkapjes besteld en die zijn net verzonden.

 

Ik hoop voor je dat die koffiefilters nog op tijd komen...😷

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag gisteren nog op TV hoe men de maskers in eigen land maakt............

 

Op een naaimachine (zonder ook maar enige veiligheidsvoorzieningen) door een paar naaisters die van een andere medewerker de lamellen stof aangereikt krijgen die uit de snijplotter komen.

Dat de productie als besmet is of kan zijn, wordt niet eens gecontroleerd.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die mondkapjes discussie lijkt een beetje op die van de winterbanden.

Die zijn ook overbodig wanneer je zelf alles goed doet, tot het moment dat er plots iemand anders iets onverwachts doet.

Op dat moment is die ene meter remweg die je wint net het verschil.

 

Mondkapjes worden in vele landen in de openbare ruimte dwingend voorgeschreven.

Alleen dat al zou een indicatie moeten zijn dat er een zekere mate van bescherming van zou moeten uitgaan.

 

Je kan de doelmatigheid in 2 delen splitsen,

Wanneer je zelf besmet bent zal je minder virus verspreiden via je ademhaling, kuchen of hoesten.

Aan de andere kant ben je beter beschermd tegen lieden die geen afstand houden.

 

Nog staat het iedereen vrij ze wel of niet te gebruiken.

Maar voortschrijdend inzicht zou dat kunnen veranderen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niet wetenschapper kan ik over de doelmatigheid en noodzaak niet oordelen.

Dus we volgen als leek die aanbevelingen op.

Maar ik kan wel beoordelen of men er adequaat mee overweg kan. (zoals ik ook al in deel1 schreef)

En nog steeds is er geen informatie over de juiste toepassing / gebruik ook niet in de landen waar het al plicht is.

 

Informatie van officiële zijde is bedoeld

youtube gekloemel vindt je natuurlijk wel

aangepast door Tonskidutch

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd leuk om die anti/pro mondkapjes discussie voorbij te zien komen ;)

 

Vooralsnog hebben de typisch Aziatische ´mondkapjes-landen´ als China, Japan, Taiwan, Zuid-Korea en Singapore het corona beter onder controle dan hier.

 

In afwachting van de volgende anti/pro lading berichten ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het heeft echt niet met anti of pro te maken

ik kan ook winterbanden misbruiken in de zomerse hittegolf in zoverre is die vergelijking van ceesv terecht

het gaat om wat de W.H.O. heeft gesteld inzake verkeerd gebruik van de maskers

 

we gaan het meemaken na pasen

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...