Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ceesv zei:

Met als kers op de taart een patiënt die een advocaat naast zijn bed heeft staan om verplaatsing te voorkomen.

Kan me er aan de ene kant ook wel iets bij voorstellen, lig je in het plaatselijke ziekenhuis en kan de familie even op de fiets langskomen, wordt je plots naar de andere kant van het land overgeplaatst.

En dat met de wetenschap, zoals in die reportage te zien was, dat er bedden leeg staan. Niet voor reserve oid. maar simpelweg omdat er niet genoeg verplegend personeel aanwezig is om deze bedden ook te kunnen gebruiken.

Denk dat ik er ook niet blij mee zou zijn om even op ziekenbezoek te gaan en daarvoor 2 uur heen en 2 uur terug te moet gaan rijden want die kosten zijn dan wel voor eigen rekening.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zijn die reiskosten te verhalen bij de zorgverzekering. Zo goed zijn veel dingen dan nog wel weer geregeld. Zelfs hotelonderkomen kan volgens mij in bepaalde gevallen worden geregeld en gedeclareerd. En NL is geen Duitsland, waar bij de vorige piek ook NL covid-patienten naartoe zijn gebracht.

En als het ziekenhuis probeert d.m.v. spreiding zowel reguliere als covid zorg maximaal te kunnen blijven bieden, is spreiding met beleid gewoon een stukje solidariteit die we in deze barre tijden moeten kunnen opbrengen, lijkt me.

Veel Nl-ers lijken te denken dat ze alleen maar "volste" rechten hebben zonder enige toegeeflijkheid te hoeven betonen i.v.m. bepaalde omstandigheden.

Nederland is namelijk groter dan de randstad, maar geen Canada, of, pakweg, Duitsland, Frankrijk, Spanje of Italië.     

 

Het primaire doel is toch: spoedige genezing? En niet: ziekenbezoek op loopafstand. 

 

En wat die lege bedden betreft: is er wel genoeg personeel voor die bedden? Waarschijnlijk niet. Dus dan maar overplaatsen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ik dus, er was niet genoeg personeel om die lege bedden te kunnen gaan gebruiken.

Maar zou het dan geen beter idee zijn om niet met zieken te gaan slepen maar juist verplegend personeel van elders te gaan halen?

Een zieke met een ambulance verplaatsen kost klauwen vol geld (voor een ritje van 20 minuten ben je al zo'n 800 euro kwijt) en mankracht terwijl een verpleger gewoon op de trein kan stappen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Dat schreef ik dus, er was niet genoeg personeel om die lege bedden te kunnen gaan gebruiken.

Maar zou het dan geen beter idee zijn om niet met zieken te gaan slepen maar juist verplegend personeel van elders te gaan halen?

Een zieke met een ambulance verplaatsen kost klauwen vol geld (voor een ritje van 20 minuten ben je al zo'n 800 euro kwijt) en mankracht terwijl een verpleger gewoon op de trein kan stappen.

ja hoor in de trein stappen en daarmee de verspreiding een kans geven, zorgend personeel moet zo weinig mogelijk in contact zijn met de "buitenwereld"

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2020 om 13:05, kiekiek zei:

 

Van overwinteraars en permanent daar wonende Britten heb je niet zoveel last denk ik. Maar ik doelde op de vakantie vierende Britten en ik heb ze in alle leeftijden gezien die er schijt aan hadden.

 

Al die Britten zijn ordinaire zuiplappen. Ik erger me ongelooflijk aan die vlerken hier in Dubai. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, wanderer zei:

ja hoor in de trein stappen en daarmee de verspreiding een kans geven, zorgend personeel moet zo weinig mogelijk in contact zijn met de "buitenwereld"

 

Dus dat verplegend personeel gaat na werktijd  ook niet naar huis, gaat geen boodschappen doen en hun partners en evt. kinderen blijven ook allemaal thuis?

Verplegend personeel wordt, voor zover ik weet,  juist extra getest dus als ze aan het werk zijn dan zijn ze in principe niet besmet.

Wat is dan een groter risico/handiger, 8 personen kris kras door Nederland verplaatsen waarvan bekend is dat deze zeker besmet is zijn met evt. familie in zijn/haar kielzog of 1 verpleegkundige waarvan dmv. een test is aangewezen dat deze niet besmet is door Nederland laten reizen of gedurende een aantal weken/maanden op een andere locatie onderbrengen?

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net als jij het reizen wel gewend maar voor velen geldt dat dus niet.

Ze wonen op max een kwartiertje reizen van hun werk en die gaan echt niet ineens een uur reizen om in een ander ziekenhuis te gaan werken.

Hun dagschema wordt op de kop gegooid. Ook verzorgende beroepen zijn mensen met een thuis situatie die ook aandacht en zorg vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus van de ongeveer 200.000 verpleegkundigen die we in Nederland hebben zijn er niet 10 of 20 te vinden die even de nood in dat ziekenhuis tijdelijk op willen/kunnen vangen?

Geef ze de helft van de besparing als bonus door niet met patiënten te hoeven slepen en er zullen er vrijwel zeker genoeg zijn die wel even een paar weken in willen vallen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dus dat verplegend personeel gaat na werktijd  ook niet naar huis, gaat geen boodschappen doen en hun partners en evt. kinderen blijven ook allemaal thuis?

Verplegend personeel wordt, voor zover ik weet,  juist extra getest dus als ze aan het werk zijn dan zijn ze in principe niet besmet.

Wat is dan een groter risico/handiger, 8 personen kris kras door Nederland verplaatsen waarvan bekend is dat deze zeker besmet is zijn met evt. familie in zijn/haar kielzog of 1 verpleegkundige waarvan dmv. een test is aangewezen dat deze niet besmet is door Nederland laten reizen of gedurende een aantal weken/maanden op een andere locatie onderbrengen?

Klopt , ook dat ze nog een privéleven hebben. Verplegend personeel zou geen contact mogen hebben en de man in de straat mag er maar op los vieren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Al die Britten zijn ordinaire zuiplappen. Ik erger me ongelooflijk aan die vlerken hier in Dubai. 

 

Kan ik me echt heel goed voorstellen. Als wij met vakantie gaan houden we er zelfs rekening mee met de keuze waar we heen gaan. Het is net een hele meute alcoholisten. Dit jaar waren we verdoemd tot de Algarve waar normaal gesproken 90 % Britten zitten. Gelukkig viel het mee toen wij er waren.

9 uren geleden, astro iris zei:

Klopt , ook dat ze nog een privéleven hebben. Verplegend personeel zou geen contact mogen hebben en de man in de straat mag er maar op los vieren.

 

Ik heb een buurvrouw (grietje van 23), die op de corona afdeling in Nijmegen werkt. Die houdt er prive geen rekening mee als ik haar zo hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gerrit B zei:

Maar zou het dan geen beter idee zijn om niet met zieken te gaan slepen maar juist verplegend personeel van elders te gaan halen?

Een zieke met een ambulance verplaatsen kost klauwen vol geld (voor een ritje van 20 minuten ben je al zo'n 800 euro kwijt) en mankracht terwijl een verpleger gewoon op de trein kan stappen.

Dit zou omgekeerde wereld zijn. Dus als een ic patiënt geen zin heeft om overgeplaatst te worden (Sowieso een egoïstisch standpunt in alle opzichten.), moet een ziekenhuis aan de andere kant van NL maar even meerdere personeelsleden die ook daar momenteel hard nodig zijn,  afstaan en die moeten kostbare verpleegtijd in de trein gaan zitten en ver van huis gaan werken? (Nog  even los van die kosten?) Ik zou zo'n weigerende ic-patiënt de keus voorleggen om verder maar thuis verpleegd te worden en op eigen risico.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

euuuhhhh ik heb het niet over de discussie of iemand nu wel of niet overgeplaatst wil worden en in dit geval ging het ook helemaal niet om IC patiënten maar over patiënten in een normaal ziekenhuis bed. (alhoewel men er denk ik wel wat beter bij stil  kan staan wat de consequenties zijn voor een patiënt en familie om iemand  over te gaan plaatsen)

 

Maar als die patiënten naar de andere kant van Nederland gaan dan moet daar toch ook personeel zijn om dat op te vangen?

Dan zou ik zeggen dat ze aan de andere kant van Nederland dus een overcapaciteit of meer personeel achter de hand hebben wat ingezet kan worden.

En wat is dan efficiënter een paar gezonde verpleegkundigen die tijdelijk even ergens anders gaan werken of tegen enorme kosten gaan slepen met zieke besmette patiënten waarna ook de familie telkens flinke afstanden moet afleggen of een patiënt eenzaam ziek ligt te zijn?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak er nu geen opgeklopt verhaal van want het ging over één familie van een patiënt en over één advocaat van een patiënt.

Familie of derden mogen helemaal niet op de Intensive Care komen. Overigens waarom zouden die bij een besmet persoon willen op bezoek gaan?

 

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even in Duitsland tanken is niet meer toegestaan.

 

Omdat Duitsland Nederland, met uitzondering van de Provincie Zeeland en Limburg, als risicogebied heeft ingeschaald, is vanuit Nederland inreizen aan strenge regels gebonden.

Voor Nederlanders is het niet toegestaan even in Duitsland te gaan tanken.

 

Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan.

Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen.

 

Grenspendellaars die over de grens werken moeten zich aanmelden bij een Duitse GGD, wanneer bij een controle blijkt dat men niet aan de voorschriften voldoet loopt men kans op een forse boete.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noordrijn-Westfalen maakt een uitzondering

In onze buurdeelstaat Noordrijn-Westfalen gelden echter een paar uitzonderingen. Zo hoeven mensen die op doorreis zijn naar een ander land niet getest te zijn en datzelfde geldt voor grenswerkers.

In de laatste update van het coronaprotocol is er ook een uitzondering gemaakt voor mensen die minder dan 24 uur in de deelstaat verblijven. Dat is dus goed nieuws voor als je alleen even een volle tank wil halen.

 

bron omrooep Gelderland

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...