Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

In tegenstelling tot die anderen die het allemaal schuld zijn heb JIJ je niet onveilig gevoeld

Jaja...

de kwestie is dat je even zo hard mee doet aan de verspreiding uit code oranje landen en dat hoef je niet af te doen met ik had ontsmettingsgel bij...

 

maar wel een jong belgisch grietje bekritiseren

 

twee maten man

 

Was helemaal geen code oranje gebied man. En ja regels zijn regels, dat domme wicht droeg het maskertje niet op de juiste manier en zelfs helemaal niet en dan neem ik mijn verantwoordelijkheid voor iedereen aan boord om daar iets van te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Screenshot_16.png.e3d4e8b60e8c7074a28666272f0b1e9c.png

 

 

Het aantal besmettingen zegt nu niet zo heel veel meer, omdat het aantal sterftes nog steeds heel erg laag is. Gisteren maar 9 mensen overleden. In vergelijking tot de piek in april met meer dan 200 sterftes per dag zijn de gevolgen heel erg afgenomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, kiekiek zei:

 

Klopt, hier hetzelfde Penthe. We hadden in het vliegtuig naast ons een jong Belgisch grietje zitten die ook lak had aan de mondkapjesplicht, dus ik liep gelijk naar een stewardess die haar tot 3 keer toe moest aanmanen om hem op te zetten. En nog pissed zijn dat ik het tegen een stewardess had gezegd. Yeah right ;)

Helaas is het tegenwoordig regelmatig zo dat wanneer je - voor je eigen veiligheid nota bene- ergens meldt dat iemand zich niet aan de regels wil houden,  bij ons in NL nota bene gelijk botte, misplaatste  vergelijkingen met WO2 van stal worden gehaald. "Vrijheid"  wordt in veel welvarende, Europese, democratisch bestuurde landen kennelijk door veel burgers verward met "vrijgevochtenheid". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Wat hebben wij onze kinderen verwent, alles mocht en mag. Maar geef dat als ouders maar eens toe. Dat is een rechtstreeks verwijt op je rol als ouder.

 

Onze politici hebben er ook een handje van de ouders de schuld te geven.

Terwijl we juist bij die politici dat verwijt neer moeten leggen.

In Den Haag wordt aangegeven hoe wij met elkaar dienen om te gaan.

Daar wordt de richting aangegeven, ook wat betreft de opvoeding van kinderen.

Het is volstrekt onjuist de schuld bij de ouders neer te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet alleen over doden in Nederland als ik je er op mag wijzen hoe jij steeds die statistiek misbruikt en de ernst van de zaak wegwuift.

Het gaat ook om mensen met ernstige blijvende klachten en de kostbare medische zorg die daar voor in aanspraak wordt genomen de komende jaren.

 

Bovendien sterven er nu met die tweede golf 5565 mensen per dag aan dit virus wereldwijd dat is ruwweg 1,8 miljoen tot er een vaccin is in de Lente 2021 en voor het overal ter beschikking staat is dat ook weer 2,5 miljoen.

En afgezien van het enorm veel hogere getal aan mensen met ernstige blijvende klachten wereldwijd die helemaal geen gezondheidszorg hebben zullen er grote gaten vallen in de samenhang van de maatschappijen en culturen.

Je schrijft zelf over de empathie van de jeugd, dus er zal nog wel wat gaan veranderen als die jeugd de overhand krijgt welke ook erg makkelijk te beïnvloeden is.

Een paar dagen Famke Louise op de sociale media en je hebt gelijk de poppen aan het dansen. Ja nu nog effe ongedaan maken wat je veroorzaakt hebt meid.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, johnno zei:

Onze politici hebben er ook een handje van de ouders de schuld te geven.

Terwijl we juist bij die politici dat verwijt neer moeten leggen.

In Den Haag wordt aangegeven hoe wij met elkaar dienen om te gaan.

Daar wordt de richting aangegeven, ook wat betreft de opvoeding van kinderen.

Het is volstrekt onjuist de schuld bij de ouders neer te leggen.

Nou ben je toch een beetje te zwartwit, vind ik.

De ouders hebben wel degelijk een primaire rol bij het opvoeden van hun kinderen. Hij zijn HUN kinderen en zij hebben ze op de wereld gezet en daar horen ouderlijke plichten bij.

 

Politici hebben inderdaad een voorbeeldfunctie, maar hoe ver gaat die? Tot achter de voordeur?

Je doet nu eigenlijk een beetje hetzelfde als wat je de politici verwijt: afschuiven. 

 

De meeste ouders weten volgens mij drommels goed wat hun te doen staat,  zeker in het geval van normen en waarden. Als het misgaat met je kind, ga ook jij vast als eerste vraag stellen: "Waar heb IK het af laten weten?" en niet zeggen "Dit is de schuld van de regering." Klopt, toch?  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

dat is degene die de jeugd opvoed

Nee hoor, momenteel is ze druk bezig zichzelf te laten "educaten" door ome Diederik.... 

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zei ik toch ;)

Ze (en nog een paar van die omhooggevallen zogenaamde BN-ers) is door die virussekte ingepalmd. Die sekteleider had/heeft een verborgen agenda, en daar is hij wat mensen voor nodig die hem blind volgen en de rest van de Nl-ers uit kunnen maken voor "makke schapen". Mooi dat we in NL ook mensen als Gommers hebben die flink tegengas willen geven waar dat mogelijk is. Eigenlijk vind ik het onbegrijpelijk zot dat diegenen die weldenkende NL-ers blind noemen, zelf blind achter zo'n sekte-messias aan lopen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Helaas is het tegenwoordig regelmatig zo dat wanneer je - voor je eigen veiligheid nota bene- ergens meldt dat iemand zich niet aan de regels wil houden,  bij ons in NL nota bene gelijk botte, misplaatste  vergelijkingen met WO2 van stal worden gehaald. "Vrijheid"  wordt in veel welvarende, Europese, democratisch bestuurde landen kennelijk door veel burgers verward met "vrijgevochtenheid". 

 

Yep of je krijgt een grote bek of een klap voor je kop. In dit geval nam ik mijn verantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, johnno zei:

Onze politici hebben er ook een handje van de ouders de schuld te geven.

Terwijl we juist bij die politici dat verwijt neer moeten leggen.

In Den Haag wordt aangegeven hoe wij met elkaar dienen om te gaan.

Daar wordt de richting aangegeven, ook wat betreft de opvoeding van kinderen.

Het is volstrekt onjuist de schuld bij de ouders neer te leggen.

 

Eens, het is ook en/en. Feit is nu dat de jeugd aan de lopende band positief getest wordt en dat is ook niet zo raar met al die feesten. Onderwijzend personeel is al gevraagd om daar een rol in te gaan spelen, maar die spelen het balletje uiteraard naar de ouders. Feit is dat daar wel het gros van de besmettingen zitten, de groep 15 tot 30 jaar is 3 miljoen Nederlanders. Wie moet die groep gaan aanspreken op hun gedrag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Het gaat niet alleen over doden in Nederland als ik je er op mag wijzen hoe jij steeds die statistiek misbruikt en de ernst van de zaak wegwuift.

Het gaat ook om mensen met ernstige blijvende klachten en de kostbare medische zorg die daar voor in aanspraak wordt genomen de komende jaren.

 

 

 

Met alle respect voor de slachtoffers van corona, maar ik vind 50.000 sterftes per jaar in Nederland alleen al aan de k-ziekte ernstiger dan corona. Ik heb dat nu 3 keer van zeer dichtbij meegemaakt en dat waren geen maanden maar een paar jaar dat je lichaam van binnenuit kapot gevreten wordt om uiteindelijk na een lange strijd te sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Politici hebben inderdaad een voorbeeldfunctie, maar hoe ver gaat die? Tot achter de voordeur?

Je doet nu eigenlijk een beetje hetzelfde als wat je de politici verwijt: afschuiven.

 

Politici leggen wetten vast, Eduard, en het is dus echt wel iets meer dan een voorbeeldfunctie.

Natuurlijk zijn ouders medeverantwoordelijk voor de opvoeding van hun kinderen.

Maar ze kunnen slechts opereren binnen de regels die voor hen in Den Haag zijn vastgesteld.

Doen ze het vandaag zoals mijn vader het vroeger deed, dan worden ze hoogstwaarschijnlijk opgepakt.

De overheid is daarom dus in mijn ogen in eerste instantie verantwoordelijk.

Dat is dus mijn mening, en dat jij dat 'afschuiven' noemt begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.

 

Ik krijg de kriebels wanneer ik weer, bijvoorbeeld nav de laatste voetbalrel, een minister hoor roepen dat het allemaal in het gezin begint.

Dat is dus niet zo.

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...