Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, cookie monster zei:

Ze moeten toch iemand de schuld geven !! 🤫

 

Mwah beetje goedkoop om met vingertjes te wijzen, terwijl ze het helemaal niet zeker weten. Let op de woorden ´denken ze inmiddels te hebben kunnen achterhalen´ in het NOS artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nog even iets over besmetting in de buitenlucht.

Op 24 september was er in Tilburg een voetbal feestje, ik geloof iets met Willem II.

 

Voor Corona besmettingen wordt gerekend met een incubatie tijd van 4 tot 5 dagen.

daarna nog een paar dagen om te testen en de registratie in de statistieken, er zou dan een piek zichtbaar moeten worden.

Een effect van de samenscholing zou dan rond 2 oktober zichtbaar moeten worden.

 

De afgelopen week was het aantal nieuwe geregistreerde corona gevallen in Tilburg gemiddeld 25 meldingen per dag.

Gisteren waren het er 65, vandaag 80 nieuwe registraties.

 

Hoe is ook alweer het gezegde, zachte heelmeesters maken stinkende wonden?

 

Bron

 

In dezelfde categorie valt het dorp Reusel.

Na de kermis is het dorp koploper in de statistiek.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Penthe zei:

Nou nou gaat het RIVM ineens het vingertje wijzen naar Spanje nu het in Nederland ook niet meer onder controle is?

 

https://www.spanjevandaag.com/03/10/2020/nederlandse-rivm-jonge-vakantievierders-namen-tweede-corona-golf-uit-spanje-mee/

 

daar hoef je volgens mij geen viroloog voor te zijn

 

Op 27-6-2020 om 11:07, gerrit B zei:

En zou, met die cijfers in het achterhoofd, het weer vrij kunnen reizen dan wel zo'n goed idee zijn?

We hebben het gezien in Nieuw Zeeland, virus vrij verklaard maar dan toch plots weer besmettingen van 2 personen die onlangs in het buitenland waren geweest.

 

Met een beetje gezond verstand kon je dit op je klompen voelen aankomen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland is voor Duitsers taboe verklaard, na een bezoek aan Nederland moet je verplicht testen en in quarantaine bij terugkeer naar Duitsland.

Vandaag was in Duitsland een feestdag, de dag van de Duitse eenheid.

Normaal struikel je dan in Venlo over de Duitsers.

 

Vandaag waren ze op de vingers van een hand te tellen, de middenstand had vandaag lege winkels en klaagt nu steen en been over de burgemeester, die in Duitsland luidkeels verkondigde dat de Duitsers vandaag niet welkom waren in Venlo.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het voor Duitsers verboden toegang is om naar Nederland te gaan was bekend en is ook terug te vinden, maar je zou verwachten dat Nederlanders dan ook niet meer welkom zouden zijn in Duitsland, maar daar is niets of bijna niets over te vinden.

In Munster wisten ze mij te vertellen dat je Duitsland wel in mag maar niet voor vakantie en mits je dezelfde dag weer terug gaat of je moet op familiebezoek gaan en dan binnen 72 uur terug moet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De grenzen sluiten werkt te ontwrichtend.

vergis je niet in het aantal pendelaars die dagelijks de grens v.v. passeren voor werk etc.

 

De cijfers uit Juli 2019:

Actueel werken vanuit Nederland 16.200 grenspendelaars in Duitsland

Vanuit Duitsland werken 39.500 pendelaars in Nederland

Veel daarvan werken in systeem relevante beroepen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik gemakshalve maar even niet genoemd, hetzelfde als personen die in Duitsland landen en dan meteen doorrijden naar Nederland of die door Duitsland rijden om naar een ander land te gaan.

Maar zou me voor kunnen stellen dat ze winkelend publiek over en weer ontmoedigen en dat daar regels voor zijn opgesteld.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom vaak in de grensstreek, bij AH wordt er gevraagd om alleen te komen winkelen en een karretje per persoon te gebruiken.

Duitse families komen dan met z'n zessen en een karretje funshoppen, en zeggen tegen elkaar dat inkopen zonder mondkapje te gebruiken zo bijzonder is.

 

In Duitsland is een mondkapje in elke winkel en openbaar gebouw verplicht.

 

Vandaag in Roermond gebruikte in de binnenstad 2 op 5 bezoekers een mondkapje.

In het Roermond outlet centre was het dragen van een mondkapje wel verplicht.

 

Duitsland valt nog steeds op in de cijfers, in positieve zin.

Zou dat komen doordat iemand die in quarantaine is elke dag thuis gebeld en telefonisch gecontroleerd wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

daar hoef je volgens mij geen viroloog voor te zijn

Er zijn juist heel weinig Nederlanders in Spanje geweest volgens de cijfers hier, dus broodje aap verhaal van het RIVM. Daarnaast kwamen de meeste Nederlanders naar de kust en daar valt het allemaal nog reuze mee.

 

Nee dit is gewoon een vingertje wijzen van Dissel, zwaar ongegrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het niet zo'n broodje aap verhaal is.

Als er maar een paar Nederlanders naar Spanje zijn geweest kan het zijn dat de kans daar om een besmetting op te lopen juist heel groot was zodat ook die paar vakantiegangers al besmet zijn geraakt.

Alleen vraag ik me dan af hoe een overheid dan een land als Spanje dan toch eerst een code geel heeft kunnen geven.

 

Maar misschien dan niet door de vakantie in Spanje, maar wel door überhaupt op vakantie te gaan en besmettingen vanaf het vakantieadres mee te nemen.

Ik ben er van overtuigd dat als de vakanties dit jaar niet plaats hadden gevonden het aantal besmettingen nu ook veel lager waren geweest.

Straks krijgen we weer een extra golf met herfstvakanties en kerstvakanties als men geen extra maatregelen treft, let maar op.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De apres-ski gaat komend seizoen het niet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ceesv zei:

Zou dat komen doordat iemand die in quarantaine is elke dag thuis gebeld en telefonisch gecontroleerd wordt?

 

Of omdat de Duitsers zich in het algemeen veel beter aan de mondkapjes plicht houden welke, zoals je aangeeft, daar sinds februari al verplicht is?

Daarnaast gaat een regio/stad bij een uitbraak meteen op slot en wordt er niet pas een paar dagen later actie ondernomen of slechts een advies gegeven.

Zojuist, ceesv zei:

De apres-ski gaat komend seizoen het niet worden.

Oostenrijk heeft het afgeblazen, maar Zwitserland, Frankrijk, Italië??

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

Denk dat het niet zo'n broodje aap verhaal is.

Als er maar een paar Nederlanders naar Spanje zijn geweest kan het zijn dat de kans daar om een besmetting op te lopen juist heel groot was zodat ook die paar vakantiegangers al besmet zijn geraakt.

Alleen vraag ik me dan af hoe een overheid dan een land als Spanje dan toch eerst een code geel heeft kunnen geven.

Die Nederlanders zijn toch echt zelf naar Spanje gegaan Spanje is het niet naar Nederland komen brengen dan had van Dissel gewoon de vakantie naar Spanje moeten verbieden maar niet achteraf een vinger gaan wijzen. Veder is het nog altijd de regio Madird waar het goed fout gaat en Spanje is wel een heel stuk groter dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

Mwah beetje goedkoop om met vingertjes te wijzen

1 Dik feit: De levensstijl van de mens wordt hierdoor gedwongen te veranderen , discipline !!

Zolang men buiten of in winkels een masker moet dragen , zal ik dit blijven doen !!

- 1) Het is mij geen boete waard om de wet aan m'n achterwerk te vegen

- 2) Ik wil geen corona !! Ik ga (voorlopig) zelfs geheel niet meer op cafe !!

 

Sommige noemen het virus nonsens , tot ze het zelf oplopen !!

En ja , sommige zijn coronamoe of negeren het virus geheel !!

https://www.youtube.com/results?search_query=a+social+media+“influencer”+licked+a+toilet+seat+as+part+of+a+coronavirus+challenge

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...