Ga naar inhoud


hoe kun je het beste pisvlekken verwijderen


edbe

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

...zoals het hoort volgens de plaatselijke verordeningen...

Nee hoor, niet lokaal maar landelijk, de overheid heeft bepaald.

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Actueel/Wijk bij Duurstede/CVDR111085.html

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Quote

Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Wijk bij Duurstede en gemeentewet

Plaatselijke verordening staat er in (lees maar wie het besluit bekrachtigd heeft) en alle of bijna alle Gemeenten in Nederland hebben een soortgelijk beleid besloten.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Penthe zei:

Tja dat is een grove fout van de eigenaren, mijn honden mogen van mij niet tegen muren en deuren pissen en enkel hun poep laten vallen waar ik ze dat geleerd heb te doen en daarna raap ik het op. Voor de pis heb ik een flesje water bij me met wat afwasmiddel erin om het weg te spoelen. Huisdieren hebben leuk maar geen anderen er mee lastig vallen.

 

 

Poepzakjes is voor velen al een probleem, daarom hangen er in de gemeente waar ik woon paaltjes met poepzakjes. Dat je een flesje mewater en war afwasmiddel zelfs mee neemt, dat heb ik nog nooit een hondenbaasje zien doen, wel heel netjes dat je dat doet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

7 hours ago, ilseonline said:

 

Poepzakjes is voor velen al een probleem, daarom hangen er in de gemeente waar ik woon paaltjes met poepzakjes. Dat je een flesje mewater en war afwasmiddel zelfs mee neemt, dat heb ik nog nooit een hondenbaasje zien doen, wel heel netjes dat je dat doet.

Poepzakjes kun je hier vrijwel overal kopen ook staan er op publieke plaatsen paaltjes met poepzakjes. Ik koop vaak in 1x 5x8 rollen met 20 zakjes per rol en daar doet ik dan weer even mee en de prijs valt wel mee. Het is hier trouwens verplicht de poep op te ruimen en in de steden is het naast de poep ook verplicht de urine weg te spoelen. Ik woon niet in de stad maar neem toch een fles water mee met afwasmiddel om de urine weg te kunnen spoelen waar nodig want in de bergen waar we ze soms laten rennen is dat niet nodig en kun je dat niet.

 

Ik vind het heel normaal dat als je iets vies maakt je dit schoonmaakt en opruimt, zo ben ik opgevoed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Penthe zei:

Ik vind het heel normaal dat als je iets vies maakt je dit schoonmaakt en opruimt, zo ben ik opgevoed.

 

Ik ook, helaas in de portiekflat waar ik woon, heb ik sinds een jaar een paar Tokkies wonen, nou ja, op papier één, ik werkelijkheid twee.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(offtopic) ..mooi dorp, Wijk bij Duurstede. Voor wie het nog niet kent, is een bezoekje bij de lunchroom vlak bij de molen de moeite waard.

Mooie fietsroute. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ilseonline zei:

een paar Tokkies

wat is dat?

 

2 uren geleden, drz zei:

mooi dorp, Wijk bij Duurstede

het is zelfs een Gemeente en Vestingstad dus geen dorp

 

13 uren geleden, Penthe zei:

maar neem toch een fles water mee met afwasmiddel om de urine weg te kunnen spoelen waar nodig

moet je niet in de fles vergissen als je dorst hebt

 

niemand doet iets aan die wildplassers behalve jij zelf als bewoner/eigenaar van de opstal

mijn ouders gebruikten destijds (midden in de stad) een of ander sulfaatpoeder op de muur tot 50cm hoogte dat in de neus van de hond bijtend bleek te zijn en dat gebruikten ze gedurende een paar weken, daarna nooit meer plassporen aan de gevel gezien. Of dat met de milieuwetten overeenstemde kan ik absoluut niet zeggen.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

moet je niet in de fles vergissen als je dorst hebt

LOL , schol 🍺😋👌

  • Haha 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Tonskidutch said:

moet je niet in de fles vergissen als je dorst hebt

 

niemand doet iets aan die wildplassers behalve jij zelf als bewoner/eigenaar van de opstal

mijn ouders gebruikten destijds (midden in de stad) een of ander sulfaatpoeder op de muur tot 50cm hoogte dat in de neus van de hond bijtend bleek te zijn en dat gebruikten ze gedurende een paar weken, daarna nooit meer plassporen aan de gevel gezien. Of dat met de milieuwetten overeenstemde kan ik absoluut niet zeggen.

Drinkfles is blauwe dop schoonmaak fles is rode dop, vergissen nee tenzij ik ineens kleurenblind wordt.

 

Sulfaat poeder gebruiken is hier geheel verboden en als je het toch langs je gevel strooit zijn de straffen niet mis, bij gebruik kan in het ergste geval een hond er zelfs door sterven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extreme Aso's. Diegenen die denken dat de wereld van hen is, gedragen zich als 'koning van' met dien verstande dat ze vaak geen cent te makken hebben. Termen als: 'moet je van mijn kant zien' e.d. Regelen alles met geweld en intimidatie...

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was 1975... toen alle honden nog goed waren en de mensen dom

weet niet precies die formule wat op de verpakking stond maar sulfaat houdend oid geef ik toe

 

je kan een hond africhten en opvoeden, maar je moet wel weten hoe dat gaat. Meeste hondenbezitters zijn zelf niet eens opgevoed. 🐶

De uitzonderingen daar gelaten.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Penthe zei:

De naam Tokkies komt volgens mij af van de film Flodder met die aso familie.

 

 

Tokkies komt van een aso gezin die een tijd geleden op TV gevolgd werd (docu), de naam van dat gezin is Tokkie, sinds dien noemen ze aso's Tokkies.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ilseonline said:

 

Tokkies komt van een aso gezin die een tijd geleden op TV gevolgd werd (docu), de naam van dat gezin is Tokkie, sinds dien noemen ze aso's Tokkies.

 

Yups je hebt gelijk net even opgezocht een aso docu serie uit 2005.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...