Ga naar inhoud


Meister Jambo laat zien hoe je een antenne plaatst


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Het was in de Grote Staat 53. Daar zit of zat nu de boekenwinkel van de Slegte. Weet niet of die er nu nog zit.

Enkele jaren geleden ben ik er nog geweest en stond voor dat pand. Op dat adres ben ik geboren. Ik moest in Maastricht zijn voor een uittreksel van mijn geboorteregister.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een oom had een RTV winkel, in het midden van de 60 ers verdiende ik daar een zakcentje met het stoken van de kachel in de werkplaats en het slopen van oude radio's.

Toen ik iets ouder werd, ging ik op zaterdag mee langs de weg voor het plaatsen van antennes en wasmachine aansluitingen.

Bij veel tv's moest inderdaad nog een antenne geplaatst worden en bij de eerste wasautomaten, meestal een Indesit van Hfl. 298,-- een afvoer, waterkraan en elektrische aansluiting.

 

Jammer dat die tijd voorbij is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a Grote Staat 53, zal voor m'n tijd zijn geweest want die winkel kan ik me niet meer herinneren (de Slegte wel natuurlijk die zat er zo'n 25 jaar).

 

 

4 minuten geleden, ceesv zei:

met het stoken van de kachel in de werkplaats en het slopen van oude radio's.

waren grote kasten toch, had er een van oma gekregen 1 meter hoog

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

Jammer dat die tijd voorbij is.

 

Het was inderdaad een hele leuke tijd.

Vanuit dat pand in Deventer ben ik toen in 1977 naar Canada vertrokken en ben toen verder in het buitenland blijven steken.

In Toronto begon ik toen bij the Global TV Television Network als techicus te werken wat ook een hele leuke periode was.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Houten masten zijn van voor mijn tijd, ik kan ze mij niet herinneren.

Dat moet in de begintijd van de tv geweest zijn.

Antenne materiaal haalden we bij Van Buuren in de Willibrordestraat in Amsterdam, een smederij die overgeschakeld was op het produceren van muurbeugels en antenne materialen.

Van Buuren was een begrip in Amsterdam en omgeving voor alle antenne bouwers.

 

afbeelding.png

 

Later heeft de zoon van de oprichter het bedrijf voortgezet als groothandel, maar die zijn een paar jaar geleden failliet gegaan

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja op een zeilschip... :grin:

dat ga ik eens onderzoeken op oude fotoarchieven en in de bouwverordeningen (online niets meer te vinden omdat de archiefplicht gewijzigd is en oude versies niet online hoeven staan)

de verordeningen van destijds (waren per Gemeente anders en misschien in het stadsarchief nog aanwezig die zijn vandaag dicht)

aangepast door Tonskidutch
correctie

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zag dingen op die antenne in 1960, die niemand anders zag.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even in het archief zoeken....

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...