Ga naar inhoud


Is de M7 SAT801 als een niet CDS ontvanger te gebruiken?


Miauw

Aanbevolen berichten

Een vraag uit nieuwsgierigheid:

 

De gebaksdozen (vast ingestelde satellietontvangers) van CDS zijn vooral voor CDS zelf ingesteld van een zenderlijst, kan op één of andere manier de voorkeurslijst van de zenders in een eigen voorkeur ingesteld worden?

 

Het ligt aan het abonnement of je zenders tegen komt waar je geen toegang voor hebt, kunnen deze zenders uit de lijst gehaald worden? 

 

Als je geen abonnement meer hebt, is het mogelijk een geheel eigen voorkeur van FTA zenders in te stellen? 

 

Ik weet niet of de volgende vraag mag, zo niet, haal deze dan graag even weg als ik er niet meer bij kan.

 

Kan een M7 SAT801 satellietontvanger van andere software worden voorzien zodat je een eigen lijst kan aanmaken?

 

Ik stel deze vragen puur voor als ik mijn abonnement er uit gooi, maar toch graag naar andere satelliet zenders wil kunnen kijken, echter niet al die kanalen door moet zappen waar tig keer de melding krijg dat mijn smartcard er niet in zit of geen toegang voor de betreffende zenders heb. Ik weet dat (vrijwel) alle CDS gebaksdozen niet "de van het" zijn en dat er veel betere ontvangers zijn, toch ben ik benieuwd of er mogelijkheden zijn, velen normale (geen hobby) kijkers hebben namelijk al zo'n ontvanger.

 

Normaal is misschien niet het juiste woord, maar het betreft hier de Canal Digitaal ontvangers en niet de alternatieve ontvangers. Eigenlijk kort gevraagd, valt er op één of andere manier van een CDS ontvangers een alternatieve ontvanger te maken? Er zijn er zoveel op de markt, het zou milieu vervuiling zijn als ze in de vuilnisbak belanden als er niet op één of andere manier het als een alternatieve normale ontvanger gebruikt kunnen worden. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, dit had in een ander gedeelte van dit forum moeten staan, hoe kan ik het bovenstaande bericht verplaatsen? 

 

Of staat het hier nu wel goed, het gaat wel om de betreffende ontvanger, maar op een andere manier van het gebruik daarvan, ik weet het nu even niet meer.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

In principe wel, maar er zijn wel beperkingen.

De canal digitaal lijst kun je niet aanpassen. Verder wordt deze steeds automatisch van de nieuwste versie voorzien.

Je kunt wel een favorietenlijst aanmaken.

Je kunt ook zenders, die niet in de canal digitaal lijst staan inlezen; ze krijgen dan positie 4000 en hoger.

De ontvanger ondersteunt echter geen blind scan.

Voor zover ik weet kan de ontvanger niet van andere software voorzien worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen Abo kaart in zit is dat ding rijp voor de eco straat. Koop een budget ontvanger en smijt die CDS ontvanger weg. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste software doet hij dat, maar gebruikersgemak nul. Geen LAN geen USB geen kanaal editor. Echt, dat wil je niet hebben. Al kreeg je het gratis 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HG5812 zei:

Hallo.

De M7 sat801 werkt ook zonder, dat er een kaart in zit.

 

Klopt.

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

Met de laatste software doet hij dat, maar gebruikersgemak nul. Geen LAN geen USB geen kanaal editor.

 

Van de laatste software wist ik niet, de laatste software bij mij was voor de UHD TV ondersteuning.

 

Het is een standaard satelliet ontvanger, je hebt er geen hobby mogelijkheden op, dat klopt dus ook.

 

Vandaar mijn nieuwsgierigheid of het anders in te stellen is, of van andere software te voorzien is.

 

Ik heb ooit een Opentel CI3000 gekocht als ik mij dat nog goed kan herinneren, dat werd als Canaldigitaal startpakket met CI module, Seca2 kaart, no-name schotel, wat meters kabel en een beugel geleverd. Die kon een scan maken en ik een voorkeurslijst aanmaken, dat is als je zelf een voorkeurslijst wenst wel lekkerder kijken. Hier zat het fijne STB-PAKKET nog bij, tegen lagere jaarlijkse kosten.

 

Met de overstap naar Seca3 heeft de M7 SAT801 dat plekje ingenomen, het werkt voor de standaard kijker zonder eisen, vanaf toen begon de grip van Canal Digitaal achteraf gezien de grip op de kijker met een vaste lijst, alleen de smartcard werd nog niet ingebakken geleverd, dat is met de nieuwste apparatuur wel anders.

 

KPN heeft dat gedaan met de overstap van Digitenne van DVB-T naar DVB-T2 ontvangst, je kan er tot op heden niets mee dan enkel een ((te) duur) abonnement op af te sluiten. Mensen op campings en ook strandhuisjes naar wat ik gehoord heb, kopen een open DVB-T2 ontvanger in het buitenland om goedkoop aan een ontvanger voor de publieke zenders te kunnen bekijken en meer op mogelijk is, zoals opnemen via de wel aangesloten USB aansluiting, ik heb daar zelf (nog) geen ervaring mee.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HG5812 zei:

Je kunt wel een favorietenlijst aanmaken.

Je kunt ook zenders, die niet in de canal digitaal lijst staan inlezen; ze krijgen dan positie 4000 en hoger.

 

Hoe doe je dat, want naast een kartonnen kaartje met uitleg, zat er volgens mij geen instructie boekje bij.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt technisch gelijk, maar het heeft niets met gebruikersgemak te maken! Een eigen zenderlijst begint bij kanaalnummer 1,2,3 enzovoort. CDS moet in je kaartloze bak natuurlijk niet gaan eisen dat jouw lijst op 4000 begint. JIJ hoort baas te zijn op je eigen bak en dát gaat niet met een M7Sat801... Daarboven zijn het trage prullen. Een budget ontvangertje gaat al 2 x sneller..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je hebt technisch gelijk, maar het heeft niets met gebruikersgemak te maken! Een eigen zenderlijst begint bij kanaalnummer 1,2,3 enzovoort. CDS moet in je kaartloze bak natuurlijk niet gaan eisen dat jouw lijst op 4000 begint. JIJ hoort baas te zijn op je eigen bak en dát gaat niet met een M7Sat801... Daarboven zijn het trage prullen. Een budget ontvangertje gaat al 2 x sneller..

 

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven, ondanks dat ik het verschil alleen met de Opentel CI3000 heb gehad, het kan alleen maar beter.

 

Andere software dan die van Canal Digitaal zal denk ik niet opduiken, het is een op Nederland (en België?) gerichte ontvanger, daarmee is het voor hobbyisten in een groter gebied niet interessant om met andere software aan de gang te gaan, zeker niet met wat je aangeeft dat budget ontvangers standaard al meer kunnen. 

 

Het was even spelen met mijn gedachte, en inderdaad wat van mij is, daar wens ik niet dat in dit geval CDS gaat bepalen hoe ik de ontvanger moet gebruiken, dus weinig tot geen vrijheid heb.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moederbordje is geheid terug te vinden onder andere merknamen, best mogelijk dat er betere software voor in omloop is.

helaas is die CDS rommelbak zodanig gestript dat men nooit toegang krijgt tot een pc of usb om andere software op te zetten, terwijl wel een usb poort en een lan aansluiting is voorzien..

Zulke ondingen zouden bij wet moeten voorzien zijn van een self distruct programma 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS koopt dat in in 'bulk' formaat. Veel en goedkoop. Of het nu om Philips/Pace of KaonMedia gaat. Vaak zelfs met clausules over onderhoud/updates en levering. De software wordt door CDS gecontroleerd en gecertificeerd.

 

De anti-kopiëer eisen van de content leveranciers zorgen ervoor dat de LAN en USB van normaal gebruik worden uitgesloten.. Buiten kijken naar en eventueel opnemen van kán en mág je niets met deze apparaten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net voor een buurmeisje een FTA HD ontvangertje aangesloten, 27 euro uit de supermarkt.

Kan alles, incl. opnemen via usb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comme il faut :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Mimisiku zei:

De anti-kopiëer eisen van de content leveranciers zorgen ervoor dat de LAN en USB van normaal gebruik worden uitgesloten.. Buiten kijken naar en eventueel opnemen van kán en mág je niets met deze apparaten...

 

De software update voor UHD TV ondersteuning heb ik juist via software op een USB-stick ervop gezet. Eers gedownload van het internet, vervolgens op de USB-stick gezet en de update uitgevoerd, dat zal de software wel erkend hebben als toegestaan neem ik aan.

33 minuten geleden, ceesv zei:

Net voor een buurmeisje een FTA HD ontvangertje aangesloten, 27 euro uit de supermarkt.

Kan alles, incl. opnemen via usb.

 

Dat is zeker een koopje.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...