Ga naar inhoud


Is de M7 SAT801 als een niet CDS ontvanger te gebruiken?


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor een FTA HD ontvanger is dat tegenwoordig een courante prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, ceesv zei:

Voor een FTA HD ontvanger is dat tegenwoordig een courante prijs.

 

Ik wilde eerst nog voor een VU+ gaan, met als veligheid een CDS module achter de hand. Dat heeft door de druppel van CDS een andere wending genomen, niet dat ik satelliet TV weg wil doen, wel voor FTA ernaast.

 

Ik weet even niet over welke supermarkt je het hebt, als het een bekende is, dan kan ik er makkelijk op Googlelen.

 

Misschien dat er toch een VU+ 4K gaat komen voor FTA, voorlopig even niet, daar er andere dingen belangrijker voor mij zijn. En inderdaad, de techniek staat niet stil.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon even zoeken op Duitse webshops.

In Duitsland zijn miljoenen FTA satelliet ontvangers in gebruik, door de aantallen omzet zakt de prijs.

Ik zie ze zelfs voor 25, 99 Euro staan.

OPTICUM RED HD AX 150 HD DVB-S2 Receiver (HDTV, DVB-S, DVB-S2, Schwarz)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De techniek gaat verder. Voor wat satelliet aangaat mogen we ervan uitgaan dat losse kaarten een zeldzaamheid gaan worden. Alles 'embedded' of CI+. Naar mijn idee is dat de nekslag voor satelliet. De mogelijkheden die vanaf 1980 gecreëerd zijn zijn voor de consument passé. Uitsluitend kijken en héél veel reclame. De content provider ziet dit als 'redding van', de consument ziet het als 'de ondergang van...' en haakt steeds meer af.. Veel kijkwaardigs is er niet meer en als je wat (lees veel) ouder bent heb je alles wel een keer of 1000 gezien... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Gewoon even zoeken op Duitse webshops.

In Duitsland zijn miljoenen FTA satelliet ontvangers in gebruik, door de aantallen omzet zakt de prijs.

Ik zie ze zelfs voor 25, 99 Euro staan.

OPTICUM RED HD AX 150 HD DVB-S2 Receiver (HDTV, DVB-S, DVB-S2, Schwarz)

 

Ah, de oostgrens van Nederland, dat heeft zo z'n voordelen. Ik woon ook aan de grens, echter aan de westkant, daar zit een sloot water tussen, dan schiet het niet erg op. 😉 En dan straks nog de Brexit die erbij komt, dat is helaas één waterige grens.

 

Gelukkig kunnen satellietontvanger bezitters in Duitsland behoorlijk dwars zijn, dat heeft zo z'n voordelen als het tegen coderingen gaat.

 

Als het via PostNL gaat, dan hoop ik dat er een servicepunt op gegeven kan worden, de bezorging door aantal pakketbezorgers is niet "de van het" om het lichtjes uit te drukken

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mimisiku zei:

De techniek gaat verder. Voor wat satelliet aangaat mogen we ervan uitgaan dat losse kaarten een zeldzaamheid gaan worden. Alles 'embedded' of CI+. Naar mijn idee is dat de nekslag voor satelliet. De mogelijkheden die vanaf 1980 gecreëerd zijn zijn voor de consument passé. Uitsluitend kijken en héél veel reclame. De content provider ziet dit als 'redding van', de consument ziet het als 'de ondergang van...' en haakt steeds meer af.. Veel kijkwaardigs is er niet meer en als je wat (lees veel) ouder bent heb je alles wel een keer of 1000 gezien... 

 

De te veel aan reclame begint z'n tol te eisen, al wordt het voor de 1000ste keer herhaald, ouderen kijken vaak nog liniair, echter zet die groep de TV gewoon uit als ze het zat zijn.

 

TV kijken is langzaam een topsport geworden om door de reclames heen te komen, vrijwel iedereen irriteert zich daar aan.

 

Het steeds meer gesloten maken van apparatuur wekt ook irritatie, ik hoor steeds meer mensen die in Nederland op een camping zitten of een strandhuisje hebben, dat ze vaak alleen nog de publieke omroepen via een alternatieve DVB-T2 ontvanger bekijken.

 

Campeert mem wat verder buiten het campeer seizoen, dan wordt toch weer via de satelliet gekeken, juist als het weer wat minder is. Ook daar beginnen steeds meer alternatieven te komen, het zei via de wifi van de camping dat steeds beter wordt, dan wel data via de telefoon, 5G gaat daar denk ik een grote rol in spelen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even terug naar het onderwerp; ik heb weleens gelezen dat je met die CDS bakken kan rommelen.

Je moet dan invoeren dat je handmatig alle zenders wil installeren; halverwege van de installatie moet je dan de coax eruit trekken, en voor de rest weet ik het niet meer, sorry.

 

Dit is info van ongeveer 20 jaar geleden.

Of dit ook opgaat voor de m7--801 weet ik niet, ik heb gelukkig nooit zo'n ding in huis gehad.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat lostrekken van de kabel was een truc om te voorkomen dat het geheugen volliep.

Dat ding kon maar een paar honderd zenders in de lijst opslaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat noemen we dan gebruikersgemak.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had die beschrijving gemaakt als je de zenders niet volgens de Canal Digitaal volgorde in wilde laden maar vrij.
Al die oude Philipsen hadden maar 999 geheugenplaatsen en als je alle zenders liet scannen, zeker als je de 4 bekende satellieten kon ontvangen, dan had je er wel een paar duizend.
Ik had bekeken doe lang die box er over deed voordat hij ongeveer 1000 kanalen had ingeladen.
Je liet de box alles scannen totdat kijk klaar was. Dan waren er 999 zenders in het geheugen geplaatst. Je wiste alle zenders die je niet kon bekijken wegens gecodeerd of waar je geen interesse in had. Dan had je er bijv. nog 200 over.
Dan liet je hem weer scannen maar met de coax er uit. Je wachtte dan 8 sec. en stak dan de coax weer in de aansluiting. Dan begon hij de zenders dus pas in te laden waar je gebleven was. Dan had je er dus weer zo'n 800 bij. Ook van die zenders gooide je er uit die gecodeerd waren of die je niet wilde zien. Op deze manier kon je toch alle zenders inladen. Daarna kon je ze in de gewenste volgorde zetten.

Ik heb die beschrijving op het sat4all-forum geplaatst toe nog onder de naam Satkijker. Dat was in 2007.

 

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...