Ga naar inhoud


Bedraden van een 19" rack met UHD router en een patchfield.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Onze nieuwe UHD Router als een "eiland oplossing". Dus geen centrale router.

Deze heeft 256 ingangen en 256 uitgangen. Alle in en uitgangen zijn tevens op een patchfield toegankelijk voor noodbedrijf.

De bekabling hebben we dit keer in verband met Corona zelf gedaan.

3 weken werk inclusief testen, meet protocol etc.

0.jpg.0838addf65fff57d9b2427c4875dc9b0.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


van A 0000- xxxxx is Audio

van V 0000 tot xxxxx is Video

van S 0000 tot xxxxx SDI

van I 0000 tot xxxxx IP

van C 0000 tot xxxxx Control zoals Tally, Control Panels, etc.

dan ook nog verschillende kleuren cvoor de tulles..o.a. groen analoge video, oranje SDI, paars IP

Kabelnummers van links naar rechts leesbaar met de connector in wijzend naar rechts.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar zat ik ook naar te kijken,

31 minuten geleden, OFDM zei:

maar oh wee als er wat veranderd gaat/ moet worden.

Daar zat ik ook naar te kijken, wanneer er ergens in het midden een verbinding hapert is het einde verhaal en kan je overnieuw beginnen.

Maar het is heel netjes gedaan, een flinke klus in een kleine ruimte.

Het frame zal wel een bay zijn voor insteek kaarten.

 

Welk merk en model Router hebben jullie in gebruik?

 

Het zal wel geen HEDCO zijn welke wij vroeger in de analoge wereld gebruikten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

van A 0000- xxxxx is Audio

van V 0000 tot xxxxx is Video

van S 0000 tot xxxxx SDI

van I 0000 tot xxxxx IP

van C 0000 tot xxxxx Control zoals Tally, Control Panels, etc.

dan ook nog verschillende kleuren cvoor de tulles..o.a. groen analoge video, oranje SDI, paars IP

Kabelnummers van links naar rechts leesbaar met de connector in wijzend naar rechts.

 

Dank je. Staat er op het label waar het in gaat (source) en waar het naartoe gaat (destination) ? Ik heb op mijn werk veel te maken met heel veel bekabeling die is aangelegd door veel verschillende aannemers, en die gebruiken allemaal alleen het kabel nummer. Als ik (ok, mijn mensen) dan er aan moeten werken, dan adviseer ik ze meestal om er de source/destination op te zetten. 

In patch panels vraag ik de aannemers om op de patch kabel hetzelfde te doen. Als je dan een slimme gozer krijgt die dingen veranderd, of de kabel vervangt, en het niet update, dan is het redelijk frustrerend....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Onze nieuwe UHD Router als een "eiland oplossing". Dus geen centrale router.

Deze heeft 256 ingangen en 256 uitgangen. Alle in en uitgangen zijn tevens op een patchfield toegankelijk voor noodbedrijf.

De bekabling hebben we dit keer in verband met Corona zelf gedaan.

3 weken werk inclusief testen, meet protocol etc.

0.jpg.0838addf65fff57d9b2427c4875dc9b0.jpg

 

kijk zo iets heb ik ook staan... 🤣 met 8 poortjes

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Big fellow zei:

Dank je. Staat er op het label waar het in gaat (source) en waar het naartoe gaat (destination) ? Ik heb op mijn werk veel te maken met heel veel bekabeling die is aangelegd door veel verschillende aannemers, en die gebruiken allemaal alleen het kabel nummer. Als ik (ok mijn mensen) dan er aan moeten werken, dan adviseer ik ze meestal om er de source/destination op te zetten. 

In patch panels vraag ik de aannemers om op de patch kabel hetzelfde te doen. Als je dan een slimme gozer krijgt die dingen veranderd, of de kabel vervangt, en het niet update, dan is het redelijk frustrerend....

 

Om te weten vanwaar de kabel komt en waar het heengaat moet je de kabellijst erbij halen. 

Dan is er ook een verwijs naar het schema, blz. etc. 

Source/Destination in de kabelnummering wordt veel toegepast in de elektro industrie in schakelkasten en dat soort dingen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ceesv zei:

Welk merk en model Router hebben jullie in gebruik?

 

Het is een Harris (Imagine) Router IP3...die kan zo goed als alles schakelen. SD/HD/UHD/IP noem maar op.

Hij is 288 x 288 en bestukt met 256 x 256

Onze centrale router is nog groter. 1016 x 1016 en eigenlijk te klein. Daarom gaan we nu verder met eilanden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, OFDM zei:

Dat is echt retestrak gebundeld! Ik vind het schitterend en het doet me eigenlijk denken aan telefooncentrales toen het nog PTT was maar oh wee als er wat veranderd gaat/ moet worden.

Dat valt wel mee. We gebruiken speciale BNC sleutels waarmee je goed aan het aansluitveld komt. Iedere verandering wordt uiterst precies gedocumenteerd en wordt in de schema's geïntegreerd. Niemand mag op eigen houtje wat veranderen. Daar moet ik toestemming voor geven en we doen het nooit alleen. Altijd onder protocol voering. 

Voor tijdelijke veranderingen is het patchfield gedacht. Daar mag iedereen die bevoegd is patchen. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor speciale uitzendingen moeten we wel eens studio's cascaderen of een OB Van buiten mee integreren en dan patchen we wel eens wat. 

Komt vaak voor. 

Vooral bij Arabs got Talent, oudejaarsuitzending, verjaardag van de Emiraten, verkiezingen

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...