Ga naar inhoud


Uitlijnen auto na plaatsen hulpveren


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft onder onze boodschappen auto wat leukere velgen gezet en moet zeggen dat het inderdaad een heel andere look geeft.

Maar e.e.a had wel als gevolg dat als je een flinke drempel tegenkomt en je er iets te snel overheen gaat dat er wat ging schuren.

Dus nu heeft hij er hulpveren bij onder gezet waardoor de achterkant van de auto 2cm hoger is komen te staan en je gewoon over dezelfde drempel, ook met 150Kg in de achterbak, kunt rijden.

De leverancier van de hulpveren rept er met geen woord over dat je de auto dan ook opnieuw uit moet gaan lijnen.

Lees je links en rechts bij bedrijven van uitlijnen dan is het toch van "heb je wat verandert aan de wielophanging dan ook uitlijnen"

Zelf heb ik die ervaring ook want na 10.000Km waren mijn banden aan de achterzijde aan de binnenkant volledig scheef afgesleten nadat er hulpveren onder waren gezet.

Dus de leverancier van de veren benadert en deze geeft aan dat uitlijnen niet nodig is.

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan er wat zinnigs over zeggen?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het afhankelijk is van het type ophanging .

Bij een starre achteras verandert er niets aan de wielvlucht .

Bij onafhankelijke wiel ophanging wel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gerrit B zei:

Mijn zoon heeft onder onze boodschappen auto wat leukere velgen gezet en moet zeggen dat het inderdaad een heel andere look geeft.

Maar e.e.a had wel als gevolg dat als je een flinke drempel tegenkomt en je er iets te snel overheen gaat dat er wat ging schuren.

Dus nu heeft hij er hulpveren bij onder gezet waardoor de achterkant van de auto 2cm hoger is komen te staan en je gewoon over dezelfde drempel, ook met 150Kg in de achterbak, kunt rijden.

De leverancier van de hulpveren rept er met geen woord over dat je de auto dan ook opnieuw uit moet gaan lijnen.

Lees je links en rechts bij bedrijven van uitlijnen dan is het toch van "heb je wat verandert aan de wielophanging dan ook uitlijnen"

Zelf heb ik die ervaring ook want na 10.000Km waren mijn banden aan de achterzijde aan de binnenkant volledig scheef afgesleten nadat er hulpveren onder waren gezet.

Dus de leverancier van de veren benadert en deze geeft aan dat uitlijnen niet nodig is.

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan er wat zinnigs over zeggen?

Gewoon laten controleren c.q. laten uitlijnen. Hier in de buurt (Wijchen) zit er een die ik je kan aanbevelen. Voor mijn auto (Omega) waarbij voor en achter uitlijnen nog geen 70 euro kost.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht er wat uitgelijnd moeten worden, doet men dat 2 - 4 weken na montage, wanneer de veren "ingeveerd" zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, trust zei:

Ik denk dat het afhankelijk is van het type ophanging .

Bij een starre achteras verandert er niets aan de wielvlucht .

Het is een Mitsubishi Space Star 2015 dus volgens mij inderdaad met een starre achteras.

 

2 uren geleden, ceesv zei:

Mocht er wat uitgelijnd moeten worden, doet men dat 2 - 4 weken na montage, wanneer de veren "ingeveerd" zijn.

Lees dat inderdaad vaker en de veren zijn er nu net ondergezet en alleen even een proefrit gemaakt dus hebben nog niets moeten doen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet vaak op auto sleutel programma's dat het drastisch veranderen van de wielen zelden een goed idee is.

Ik hoop ook dat hij er niet van die platte banden bij genomen heeft. Dan voel je ieder hobbeltje. Die had ik onder mijn Omega sport.

 

We hebben wel 17 inch zomer velgen en 16 inch winter. Dat levert geen problemen op.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt gelukkig wel mee, er zaten standaard 14x165x 65 banden onder

1065210667_oudevelgen.jpg.d64bc419f41599ef37b9cf72842cd51b.jpg

deze dus

 

1633338115_nieuwevelgen.jpg.0c6da4a54d9877cf254658a177b9d25f.jpg

en dat is nu 15 x 195 x 50 geworden.

 

Die 195 is/was de boosdoener, eerst had hij nog andere velgen met een ET waarde van 30 en die schuurden gewoon langs de spatborden, nu had hij er wat gevonden met een ET waarde van 45 (origineel) en daar kunnen we eigenlijk niet vinden waar hij nu schuurt.

Vandaar dus de hulpveren.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou met deze banden maat dus geen verschil moeten maken.

Mitsubishi levert deze auto's zelf ook met 15" velgen maar dan met 55 banden.

Dus even met de navi controleren hoeveel hij nu afwijkt.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...