Ga naar inhoud


Komende twee weekeinden F1 GP van Silverstone


Sprietje

Aanbevolen berichten


Stand coureurs 2020
1 Lewis Hamilton         Mercedes AMG           107
2 Max Verstappen       Red Bull Racing             77
3 Valtteri Bottas           Mercedes AMG              73
4 Charles Leclerc         Scuderia Ferrari             45
5 Lando Norris              McLaren Racing            38
6 Alexander Albon        Red Bull Racing             36
7 Lance Stroll                Racing Point                  28
8 Sergio Perez               Racing Point                  22
9 Daniel Ricciardo         Renault F1                     20
10 Esteban Ocon           Renault F1                     16
11 Carlos Sainz             McLaren Racing            15
12 Pierre Gasly               Scuderia Alpha Tauri   12
13 Sebastian Vettel       Scuderia Ferrari            10
14 Nico Hulkenberg       Racing Point                   6
15 Antonio Giovinazzi   Alfa Romeo Racing        2
16 Daniil Kvyat                Scuderia Alpha Tauri     2
17 Kevin Magnussen     Haas F1                           1
18 Kimi Raikkonen         Alfa Romeo Racing        0
19 Nicholas Latifi           Williams Racing              0
20 Romain Grosjean      Haas F1                            0
21 George Russell          Williams Racing              0

 

 

Hamilton en Bottas geven Pirelli de schuld dat ze niet gewonnen hebben.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle wagens gebruiken toch dezelfde Pirelli banden?

Vroeger konden ze nog kiezen tussen Michelin en Pirelli.

 

Of dat nieuwe stuursysteem van Mercedes banden zwaarder belast?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mercedes coureurs kunnen moeilijk het weer (de hoge temperatuur) de schuld geven, dus steken ze het op Pirelli die een verkeerde bandenkeuze heeft gemaakt.

Tja, daar zul je het dus mee moeten doen en Red Bull heeft daar goed op geanticipeerd door in de tweede kwalificatie met harde banden te gaan rijden.

 

Heerlijk gekeken vandaag op MBC Action op de Badr 26e zonder 1 sec. reclame.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doorgaans, een harde, medium en een zachte compound.

Hard is niet absoluut, maar verschilt per circuit.

Dus de harde band van vandaag, kan bij het volgende circuit een zachtere rubbersoort zijn,en dat toch hard genoemd worden.

 

Tussen de race van verleden en deze week waren er al verschillen in de beschikbaar gestelde banden.

 

Banden zijn een wetenschap op zich bij de F1, de bandendruk, en de temperatuur waarop ze optimaal presteren liggen in een heel klein venster.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Sprietje zei:

De Mercedes coureurs kunnen moeilijk het weer (de hoge temperatuur) de schuld geven, dus steken ze het op Pirelli die een verkeerde bandenkeuze heeft gemaakt.

Tja, daar zul je het dus mee moeten doen en Red Bull heeft daar goed op geanticipeerd door in de tweede kwalificatie met harde banden te gaan rijden.

 

Heerlijk gekeken vandaag op MBC Action op de Badr 26e zonder 1 sec. reclame.

 

Zo zie je maar weer wat voor een goede zender we zijn. 😀 De grote adverteerders hebben zich teruggetrokken. Zoals Emirates,  Mashreq Bank, Nakheel, Etisalat. Vanwege de Corona. 

Met de complimenten van Drs. IJzerbout. 😀

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bandendruk moest dit weekeinde wat hoger zijn om de zijkanten van de banden te sparen om zo geen uit elkaar vallende banden te hebben zoals vorige week.

Dit slecht voor de Mercedes omdat die meer vermogen heeft en daarom kunnen zij met meer neerwaardse druk rijden. Slecht voor banden met meer druk erin.

 

Redbull heeft alles op alles gezet om de balans in de auto perfect te krijgen wat de banden ten goede komt. De banden was voor hun ook geen echte beperkende factor. Mercedes daarintrgen vrat de banden in een mum van tijd op en konden dan zo hun vermogen niet meer uitspelen, om op zuivere kracht vooraan te blijven.

 

Albon was pas later op dreef en hopelijk heeft hij meer vertrouwen in de auto volgende week in Spanje.

 

Mercedes weet nu dat pure kracht niet alles is als de banden het daardoor begeven of zoals vandaag niet het vermogen konden overbrengen.

 

Volgende week banden die Mercedes wel bevallen en Max zal er een stuk harder moeten vechten. En zo minder tijd hebben om zijn crew helpen om Covid-19 vrij te houden of te adviseren om genoeg te drinken in de hitte, tijdens de race.

 

Om 19:30 de tweeënhalf uur lange samenvatting van de race van vandaag, op Channel 4.

 

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Barcelona dus dezelfde banden als vorige week en dan met de normale bandenspanning. Mercedes kan dan de teugels weer laten vieren. Redbull heeft er gewoonweg niet zo veel voordeel van als Mercedes er van heeft. De huidige banden zijn eenmaal meer geschikt voor de Mercedes auto's.

 

Mr. H. vroeg niet voor niets tijdens race, of de Redbulls soms met een lagere bandendruk reden dan toegestaan. Hij zat echter gewoon te balen dat zodra de Mercedes gas gaf, het rubber eraf vloog.

 

Meer bandenwissels maakt de wedstrijd leuker want er kan gewoonweg meer gebeuren.

 

Dat Max en Redbull Silverstone gewonnen heeft is bijna een wonder gezien de dominatie van Mercedes op hoge snelheids circuits.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt er bovenop dat Pirelli de competitie aan het bepalen is ism mercedes.Spijtig voor de F1 net zoals de belachelijke FIA beslissingen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Zatter said:

De bandendruk moest dit weekeinde wat hoger zijn om de zijkanten van de banden te sparen om zo geen uit elkaar vallende banden te hebben zoals vorige week.

Dit slecht voor de Mercedes omdat die meer vermogen heeft en daarom kunnen zij met meer neerwaardse druk rijden. Slecht voor banden met meer druk erin.

 

Redbull heeft alles op alles gezet om de balans in de auto perfect te krijgen wat de banden ten goede komt. De banden was voor hun ook geen echte beperkende factor. Mercedes daarintrgen vrat de banden in een mum van tijd op en konden dan zo hun vermogen niet meer uitspelen, om op zuivere kracht vooraan te blijven.

 

Albon was pas later op dreef en hopelijk heeft hij meer vertrouwen in de auto volgende week in Spanje.

 

Mercedes weet nu dat pure kracht niet alles is als de banden het daardoor begeven of zoals vandaag niet het vermogen konden overbrengen.

 

Volgende week banden die Mercedes wel bevallen en Max zal er een stuk harder moeten vechten. En zo minder tijd hebben om zijn crew helpen om Covid-19 vrij te houden of te adviseren om genoeg te drinken in de hitte, tijdens de race.

 

Om 19:30 de tweeënhalf uur lange samenvatting van de race van vandaag, op Channel 4.

 

Chapeau voor deze uitstekende beschrijving.

 

Over de vraag van CeesV omtrent het toe in/out systeem bij de Mercs. Als zij het niet gebruiken dan is er ook geen nadeel. Waarvoor zij het precies gebruiken is ook nog niet duidelijk, je kan er meeerdere kanten mee uit.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bottas zei na afloop: zelfs op harde banden kregen we veel last van blaarvorming op de banden. Aan het einde van de race zag ik de banden van Max en die waren in perfecte conditie. We doen dus ergens iets fout.

 

Tja, en ze hebben nog wel het DAS-systeem dat er voor moet zorgen dat de wielen op de rechte stukken ook recht komen te staan om bandenslijtage te voorkomen. Gaan ze het over een paar dagen in Barcelona weer afleggen tegen Max verstappen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...