Ga naar inhoud


Komende twee weekeinden F1 GP van Silverstone


Sprietje

Aanbevolen berichten


1 hour ago, Sprietje said:

Het Italiaanse Motorsport schrijft:
De Mercedes motor van Lewis Hamilton was goed voor 1022 pk en die van Valtteri Bottas voor 1020pk.
Max Verstappen kwam met zijn Honda-motor 28 pk te kort en de Renaults 37 pk. Ferrari gaf 42 pk toe op Mercedes.

 

Stel je eens voor dat Bottas en Max van stoeltje zouden wisselen dan hebben wij waarschijnlijk dit seizoen een nieuwe wereldkampioen in Formule 1. Naast de een zwakkere motor heeft de Red Bull ook nog wat aero+gedrag gremlins die veel vraagt van de Red Bull rijders.

 

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli heeft laten weten dat de harde banden van Max Verstappen nog in behoorlijke staat waren. Wel laten ze weten dat ook de banden van Verstappen beschadigd raakten  met minstens 50 sneden door brokstukken van de voorvleugel van Kimi Raikkonen.

Hieruit blijkt wel dat Mercedes nog steeds een hoge slijtage van de banden kent t.o.v. Red Bull ondanks dat Mercedes het DAS stuursysteem heeft dat op de rechte stukken de bandenslijtage vermindert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli blundert met prijs voor snelste pitstop

 

Ze riepen Alfo Romeo uit tot winnaar met een pitstop van 2,38 seconden maar zagen de nog snellere pitstop voor de bandenwissel in de laatste ronde van Verstappen over het hoofd die in 2,18 sec. werd uitgevoerd.
Max Verstappen en Red Bull Racing kunnen alsnog een extra beker ophalen voor hun optreden tijdens de Britse Grand Prix.

 

snelste pitstop.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee standen op het DAS systeem. Een opwarmstand voor de buitenkant van de banden. Dan worden beide banden iets naar binnen gedraaid. Dit laat banden schuren/wringen over het asfalt en dat zorgt voor extra hitte, maar ook voor extra slijtage.

 

De andere stand is de normale stand waar dus ook de tow waar de andere non-DAS auto's mee rijden.

 

Jammer dat er geen Flir beelden meer zijn want dan kon je goed zien hoe het werkt.

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/3/2020 at 8:21 PM, formulerfs said:

ook weer via channel 5 HD en gelukkig geen comentaar van OLAF MOL

Het ziet er naar uit dat wij van kundig commentaar verstoken blijvenwat race 2 in Silverstone is niet te zien op Channel4+5 dit weekeinde.

Kennelijk mogen/kunnen zij maar één keer het jaar alles uitzenden.

 

Er zijn wel de normale samenvattingen op Channel4 op zaterdag en zondag avond.

 

:cry: met treurmuziek in de achtergrond klinkende.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit , heeft er weer iemand zitten drukken 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het circuit van Silverstone wordt aangepast vanwege incidenten afgelopen weekeind.


Bij het ingaan van bocht 13 afgelopen weekend gingen vele coureurs door het gras met de linker voorband. Vanwege de problemen bij meerdere coureurs die een lekke linker voorband kregen en om vuil op het circuit te voorkomen, worden de kerbstones daar verlengd.

 

Ook zullen voor de onbeschermde betonnen muur waar Daniil Kvyat tegen aan reed, 'tecpro barriers' geplaatst worden.

 

Tecpro barriers.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar goed ook dan. Ook misschien dat stuk waar Albon eraf ging voorzien van zo'n absorbeer systeem. Die ging ook aardig behoorlijk hard die starre vangrails in.

 

https://www.youtube.com/watch?v=5SSd8sfCG9E

 

Blijkbaar zijn dat stukken circuit waar men van denkt dat er amper tot geen gevaar is voor een impact, het tegendeel blijkt waar in deze 2 gevallen.

 

Sprietje, die foto bij je bijdrage is niet langs de baan van Silverstone, wel een voorbeeld hoe zo'n systeem eruit ziet? (of ik moet me sterk vergissen).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soort Halo voor de auto. Ook handig op de baan.

 

De auto's hebben nu al van die mooie verkruimel balkjes voor en achter en aan de zijkanten die de G-krachten wat verdelen bij een impact met een ander vast object.

 

https://youtu.be/guOq9cdFbJA

 

In het tweede deel zie je de neus verpulveren. In de huidige auto's die wij mogen besturen zitten metalen balken die kreukelen en zo de krachten verdelen in tijd bij een aanrijding.

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...