Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

Wat mij enigzins verbaast is dat noch de site van Joyne NL noch die van Joyne BE ook maar iets meldt van het faillisement. Zeker na een aantal dagen. Ook geen enkel bericht aan de abonnee's. Ofwel ze weten al van een doorstart (onderhands gergeld?) of er is wat anders aan de hand...

Volgens mij is het wettellijk verplicht om alle partijen per direct te informeren...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

En ja een overname door Canal Digitaal? Het lijkt mij de enige partij die je zou kunnen bedenken als een curator zegt dat het een partij is die ervaring heeft in deze branche, of het zou een buitenlandse partij moeten zijn.

 

Dat lijkt mij een juiste analyse: Als het niet Canal Digitaal is, dan kan ik me niet voorstellen dat één van de andere TV-partijen in Nederland moeilijk gaat doen over 12.000 klanten. Het moet dan wel een buitenlandse partij zijn, en het feit dat er in de Nederlandse televisiemarkt best wel geld om gaat kan een argument zijn voor een buitenlandse partij. Beginnen met 12.000 klanten i.p.v. 0 is een mooie start.

 

Desondanks lijkt mij de kans groter dat het toch om Canal Digitaal gaat, die 12.000 extra klanten goed kan gebruiken en wellicht een klein bedrag over heeft om de contracten rechtstreeks over te nemen i.p.v. al die klanten weer apart te moeten proberen te werven.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Wat mij enigzins verbaast is dat noch de site van Joyne NL noch die van Joyne BE ook maar iets meldt van het faillisement. Zeker na een aantal dagen. Ook geen enkel bericht aan de abonnee's. Ofwel ze weten al van een doorstart (onderhands gergeld?) of er is wat anders aan de hand...

Volgens mij is het wettellijk verplicht om alle partijen per direct te informeren...

 

Een failliet bedrijf mag niet zomaar nieuwe contracten afsluiten wetens dat het die niet kan waarmaken. Dat kan een argument zijn om de website te slutien, maar dat hoeft natuurlijk niet. Je zou er ook voor kunnen kiezen eventuele aanmeldingen even te noteren en erop in te gaan als de doorstart rond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, OFDM zei:

Het is 30.000 voor een buitenlandse partij lijkt mij. Een wilde gok op een Duitse beginnend met een F.

 

Geen raadseltjes aub,  zeg gewoon welke aanbieder je bedoeld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

 

Geen raadseltjes aub,  zeg gewoon welke aanbieder je bedoeld.

Echt een wilde gok hoor, Freenet. Ik vraag mij af of ze dan ook NL TV aan Duitse vakantieparken kunnen leveren.

aangepast door OFDM
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me overigens ook niet verbazen als Eutelsat volledig de regie heeft, ze hebben genoeg contacten met partijen die ervaring hebben met satelliet-TV. Dat de transponders nog aan staan kan een aanwijzing in die hoek zijn. Voor Eutelsat is overname door M7 het slechtste scenario, kans is dus heel groot dat Eutelsat aanstuurt op overname door een hen goedgezinde partij. En dan kan het faillissement zo maar een vooropgezet plan geweest zijn, waarbij de aandeelhouder van Joyne dan de waarheid spreekt dat het uit de lucht kwam vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, OFDM said:

Echt een wilde gok hoor, Freenet. Ik vraag mij af of ze dan ook NL TV aan Duitse vakantieparken kunnen leveren.

ik denk niet dat het FreeNet zal zijn om 1 duidelijke rede : zij hebben vorig jaar hun duale distributie van FreeNetTV (satelliet en DVB-T2) gestopt en zuiver op terresterieel overgestapt.  Dit kwam door het zeer lage aantal abonees (ik geloof 86000 voor satelliet ontvangst).   M7 heeft in Duitsland met Diveo ook geprobeerd door te breken maar is  hier ook moeten stoppen wegen gebrek aan interesse.   

Het is natuurlijk duidelijk dat Covid-pandemie die accelerator is voor bepaalde faillissementen. 

Met mijn beperkte media kennis, voorspel ik dat er op termijn nog maar volgende consumer pay-tv bedrijven overblijven : Sky en Canal+ (incl. M7).  Daarna is de koek volledig op.

aangepast door acguest
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, acguest zei:

ik denk niet dat het FreeNet zal zijn om 1 duidelijke rede : zij hebben vorig jaar hun duale distributie van FreeNetTV (satelliet en DVB-T2) gestopt en zuiver op terresterieel overgestapt.  Dit kwam door het zeer lage aantal abonees (ik geloof 86000 voor satelliet ontvangst).   M7 heeft in Duitsland met Diveo ook geprobeerd door te breken maar is  hier ook moeten stoppen wegen gebrek aan interesse.   

Het is natuurlijk duidelijk dat Covid-pandemie die accelerator is voor bepaalde faillissementen. 

Met mijn beperkte media kennis, voorspel ik dat er op termijn nog maar volgende consumer pay-tv bedrijven overblijven : Sky en Canal+ (incl. M7).  Daarna is de koek volledig op.

Klopt dat ze recent zijn gestopt met satelliet in Duitsland zelf, terecht dan. Maar dat betekent wel dat ze satelliet hebben geprobeerd terwijl ze voorheen als media broadcast alleen terrestrische uitzendingen in het productpakket hadden.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij dan wel altijd af, overnemen om wat ermee te doen.  Er is nog nooit winst gemaakt en de kans op winst in de toekomst lijkt mij miniem.

Welk is de zin dan van zo'n operatie.  Binnen 3 jaar tot dezelfde vaststelling komen ?

 

Het project in zijn huidige vorm heeft geen toekomst dat bewijs het faillissement wel.


Enkel als je massaal investeert (publiciteit, IP-aanbod, etc ...) zou dat kunnen lukken, maar dan zit je nog altijd met een satellietproduct, dewelke een markt is die krimpt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Joyne een ding heeft duidelijk gemaakt dan is het wel dat je tegen dergelijke abonnementsprijzen geen providertje kan spelen zonder een fors verlies te lijden. In ieder geval als je satelliet als distributiemethode gebruikt. En dan hoeft Joyne vanwege het aantal abonnees nog niet eens zich te houden aan de Mediawet met betrekking tot het minimaal aantal zenders die aangeboden dienen te worden.

 

Het lijkt mij dan ook dat een buitenlandse partij niet zo snel kiest voor overname van Joyne in een krimpende markt zoals satelliet in Europa is, En Nederland in extreem vanwege de hoge kabeldichtheid, nu zelfs ook in de buitengebieden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...