Ga naar inhoud


NOS teletekst: RTL stopt met teletekst per 1 april 2017


Amager95

Aanbevolen berichten

Wat met mensen die geen internet , of zelfs geen computer hebben , want die zijn er nog steeds !!

Er zijn zelfs mensen die geheel niet met een computer kunnen overweg kunnen ,

of zelfs TE moeilijk , of geheel ANTI-computer zijn (en die ken ik er 2) !!

Je hebt zelfs nog mensen met een oude beeldbuis TV !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik maak zelf nog vaak gebruik van teletekst. Zowel op de tv als op de smartphone. Vind het een fijn medium voor snel nieuws en sportuitslagen. En je wordt niet afgeleid van de inhoud door allerlei reclamebanners e.d. 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof er iets op RTL teletekst van enig inhoud te vinden was...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare vraag, maar wat kost dat nou om Teletekst bij de zender in de lucht te houden ?? (en ook actueel)

Ik lees in het artikel op TotaalTV dat het o.a. gaat om een bezuiniging, maar ik kan me niet voorstellen dat het "tonnen" gaat besparen.

En de 888 en 889 ondertiteling blijft wel beschikbaar, dus technisch verdwijnt teletekst dus eigenlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele generatie ouderen en minstbedeelden die weeral eens aan de kant geschoven worden, niet interessant voor de bonzen van medialand. Indien je nieuws op de voet wil blijven volgen zonder TT dan moet je ofwel een smartphone of tablet of computer aan schaffen, wil je die ook gebruiken dan moet je internet en een abonnement aanschaffen. Veel ouderen kunnen hier niet overweg mee en dan heb je nog de minder bedeelden die het geld niet hebben om al deze spullen aan te schaffen, in België leeft 1 op 5 onder de armoedegrens. Leve 2017 en de vooruitgang, jammer alleen voor een deel van onze samenleving, dat zich hier op dit blog bevindt, een kritische noot hoor je hier niet want deze groep hebben deze middelen niet om hier aanhoort te worden.  Toen VRT ermee stopte had ik het even moeilijk om op iets anders over te schakelen, nu staat de laptop in aanslag en kan ik tijdens de programma's (reclame) vlug even het laatste nieuws checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Videotext/Text TV dagelijks...  's avonds kijk ik TV, en dan is de computer uit...  waarom zou ik die aanzetten. Gewoon even kijken naar het weer, of de beurs...  je hebt een paar seconden tijd nodig... en veel handiger dan een computer mieten opstarten... dan mis je pas echt waar je naar aan het kijken was, en je met bovendien ook weer opstaan etc etc.

Gelukkig hebben de zenders die ik kijk nog wel teletekst...

Maar ja...  bezuinigen... haha... laat ze dan maar wat minder geld aan sport besteden, dat kost pas bakken met geld, en ook lang niet iedereen is daarvan gecharmeerd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ik mis de draadomroep ook nog steeds. :grin:

 

Maar een medium met 40 x 25 karakters, dat is echt niet meer van deze tijd.

 

Hoe deden onze ouders het vroeger zonder al die nieuwerwetsigheden?

Die luisterden om 20 uur naar het nieuws wat den radio zender ten gehore bracht.

 

Kwam die tijd maar weer terug!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was het niet een soort telefoonboek voor 0-sex nummers?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet een soort telefoonboek voor 0-sex nummers?

 

Dus ook al nooit gekeken en toch een (ver)oorde(e)ling?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderzoek alles en behoudt het goede!

700 bladzijden reclame en een paar bladzijden met nietszeggend nieuws.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wat informatie over de radiodistributie: http://84.86.9.180/Diverse/RadioDocs/radio_distributie.htm
Je had maximaal 0,3watt op de luidspreker en met de stappentrafo kon je kiezen uit 8 geluidsvolumes. Dankzij een luidspreker met hoog rendement (5%), had je aan 0,3watt voldoende geluid. Hiermee kon je meestal de buren niet tot wanhoop brengen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik mis de draadomroep ook nog steeds. :grin:

 

Maar een medium met 40 x 25 karakters, dat is echt niet meer van deze tijd.

 

Hoe deden onze ouders het vroeger zonder al die nieuwerwetsigheden?

Die luisterden om 20 uur naar het nieuws wat den radio zender ten gehore bracht.

 

Kwam die tijd maar weer terug!

Nou , toen & nu heeft allebei z'n voor- en nadelen:

1) Teletekst was & is toch nog steeds best leuk :)

2) Voor sat-hobby is nu , veel beter :)

3) Voor rust in huis is of zelfs was toen , veel beter :)

4) Vooraleer er zelfs TV & Radio was .... :eek:

4) Voor mooie vrouwen , euh .... [censored] 34g0web.jpg

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...