Ga naar inhoud

NOS teletekst: RTL stopt met teletekst per 1 april 2017

Amager95
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

NOS teletekst: RTL stopt met teletekst per 1 april 2017

Nou nou, dat is wel heel zwart wit hoor. Daar ben je altijd nog zelf bij. Wel met je tijd meegaan anders ben je nu al een oude vent. Mijn vader is 82 en hij heeft een PC en een tablet met de nodige ap

Hier nog wat informatie over de radiodistributie: http://84.86.9.180/Diverse/RadioDocs/radio_distributie.htm Je had maximaal 0,3watt op de luidspreker en met de stappentrafo kon je kiezen uit 8 geluid

Geplaatste afbeeldingen

En de Duitsers dan? Die gaan gewoon verder met brengen van teletekst.

Dit weten dat het hoort bij "omroepje" spelen.

Maar RTL zal wel te weinig geld binnen brengen voor de Luxemburgse aandeelhouders. Dan maar wegsnijden wat er val weg te snijden.

Nu de rest van RTL nog.

post-38678-0-65284800-1482417953_thumb.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff moeten de Belgische zenders ook weg?? Maargoed denk dat weinig mensen het zullen missen.. En teletekst kijken steeds minder mensen.. En Npo gaat gewoon door dus wees blij.. Altijd meteen weer negatief gekletst over nu de rest nog.. Kijk gewoon niet.. Gooi het allemaal uit je voorkeur.. Blij dat ik de keuze heb om wel te kijken wanneer en waar ik naar wil.. Zo dit moest ik nu eens kwijt.. Fijne feestdagen vanaf andere kant van de wereld

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Off-topic gemopper verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap niet wat al dat gemopper met teletekst te maken heeft.

Maar het zou eens tijd worden zeg dat ze teletekst afschaffen. Niet meer van deze tijd.

Breng nu toch veel meer tijd dan vroeger door voor mijn computer, kan niet anders wil ik tijdens tv film kijken op de hoogte blijven van de tussenstanden van het voetbal, vroeger kon dat met text 599 en in een klein hoekje van beeld verschenen toen de tussenstanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens de NOS wordt teletekst nog door zo'n 3.5 miljoen mensen gebruikt en daarom stoppen ze er niet mee.

Heb dit laatst nog gelezen op hun site.

Verifieren kan ik het niet, want hier zit er vanaf woensdag een blokkade op hun site en op de NOS app. In Duitsland zit bij meerdere zenders teletekst zelfs in HbbTV, maar ja daar hebben, in NL, de meeste kabel kijkers niks aan omdat die nog niet weten wat HbbTV is.

CD geeft dit wel door via het sat. signaal.

Overigens, de Duitsers gaan ook door met "videotext".

Vu+ Duo 2,  2 Dual tuners en 1TB HDD / Samsung 55'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120 cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat en Nilesat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan ook de applicatie downloaden op je telefoon als je die hebt.. Heb je gewoon teletekst.. Werkt ook in Indonesie prima...

Inderdaad, maar als ik zie bij mijn gezinsleden wat voor verslavende toestanden die smartphones meebrengen, dan begin ik er liever niet aan, voor mij geen app toestanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Nou nou, dat is wel heel zwart wit hoor. Daar ben je altijd nog zelf bij. Wel met je tijd meegaan anders ben je nu al een oude vent. Mijn vader is 82 en hij heeft een PC en een tablet met de nodige apps. Maar die wordt echt niet verslaafd.

• Like 1

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • V.I.P.

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Stoppen RTL Teletekst geen 1 april grap

Het stopzetten van de teletekstdienst op alle RTL-zenders heeft zaterdag toch nog tot verbaasde reacties geleid waarbij sommigen dachten aan een grap. Toch is dit een definitief besluit.

Op de dag dat NOS Teletekst 37 jaar bestond heeft RTL Nederland besloten om te stoppen met de teletekstpagina's op haar zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8. RTL bedankt de gebruikers en verwijst door naar internetplatforms zoals buienradar voor het weer en RTL Nieuws.nl. RTL kondigde enige maanden geleden al aan te gaan stoppen met teletekst. SBS blijft voorlopig wel teletekst aanbieden en dat geldt al helemaal voor de publieke omroep met NOS teletekst.

Teletekst op zijn retour

Toch staat RTL niet helemaal alleen in hun besluit. Recent zijn al meer zenders, vaak ingegeven door bezuinigingen en soms ook door digitalisering, gestopt. De VRT biedt net als de BBC en RTL alleen nog ondertiteling aan via het teletekst-protocol. En ook RTV NH, AT5 en RTV Noord zijn intussen gestopt met teletekst. Bij deze regionale zenders is dat vooral een bezuinigingsmaatregel. In Duitsland is teletekst daarentegen nog altijd gemeengoed, maar in Frankrijk is het verdwenen.

post-60869-0-41671300-1491192482.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen