Ga naar inhoud


NOS teletekst: RTL stopt met teletekst per 1 april 2017


Amager95

Aanbevolen berichten


Pfff moeten de Belgische zenders ook weg?? Maargoed denk dat weinig mensen het zullen missen.. En teletekst kijken steeds minder mensen.. En Npo gaat gewoon door dus wees blij.. Altijd meteen weer negatief gekletst over nu de rest nog.. Kijk gewoon niet.. Gooi het allemaal uit je voorkeur.. Blij dat ik de keuze heb om wel te kijken wanneer en waar ik naar wil.. Zo dit moest ik nu eens kwijt.. Fijne feestdagen vanaf andere kant van de wereld

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet wat al dat gemopper met teletekst te maken heeft.

 

Maar het zou eens tijd worden zeg dat ze teletekst afschaffen. Niet meer van deze tijd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Off-topic gemopper verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet wat al dat gemopper met teletekst te maken heeft.

 

Maar het zou eens tijd worden zeg dat ze teletekst afschaffen. Niet meer van deze tijd.

Breng nu toch veel meer tijd dan vroeger door voor mijn computer, kan niet anders wil ik tijdens tv film kijken op de hoogte blijven van de tussenstanden van het voetbal, vroeger kon dat met text 599 en in een klein hoekje van beeld verschenen toen de tussenstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de NOS wordt teletekst nog door zo'n 3.5 miljoen mensen gebruikt en daarom stoppen ze er niet mee.

Heb dit laatst nog gelezen op hun site.

Verifieren kan ik het niet, want hier zit er vanaf woensdag een blokkade op hun site en op de NOS app. In Duitsland zit bij meerdere zenders teletekst zelfs in HbbTV, maar ja daar hebben, in NL, de meeste kabel kijkers niks aan omdat die nog niet weten wat HbbTV is.

CD geeft dit wel door via het sat. signaal.

Overigens, de Duitsers gaan ook door met "videotext".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de applicatie downloaden op je telefoon als je die hebt.. Heb je gewoon teletekst.. Werkt ook in Indonesie prima...

Inderdaad, maar als ik zie bij mijn gezinsleden wat voor verslavende toestanden die smartphones meebrengen, dan begin ik er liever niet aan, voor mij geen app toestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, dat is wel heel zwart wit hoor. Daar ben je altijd nog zelf bij. Wel met je tijd meegaan anders ben je nu al een oude vent. Mijn vader is 82 en hij heeft een PC en een tablet met de nodige apps. Maar die wordt echt niet verslaafd.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Stoppen RTL Teletekst geen 1 april grap

Het stopzetten van de teletekstdienst op alle RTL-zenders heeft zaterdag toch nog tot verbaasde reacties geleid waarbij sommigen dachten aan een grap. Toch is dit een definitief besluit.

Op de dag dat NOS Teletekst 37 jaar bestond heeft RTL Nederland besloten om te stoppen met de teletekstpagina's op haar zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8. RTL bedankt de gebruikers en verwijst door naar internetplatforms zoals buienradar voor het weer en RTL Nieuws.nl. RTL kondigde enige maanden geleden al aan te gaan stoppen met teletekst. SBS blijft voorlopig wel teletekst aanbieden en dat geldt al helemaal voor de publieke omroep met NOS teletekst.
 
Teletekst op zijn retour

Toch staat RTL niet helemaal alleen in hun besluit. Recent zijn al meer zenders, vaak ingegeven door bezuinigingen en soms ook door digitalisering, gestopt. De VRT biedt net als de BBC en RTL alleen nog ondertiteling aan via het teletekst-protocol. En ook RTV NH, AT5 en RTV Noord zijn intussen gestopt met teletekst. Bij deze regionale zenders is dat vooral een bezuinigingsmaatregel. In Duitsland is teletekst daarentegen nog altijd gemeengoed, maar in Frankrijk is het verdwenen.
 

post-60869-0-41671300-1491192482.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...