Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


Kennelijk volg je het nieuws op een wel heel selectieve manier ;)

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... 

 

Zelfs Sipras wil de EU niet uit. Je moet je wel even aan de feiten houden. :)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat als wij de Grieken het vel over de kop gaan trekken, dat de situatie totaal veranderd en de Grieken nog meer naar diversiteit in hun betrekkingen met het buitenland gaan zoeken. De recente ontmoetingen tussen Poetin en Tsipras en het ondertekenen van een aantal belangrijke overeenkomsten (energie, South Stream en voedsel) zijn de eerste voortekenen van een veranderend geopolitiek en economisch speelveld waar de Grieken nadrukkelijk naar op zoek zijn om risico's in de toekomst meer te gaan spreiden. Poetin en Tsipras hebben echt niet alleen maar een bak koffie genuttigd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg deze situatie al een tijdje. Op diverse sociale media en forums heb ik vele Griekse vrienden , velen zijn heel intelligent. Voor de meesten is het gewoon OXI , de Grieken zijn het beu om het slachtoffer te zijn van nieuwe besparingen en opofferingen , wel gespreid over een tijd , maar ze willen niet toezien hoe hun ouders en grootouders stilaan aan het creperen zijn en zij machteloos moeten toekijken.

Die Tsipras is ook niet van de domste. Hij heeft wat toenadering gezocht bij Poetin , gewoon om de EU en vooral US erop te wijzen dat er alternatieven zouden kunnen zijn. Mijn weet toch dat Griekenland op strategisch gebied de sleutel in handen heeft om de weg open te zetten naar Afrika en het Midden-Oosten en dat kunnen de EU en vooral US missen als de pest. Enkel nog één knelpunt is de Bosporus.

Gisteren werd een grote manifestatie opgezet door het "Westen" om de NAI stemmers aan te trekken. Dit kunnen ze enkel met steun van het machtige redersregiment en de Oost-Orthodoxe kerk die heerst over dit land. Ondanks een massaal "We are all Greek" wordt het morgen een uitgesproken NAI , neem dit gerust aan.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga er maar vanuit dat als wij de Grieken het vel over de kop gaan trekken, dat de

Volgens mij hebben de Grieken dat toch echt zelf gedaan, boven hun standaard leven en dat bekostigen met geleend geld.

De Euro en de financiering die ze de afgelopen jaren uit het buitenland gehaald hebben was gestoeld op een balans die geen enkele relatie tot de werkelijkheid had.

 

Jan met de pet in de straat was daar niet bij betrokken, noch heeft hij daarvan geprofiteerd.

De rekening van dit gelag krijgt hij nu wel voor zijn kiezen zowel in Griekenland als in Europa.

 

Nederland zou rond de 5 Miljard aan Griekenland moeten schenken. Een bedrag van ongeveer € 300 per Nederlandse inwoner.

Een gezin met 2 kinderen mag dus € 1.200 Euro ophoesten en dat is dan alleen nog maar Nederland.

En voor dat geld mogen we dan niet zegen dat ze het lek moeten dichten en net als iedere andere Europeaan moeten leven naar hun inkomsten?

En over een jaar weer dezelfde discussie?

 

Wanneer ze alleen al zouden beginnen een functionerend belastingsysteem op poten te zetten is er een begin van een structurele oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens mij hebben de Grieken dat toch echt zelf gedaan

 

Volgens mij hebben de Grieken dat toch echt zelf gedaan . Verander dit in Griekse banken en politici. De Griekse man in de straat heeft dit debacle niet aangericht. :cool:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me logisch dat de mensen "nee" zullen stemmen: wie wil er nu nog meer besparingen opgelegd krijgen. Ik heb ook alle begrip voor de gewone Griekse man/vrouw die met de rug tegen de muur staat en moet toezien hoe alles in wat een ontwikkeld land ooit heeft opgebouwd nu aan het instorten is: tot zelfs de noodzakelijke medische verzorging en medicijnen toe.

Maar waar ik geen begrip voor heb is de rol van de Griekse machthebbers: de verkiezingen winnen met demagogische beloftes en dan gaan dreigen bij hun geldschieters. Men bijt niet de hand die voeding aanreikt.

En een beetje pokeren op de rug van de gewone mensen en goede vrienden worden met Poetin is natuurlijk ook niet van die aard om de rust en de sereniteit te bewaren. 

En ondertussen plaatst diezelfde Poetin zware tanks aan de grens mer Oekraine en gaat het gerecht in Rusland onderzoeken of de onafhankelijkheid van de Baltische staten wel wettelijk is verlopen... wedden dat ik nu al weet wat de uitspraak zal zijn ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks een massaal "We are all Greek" wordt het morgen een uitgesproken NAI , neem dit gerust aan.

NAI waartegen?

Het referendum is gebakken lucht. De tekst is wartaal. Men gaat stemmen over iets wat er niet eens in staat.

http://www.nu.nl/buitenland/4081555/veel-onduidelijkheid-grieks-referendum.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij hebben de Grieken dat toch echt zelf gedaan . Verander dit in Griekse banken en politici. De Griekse man in de straat heeft dit debacle niet aangericht. :cool:

 

Daarom schreef ik daarna het volgende in de tekst.

 

Jan met de pet in de straat was daar niet bij betrokken, noch heeft hij daarvan geprofiteerd.

De rekening van dit gelag krijgt hij nu wel voor zijn kiezen zowel in Griekenland als in Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ze alleen al zouden beginnen een functionerend belastingsysteem op poten te zetten is er een begin van een structurele oplossing.

 

De beste stuurlui staan aan wal ceesv. De Grieken hebben een informele economie en daarnaast zijn ze niet echt een exporterend land zoals de meeste landen binnen de EU dat wel zijn. Ik vrees dat die draai naar een goed functionerend belastingsysteem echt een utopie is. De werkelijke inkomsten/uitgaven zijn daar domweg niet in kaart te brengen. Ook weer een reden om maar uit elkaar te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de Euro stappen is onvermijdelijk wanneer hun economie gestoeld is op wezenlijk andere uitgangspunten als de rest van de Währungsunion.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen kennen hier niet het verschil tussen NAI en OKI denk ik.

 

@ Eduard07
 

Ik neem dit uit de link die je mee geeft.

 

Wel is duidelijk dat de geldschieters in ruil voor een nieuwe financiële injectie onder meer een nieuw btw-stelsel van de Grieken eisen. Voor de meeste producten, inclusief restaurants, zou een btw van 23 procent moeten gaan gelden.

 

Ben je als eens in Griekenland geweest. In welke bar , restaurantje of strandbar ook , krijg je een briefje met een stempeltje van vader staat erop ? Bovendien gaan we nu niet hypocriet gaan doen , wat willen we allemaal als toeristen ?  Juist !

 

@ Ceesv

 

Jan met de pet in de straat was daar niet bij betrokken, noch heeft hij daarvan geprofiteerd.

De rekening van dit gelag krijgt hij nu wel voor zijn kiezen zowel in Griekenland als in Europa.

 

Ja , dit heb ik wel begrepen. Maar stel je nu eens in de plaats van de gewone Griekse burger. De meesten gaan morgen een stem uitbrengen waarvan ze niet eens weten waarover het in werkelijk gaat. In de glorietijden van het Grieks imperium werd door dit door de keizer aangewezen met duim omhoog of omlaag en het gepeupel volgde...

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...