Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Het wordt dus echt tijd om deze geldverslindende familiebanden op te geven, en te zorgen dat iedereen weer gewoon zelf kan beslissen over zijn eigen "gezin"...

Ik hoorde gisteren dat er in Oostenrijk ook een petitie aangeboden is ivm een referendum om uit de EU uit te treden... Mensen lijken eindelijk in te zien dat dit experiment zijn langste tijd gehad heeft.

 

Dat die hufters in brussel lachwekkend overkomen, en vreselijk arrogant zijn mag duidelijk zijn...

 

Of je eisen mag stellen aan de levenswijze van een patient, zoals in posting 277 gesteld wordt vraag ik me af. dat grenst aan afpersing... want de ene keer zal het eten van "junkfood" de belemmering zijn, maar misschien is de volgende keer het gebrek aan "geld" de oorzaak van de weigering van levensnoodzakelijke hulp. Wie beslist daarover? Dat mensen met ruim voldoende geld en de goede connecties altijd beter geholpen worden dan anderen is bekend... maar gaan ze dat ook officieel opnemen in regelgeving?  

Ik hoop dat ik dood zal zijn tegen de tijd dat dit in europa zo geregeld is....  of misschien moet ik toch weg uit dit 'blok' van schurkenstaten?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het IMF heeft eindelijk eens van zich laten horen.

De organisatie heeft laten weten dat de EU zo niet verder kan gaan met Griekenland af te breken.

 

De Nederlandse regering wordt opgeroepen om 3 tot 5 miljard euro aan de Grieken te schenken.

Volgens het Internationaal Monetair Fonds is een miljarden donatie aan Griekenland noodzakelijk om de financiële Griekse problemen op te lossen en Griekenland van de financiële afgrond te redden. Volgens het IMF zal 55 miljard euro aan schuld weggestreept moeten worden. Daarnaast moet de EU 50 miljard aan Griekenland lenen zodat Griekenland kan overleven en een nieuwe toekomst op kan bouwen.

 

Het lijkt er op dat de Griekse regering het IMF achter zich heeft staan in de strijd tegen het afbraak beleid van de EU.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Voor wat hoort wat.

Ik heb er op zich geen moeite mee mensen/volken in nood op weg te helpen, maar dan moeten die mensen ook even "een duit in het zakje  doen". In dit geval is het dus herstructureren van de Griekse begrotingen geblazen.  

Maar Siryza heeft tot nu toe alleen maar de klok teruggedraaid en heeft verder politiek stilgezeten. Als er een partij is die het Griekse volk momenteel laat zakken in ruil voor nota bene vol mandaat, dan is het Syriza en dus de huidige Griekse regering wel.

 

Dit lijkt me voor Griekenland niet de juiste manier en het juiste moment om EU geschillen uit te vechten en spelletjes te spelen. Hier betaalt het arme Griekse volk letterlijk en figuurlijk de rekening, terwijl de (Griekse) politieke egotrippers het met gemak doorstaan. 

 

Dat geld dat het zogenaamde referendum kost, wat hadden ze daar een hoop arme Grieken mee kunnen helpen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de arme Grieken daar momenteel inmiddels anders tegenaan kijken.

Dit lijkt me niet het moment om hen als pion te gebruiken in een politiek steekspel.

 

Gelukkig hebben steeds meer Griekse politici in de gaten dat dit Syriza spelletje alleen maar verliezers kent.

De burgemeesters van Athene en Thessaloníki zien met lede ogen aan wie de prijs betalen van dit spelletje en roeren zich inmiddels.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Burgemeesters en iedere bestuurder in Griekenland zijn bezorgd voor hun burgers.

De situatie is nijpend, dat toont het rapport van het IMF wel aan.

Een oplossing moet van twee kanten komen, en een drenkeling heeft een reddingboei nodig en geen wurgtouw.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

we moeten ons niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden...de griekse elite zit nog steeds op z'n krent met genoeg middelen op buitenlandse rekeningen en beweegt niet.....waarom geen oplossing zoals destijds bij ik meen Cyprus, dus afromen de (spaar)rekeningen boven de pakweg 100.000,-- euro?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is stil rond de Griekse kwestie, er wordt zelfs niet bewust gelekt om de geesten rijp te maken voor het spelletje van de heren politici.

Zelfs de media speculeren er niet meer op los. Heel ongewoon.

 

Hoezo is dat ongewoon? De politiek en de media is een pot nat hier, de media is de spreekbuis van de politiek. Onafhankelijke berichtgeving kunnen we al veel langer niet verwachten van onze eigen media. Is het bekend worden dat Hitler gevlucht is naar Argentinie in de media geweest? Volgens mij totaal niet, terwijl die FBI file's gewoon online zijn gezet. Vreemd toch? Het had voorpaginanieuws moeten zijn, maar dat werd het niet, omdat daarmee de leugen over de bunker aan het licht zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we moeten ons niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden...de griekse elite zit nog steeds op z'n krent met genoeg middelen op buitenlandse rekeningen en beweegt niet.....waarom geen oplossing zoals destijds bij ik meen Cyprus, dus afromen de (spaar)rekeningen boven de pakweg 100.000,-- euro?

Wat is dat nu voor een onzin!  Dat was precies de reden dat ik destijds met Cyprus vrijwel al mijn geld uit de eurolanden weggehaald heb en het in Zweden gestald heb. Daar hebben ze beloofd nooit dit soort diefstallen te zullen plegen. Mensen die door zeer spaarzaam te leven of op enig welke andere manier geld opzij gezet hebben, mogen niet bestolen worden omdat het zogenaamd slecht gaat met een land. Ik vertrouw wat dat betreft Nederland ook niet, want hier durven ze ook van dit soort geniepige politieke zetten te doen... Ze hebben hier altijd het hoogste woord over hoe een ander het moet doen, en hebben overal een geprononceerde mening over.... bah.... maar ze zouden in Nederland eerst eens hun eigen stoep moeten schoonvegen voordat ze over de drek van anderen beginnen te roepen.

 

Ik ben benieuwd voor het referendum... wens Tsipras erg veel succes toe!! ik druk hem de duimen en hoop dat hij zich sterk kan houden tegen de EU.  Misschien moet hij echter stappen gaan nemen om het eu-blok en uiteraard de euro te verlaten... wie weet zijn andere allianties lucratiever... 

Ik denk dat wat ze in de media van euro-landen laten zien wel een heel erg vertekend beeld is.... de propaganda oorlog is erg sterk in de EU... alles wat maar een zweem van tegenkanting tegen hun regime is, wordt fors bestreden met alle middelen die ze hebben.... de media zijn daar een voorbeeld van.

Het is in dit draadje al eens aan de orde geweest... kijk naar nieuwsuitzendingen van diverse landen, en zie de ontzettend grote verschillen in berichtgeving als het over hetzelfde onderwerp gaat....  kijk ook naar de onderwerpen die aan bod komen in zo een uitzending.... ook een wereld van verschil.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Brussel propaganda is al jaren aan de gang en is ook per land merkbaar, we moeten met zijn allen achterlijk worden gehouden door de heren graaiers.

 

Je ziet dat inderdaad ook elke keer terug als je nieuws leest(Te veel verschillen zelfde onderwerp) De huidige president van het land doet het altijd goed en overal hebben ze tegenwoordig zo´n ik maak je geniepig af lach op hun gezicht staan. Om van te kotsen dus.

 

De Grieken hebben gekozen voor verandering en Brussel dacht het varkentje wel eventjes te wassen, als het de Grieken gaat lukken weet ik zeker dat Spanje er dan ook gelijk achteraan gaat want ook hier is men het spuugzat. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat de zittende president hier hevig tegen dat referendum van de Grieken is stel je voor dat de grieken nee tegen de EU zeggen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekse banken hebben nog een miljard euro in kas, en kunnen het daarmee redden tot maandag. Dat zegt Louka Katseli, de voorzitter van de Griekse Vereniging van Banken.

Het plafond voor de noodsteun aan Griekenland werd door de Europese Centrale Bank vorige week nog gesteld op 89 miljard euro. Afgelopen zondag besloot de ECB het plafond niet verder te verhogen.

Dat was voor de Griekse regering aanleiding om de banken te sluiten. Sindsdien kunnen de Grieken nog maar 60 euro per dag opnemen en nog maar zeer beperkt geld overmaken naar het buitenland. Met deze maatregelen kunnen de banken het volgens Katseli dus nog tot maandag volhouden. Daarna zal er weer extra hulp van de ECB nodig zijn.

Het zal dus spannend worden wat er gebeurt na het referendum. Cruciaal is of de ECB weer vertrouwen krijgt in de solvabiliteit van de Griekse banken, zodat de centrale bank het plafond voor de noodsteun opnieuw kan verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...