Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Heb je helemaal gelijk in Emekli.

 

Ik begrijp nooit dat normale mensen en normale bedrijven of tv stations en noem maar op op een zó dubieus medium als Facebook aanwezig willen zijn.  Dat haalt je geloofwaardigheid ontzettend onderuit.  Nee, dit soort sites zal ik ook mijden als de pest.

 

Dan hoop ik dat je browser plugins als Defender gebruikt want hier op Sat3all lopen ook twee Facebook trackers, naast een aantal van Google.  Voor mij geen enkel probleem want ik beschouw facebook niet als dubieus maar ik denk dat jij daar anders over denkt!

 

post-45791-0-42071200-1457118118.jpg

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb inderdaad zoiets lopen...  ik zou inderdaad nog wel eens moeten kunnen controleren of die troep daadwerkelijk geblokkeerd wordt, want ik weet het niet 100% zeker.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je Disconnect zeer aanraden, met de standaard instellingen is het meeste tegengehouden.

 

Overigens denk ik dat je ook de beheerders van eens site moet laten weten dat je liever niet dit soort dingen ziet. Met regelmaat staan dit soort dingen aan zonder veel nut. Ik zelf heb nog nooit op de [Vind ik leuk] knop gedrukt op Sat4all en ik heb ook nooit iets dergelijks op Facebook gezien (dat zegt weinig overigens). De beheerders kunnen dan ook een kijken of het echt gebruikt word. Als dat niet zo blijkt te zijn is het verwijderen beter voor iedereen. Want FB trackers op een site waar mensen niet 'liken' naar FB lijkt mij onwenselijk.

 

Het is altijd goed om eens te weten wat er allemaal gebeurd als je op een site komt. Sat4all is zeker niet abnormaal en zeker niet gevaarlijk of zo maar er zijn een behoorlijk aantal partijen die te horen krijgen als je hier komt. Alles wat rood is op dit plaatje 'tracked'.

 

post-45791-0-29757400-1457187994.jpg

 

 

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de informatie.

Ik heb Disconnect geinstalleerd... 

 

Ik had de Adguard Werbeblocker al geinstalleerd, en die houdt ook social media dingen tegen... maar blijkbaar doet disconnect "meer"...  ze staan er nu allebei op...  ik hoop dat ik nu beter beschermd ben.

 

ik zie wel een 'andere' voorstelling dan wat jij hebt... Misschien doordat de Werbeblocker ook al dingen blokkeert?

 

post-39968-0-45388100-1457190129.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de informatie.

Ik heb Disconnect geinstalleerd... 

 

Ik had de Adguard Werbeblocker al geinstalleerd, en die houdt ook social media dingen tegen... maar blijkbaar doet disconnect "meer"...  ze staan er nu allebei op...  ik hoop dat ik nu beter beschermd ben.

 

ik zie wel een 'andere' voorstelling dan wat jij hebt... Misschien doordat de Werbeblocker ook al dingen blokkeert?

 

attachicon.gifdisconnect.jpg

 

 

Voor allen met een reclame blocker en meer, dat heb ik ook.

Toch is het in en in triest dat je dat allemaal moet installeren.

 

Wat ik laatst las, bedrijven doen ook mee aan facebook en kijken zo naar de profielen van sollicitanten.

Ik ben niet ouderwets, maar een soort van Griet Titulaar, maar het loopt nu de spuigaten uit.

 

Voorheen gingen we gezellig de kroeg in of een dag naar het strand, nu moet iedereen WiFi hebben anders gaan ze niet mee.

Gezellig op een terrasje?, dacht het niet, iedereen zit te staren op zijn telefoon en een gesprek onderling is 

uit den boze.

 

Nog een gevaar van de A-sociale media, ook in een stadje als Anamur, mensen die fietsen of met de wagen, zijn er meer mee bezig als met het verkeer.

Eigenlijk zou rond elk vervoersmiddel een kooi van Faraday moeten zitten, zodat je geen bereik meer hebt.

 

Kinderen op school presteren minder omdat ze constant on line "moeten" zijn en 's nachts amper nog slapen,

stel je mist een bericht.

 

Ik doe het wel met mijn Nokia van 15 jaar oud, bel er amper mee en sms, nooit gebruikt.

 

Mijn tablet gebruik ik alleen voor muziek, video en "normaal" internet, erg handig nu ik 2 maanden niet thuis kan zijn.

Thuis voor als mijn partner zit te lezen, hoef ik hem niet te storen met mijn muziek als hij leest.

Ben wel erg benieuwd hoe de wereld er over 10 jaar uit ziet, loopt 99% met zo'n google bril op zijn neus.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de informatie.

Ik heb Disconnect geinstalleerd... 

 

Ik had de Adguard Werbeblocker al geinstalleerd, en die houdt ook social media dingen tegen... maar blijkbaar doet disconnect "meer"...  ze staan er nu allebei op...  ik hoop dat ik nu beter beschermd ben.

 

ik zie wel een 'andere' voorstelling dan wat jij hebt... Misschien doordat de Werbeblocker ook al dingen blokkeert?

 

attachicon.gifdisconnect.jpg

 

 

Schakel eens alle blocks van Disconnect uit, denk dat je dan hetzelfde ziet. Maar zoals je het nu hebt is prima. Alleen de meest essentieele dingen lopen nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allen met een reclame blocker en meer, dat heb ik ook.

Toch is het in en in triest dat je dat allemaal moet installeren.

 

Maar zoals ik al schreef, ik vind dat je de beheerders van de sites die je bezoekt best vragen mag stellen daarover. 

 

Mijn  bedrijven hebben een hele hoop websites maar alle mensen die er mee bezig zijn weten dat ze geen trackers mogen gebruiken zonder dat daar een bijzonder goede reden voor is en de gebruikers op de hoogte gesteld worden. Elke drie maanden kijken we alles weer na om te zien of de trackers die lopen wel nodig zijn. Als er bijvoorbeeld maar een handjevol mensen gebruik maakt van de twitter optie gaat die eruit. En als iemand me vraagt waarom er ergens een Facebook tracker loopt ben ik zonder meer bereid uit te leggen dat dat vanuit een commercieel oogpunt vele zin heeft. Ik ben ook altijd bereid ze naar anti tracker apps te wijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de commerciele component van een website hebben, onderhouden en vernieuwen heeft met geld te maken.

de facebooks en alle andere beursgenoteerden zijn daarmee "comme il faut" en dat willen veel gebruikers ook zo

 

bovendien heeft dat niets te maken met data en privacy risico's enkel als je in facebook aangemeld bent worden deze verzamelde data en gebruikerspatronen aan >MArk Zuikerberg doorgegeven.

of wat is de deal Michel?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste gevallen 'kan' je niet gewoon praten met de eigenaars/beheerders van de sites die je bezoekt...  in theorie uiteraard wel, maar die gaan waarschijnlijk toch nooit in discussie met individuen.  Op deze website zullen het vast ook wel commerciele belangen zijn, zoals vrijwel altijd het geval is. Men zoekt een manier om ergens geld vandaan te halen om het broodnodige geld binnen te halen... denk ik.

Bovendien heb je dan ook nog eens de steeds wijzigende voorwaarden van de trackers die gebruikt worden... wat aanvankelijk onschuldig was, kan zich zomaar ontåoppen tot iets wat niet meer zo gewenst is... en de gebruiker weet dit bijna nooit, óf is ook vaak te laks om de wijzigingen te lezen als ze al gepresenteerd worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat te doen wanneer je geen facebook en twitter hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat werkt over het algemeen in een groot aantal gevallen.

Alleen voor de uitzonderingen heb je Webcare nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...