Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten

Als ik dit zo lees dan zijn we het in grote lijnen toch wel met elkaar eens.

 

We lijken het niet zo te hebben op gelukszoekers omdat deze het iei voor de echte vluchtelingen onnodig moeilijk maken,en omdat ze NL onnodig op kosten jagen.

 

Maar ja.

Wat voor de 1 een gelukszoeker is,is voor de ander een vluchteling.

 

Idd een hele dunne scheidslijn tussen 2 heel verschillende groepen mensen.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn waerde taalverloederaar Mapi: Je moet de boel ook niet complexer maken dan het al is!

 

En dat je in Limburg woont doet er niets aan af of je de Nederlandse taal beheerst of niet.

taalverloederaar ?....  je blijft bezig :sick:

"Taalverloedering, Een verschijnsel dat veel mensen denken te horen of lezen in het taalgebruik van anderen, vaak jongeren, wanneer dat afwijkt van hun eigen taalgebruik. 'Anders' wordt dan beleefd als 'fout'."

 

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is dat je mening / boodschap niet goed overkomt omdat je essentiële woorden incorrect spelt.

 dus dat er racist stond en  niet rascist was voor jouw verwarrend en begreep de boodschap niet ?.... kom op zeg.... wat zei jij eerder ook al weer over die tang en dat varken.... :lol:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezever zeg, om een paar taalfouten.

En wat een kletspraat, dat een boodschap niet goed overkomt, als er een schrijffout in staat.

Helemaal gelijk heb je. ontzettend gezever . het onderwerp is al moeilijk genoeg om dan ook nog op de spelling te moeten letten.....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo lees dan zijn we het in grote lijnen toch wel met elkaar eens.

 

We lijken het niet zo te hebben op gelukszoekers omdat deze het iei voor de echte vluchtelingen onnodig moeilijk maken,en omdat ze NL onnodig op kosten jagen.

 

Maar ja.

Wat voor de 1 een gelukszoeker is,is voor de ander een vluchteling.

 

Idd een hele dunne scheidslijn tussen 2 heel verschillende groepen mensen.

Dat denk ik ook dat in grote lijnen we het met elkaar eens zijn. Al is het door de menging van de diverse vluchte...zoekers het erg moeilijk om een duidelijke opinie te verwoorden . Zijn eigenlijk meerdere topics.....de echte vluchtelingen en de anderen die zich puur om economische redenen willen verbeteren..  Wat mij hoofdzakelijk hierin irriteert is dat er vele inclusief geïntegreerde buitenlanders in het algemeen bang zijn voor iedereen in een AZC.... zelfs dat ik nogal vele hoor zeggen dat die buitenlanders allerlei ziektes bij hebben, criminelen zijn en zelfs de nodige die roepen dat het tijd word dat in polen de kampen met de gas.... weer opgestart moeten worden :mad: :mad:  Dit alles draagt niet bij aan het trotse gevoel dat ik ooit heb gehad dat ik een Nederlands paspoort heb.... Dat is mij al langer afgenomen door mr pruikemans uit mijn eigen provincie :cry:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Een vluchteling is een vluchteling en is welkom.

Een gelukzoeker is een gelukzoeker en moet weer terug.

 

we haengen wel ooverhoop over het gebruick van den Nederlandsche Taal maar in dit geval krijg jij gelijck van mij :grin:

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het probleem is om die twee groepen juridisch goed te onderscheiden van elkaar. Waarbij de gelukzoeker zijn stinkende best zal doen om zich juridisch voor te doen als een vluchteling maar dan wel maximale voordeel zal afdwingen van het gastland van zijn keuze.

Dat laatste, het gastland naar keuze is er nu al af. Het kan nog even duren maar dan hebben ze niets meer te kiezen waardoor het voor een gelukzoeker heel onaantrekkelijk wordt om zijn geluk te beproeven.

 

Bijna niet te geloven maar je krijgt nog eens gelijk van mij :P  dat is inderdaad een giga probleem.... maar nog steeds ben ik van mening dat men dit probleem had kunnen voorkomen cq verkleinen door enkele jaren geleden toen de ellende begon ter plaatse in te grijpen in plaats van dat de hele wereld de andere kant op keek en maar wat blij was dat het lekker ver weg was..... Logistiek zijn de aantallen nu zo groot dat de bureaucratie het niet zo snel verwerkt krijgt......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zouden ze er niet in mogen kunnen.

 

Europa had direkt in moeten grijpen en bij griekenland en Italië de boel moeten coördineren.

 

Zoveel naar dit land en zoveel naar dat land.

Netjes naar draagkracht verdelen over europa.

Bevalt het je niet?

Dan ga je terug want dan ben je een gelukszoeker.

 

Er is nergens oorlog in europa dus geen gezeur.

 

Daarnaast moet elk land meewerken.

Geen medewerking dan de geldkraan dicht!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout, ik begrijp jouw standpunt, ergens wel... al zijn we het uiteraard niet helemaal eens over diverse punten.

Zweeden heeft uiteraard een erg goed sociaal systeem waarin daklozen opgevangen worden... ook wordt voedsel bedeeld aan minder bedeelden etc....  Maar het is wel zo dat de zgn. vluchtelingen veel hogere eisen stellen.

Als je nu de discussie hoort over het "ontbreken" van warme jassen, omdat de winter aangekomen is..... Tja... ik wil niet generaliseren, maar aan de ene kant lopen ze met een dure smartphone rond, maar een winterjas kunnen ze niet kopen ???  In veel gevallen is een winterjas een stuk goedkoper dan een smartphone.... en het laatste is een stuk nuttiger om te bezitten dan het eerste.

Dat de "arme gepensioneerde" waar ik op doelde minder "krijgt" dan de vluchteling is correct... die gepensioneerde moet zelf zijn huis kopen of huren.... de vluchteling wordt het aangeboden, en weigert zo nu en dan omdat het "te eenvoudig" is.

Ook gisteren was weer in het journaal (Rapport) dat een aantal vluchtelingen niet naar de aangeboden accomodatie in Sundsvall wilden reizen in de bus die klaarstond, en waar ze gratis mee mee konden..... Neee.... daar willen wij niet heen.... ben je gek........  het heeft duidelijk niets met een veilig leven te maken. Totaal niets..... en tegen mensen die dus duidelijk niet tot de categorie "echte vluchtelingen" horen kan ik alleen maar zeggen dat ze wat mij betreft onmiddellijk terug kunnen naar hun thuisland.

Ze hebben dus totaal geen respect voor het land waar ze "te gast" zijn... dat ze niet allemaal in Malmö kunnen blijven mag duidelijk zijn.... nu zou ik al niet meer in die stad willen leven, want je bent er als normale oerinwoner een bezienswaardigheid....

 

Het is overigens ook niet zo dat omdat je een zgn Rijk land bent, dat je je rijkdom zomaar moet afstaan. Als Jij je financien goed op orde hebt, je hebt zuinig geleefd, steeds goed afgewogen wat je wel en niet uitgeeft en waaraan.... en dan een welvarend mens geworden bent... iets waar je blij mee mag zijn.....   wat zou jij er dan van vinden als ze in lange rijen voor jouw huis zouden staan om een deel daarvan op te eisen? geef jij dan gewoon zonder te kijken een deel van je rijkdom aan vreemden die je niet kent, en waarvan je niets weet? totdat je zelf in de problemen komt en niet meer volgens jouw normale standaard kan leven???  zou jij dit doen?  IK NIET!  en ja, dat kan egoistisch zijn... maar ik blijf vinden dat je pas andere kan helpen als je zelf alles netjes op orde hebt, en als jouw standaard daardoor niet in het gedrang komt.   En na al de spaarmaatregelen die de meeste landen opgelegd hebben aan hun burgers in de afgelopen jaren, mag het duidelijk zijn dat het dus een erg slecht plan is om het door de burgers gespaarde geld nu te verkwanselen aan dit soort dingen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal toch iets moeten gebeuren, de ongebreidelde instroom van vluchtelingen loopt organisatorisch volledig uit de hand.

Tijdelijke opvang is er genoeg, de vluchteling wordt van tijdelijke opvang naar tijdelijke opvang gesleurd en raakt dat terecht beu.

De mensen een definitieve plek geven is een onoplosbaar probleem door gebrek aan woonruimte. De woningnood is al een bestaand probleem wat nog niet in 60 jaar was op te lossen. Wie denkt dat de woningnood nu wel even opgelost gaat worden heeft het niet goed voor met de vluchteling of gelooft nog in sprookjes.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we dan maar beide groepen generaliseren en alle vluchtelingen en gelukzoekers terugsturen ''problem gelöst'' ;)

Dan doe ik mee en roep dat alle Nederlanders Racisten / Fascisten  zijn en Klootzakken ...... #generaliseren #fout  ( ''problem gelöst' zeer foute verwijzing naar....... )

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal toch iets moeten gebeuren, de ongebreidelde instroom van vluchtelingen loopt organisatorisch volledig uit de hand.

Tijdelijke opvang is er genoeg, de vluchteling wordt van tijdelijke opvang naar tijdelijke opvang gesleurd en raakt dat terecht beu.

De mensen een definitieve plek geven is een onoplosbaar probleem door gebrek aan woonruimte. De woningnood is al een bestaand probleem wat nog niet in 60 jaar was op te lossen. Wie denkt dat de woningnood nu wel even opgelost gaat worden heeft het niet goed voor met de vluchteling of gelooft nog in sprookjes.

Mee eens, het loopt uit de hand. 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste oplossing ligt in het thuisland van de vluchteling. Daar voelen en zijn de vluchtelingen thuis en herenigd met gezin en familie.

Als de gezinshereniging hier op gang komt stapelen de problemen zich op, de toestroom kan dan met de factor 4 á 5 vermenigvuldigt worden en de problemen met een factor. ??

Maar momenteel zijn de handelsbetrekkingen met Japan even belangrijker.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een feit dat asielzoekers zeker niet meer geld krijgen dan iemand die na 40 jaar werken met pensioen gaat.

Ehhh na 40 jaar werken met pensioen?? Ik dacht het niet.

Volgens de SVB mag ik tot 68 1/2 jaar werken. Dus zeer waarschijnlijk geen pensioen voor mij.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...