Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten


Op en andere lokatie in Nederland zijn ze op straat blijven slapen uit protest omdat ze niet in het bewuste gebouw wilden overnachten, het gebouw voldeed namelijk niet aan hun verwachtingen, en zo wordt het steeds duidelijker dat het hier niet om vluchtelingen gaat maar om gelukzoekers die naderhand ook nog eens de familie willen laten overkomen uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las laatst een interview met een 'gearriveerde' die hoopte dat hij zo snel mogelijk een verblijfsvergunning

een huis en een baan kreeg zodat hij dan zijn gezin kon laten overkomen. Met al genoeg werklozen hier

en een vastzittende woningmarkt gaan dit soort torenhoge verwachtingen gegarandeerd tot frustratie leiden.

Daarnaast ben ik bang dat dit nog maar het begin is en dat volgend jaar een veelvoud op pad gaat.

De wal zal het schip keren zei mijn vader altijd maar als dit zo doorgaat wordt het een groot drama want

dit gaat uit de klauwen lopen en vroeger of later zal er aan de buitengrenzen hard ingegrepen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dacht je dan van dit:

Deel migranten in het oude ministerie van Sociale Zaken in Den Haag boos: 'Geen tv op kamer'
 

Tja, en dan hebben ze natuurlijk niets aan Nederlandse zenders die ze niet kunnen verstaan. Dat moet dan natuurlijk in het Syrisch en andere Arabische en Afrikaanse talen zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland lijkt een vergelijkbare discussie op gang te komen, volgens de Duitse tv.

Menige vluchteling dacht in Duitsland onthaald te worden met een huis, een baan en een vorstelijk inkomen. Dingen waar menige Hartz IV-Duitser alleen maar over kan dromen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom hier niet zo vaak. Behalve dat ik over dit topic wel een mening heb, heb ik ook een mening over een uitspraak als in het onderwerp van deze thread " meer ... als..."

 

Mijn mening hierover is, leer NL voor je over niet NL-ers praat...

Tja....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een link kon ik niet plaatsen omdat je dan moet inloggen dus heb ik maar even hier geplakt, dit is wel erg. Maar het komt wel uit de telegraaf dus hou daar rekening mee. (http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7MA/FjE42)

 

Schreeuwen om tv en geld

Wij willen geld! Dat is de boodschap van ontevreden vluchtelingen die protesteren bij het voormalige ministerie van Sociale Zaken. Uitgerekend het departement van de uitkeringen.

  •  
    Eritrese vluchtelingen zijn het zat. Ze willen na zes maanden in Nederland eindelijk geld, een televisie, en een keuken om zelf te koken. Uit protest sliepen de mannen daarom niet in het voormalige ministerie van Sociale Zaken, maar buiten op de groenstrook. Foto Rene Oudshoorn

Woensdagavond kwamen tientallen mannen uit Eritrea aan per touringcar vanuit een opvanglocatie in Budel. Met in hun handen knalgele tassen van supermarkt Jumbo vol kleding en verzamelde persoonlijke eigendommen stapten ze hun nieuwe, tijdelijke, verblijf binnen: het leegstaande ministerie van Sociale Zaken in Den Haag. In tegenstelling tot veel andere noodopvanglocaties slapen vluchtelingen hier niet in een grote hal. De kantoorkolos telt veel kleine kamers met plek voor in totaal 600 mensen.

Niet goed genoeg! Uit protest sliepen de Eritreeërs buiten op de groenstrook tussen het ministerie en het Chinese all-you-can-eat-restaurant Hashi.

„Geen televisie, geen keuken om zelf te koken en alleen toiletten die door iedereen worden gebruikt”, klaagt Eritreeër Jonathan na een frisse overnachting in de buitenlucht.

Over de Chinees gesproken: het eten in ’kampen’ is verschrikkelijk. „Wij zijn jullie eten niet gewend, want in Afrika is het eten pittiger. Het eten dat we hier krijgen is niet goed, het maakte me ziek. Het enige wat we nu lusten is brood en na zes maanden willen we iets anders kunnen kopen.”

Terwijl Jonathan een Chocoprince eet gaat hij verder met zijn belangrijkste punt: „Ze geven ons geen geld!”

Al zes maanden in Nederland en nog géén euro ontvangen. Niet eerlijk, vindt de jongeman. „In andere kampen krijgen ze 57 euro per week. Waarom zijn wij anders dan andere migranten? Zelfs in Duitsland geven ze meer. Ik weet dat er veel mensen naar Nederland komen, maar is dit te veel gevraagd?”

De Eritreeërs zijn op de vlucht uit een land waar de vrijheid van meningsuiting levensgevaarlijke grenzen kent. Na een half jaar hebben deze vluchtelingen goed in de gaten dat we in Nederland ongekende vrijheid hebben.

Dáár is de politie! Protesteren in het plantsoen zonder kennisgeving? Daar zijn ze in de demonstratiehoofdstad niet zo dol op…

Niets aan de hand: een van de vluchtelingen blijkt zich na een nachtje in de buitenlucht niet goed te voelen. Even later arriveert de ambulance voor een medische check.

Eritreeër Jaman is vooral druk met zijn lege portemonnee: „Al vijf maanden geen geld om te bellen met mijn vrouw en kinderen. Ik kan geen geld naar ze sturen. Wij blijven hier zitten tot er iets gaat veranderen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

HIer gaat een slot op want leden en moderators beginnen nu ook al in dit topic en via PM met elkaar te rollebollen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

 

Discussies over politiek en voetbal op een satelliet-TV forum gewoon achterwege laten. Dat is simpelweg niet/nooit goed voor de stemming.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...