Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten


Ze krijgen nu al een hoger uurloon als je kijkt naar de geleverde werkzaamheden.

 

Als ze hier binnenkomen hebben ze nog never nooit niet bijgedragen maar:

 

De initiële opvang kost geld

De uitzetting kost geld

Bij toegewezen asiel kost het geld om een woning te arrangeren + eenmalig geld voor basis inrichting + maandelijks geld voor levensonderhoud.

 

En dan maar wachten totdat ze zichzelf kunnen bedruipen!

 

Ik weet niet precies hoe dat geregeld is maar ik mag hopen dat asielzoeker die zich hier mag vestigen uiteindelijk wel alle gemaakte kosten aan de maatschappij terugbetalen.

 

Misschien denk ik te streng? Dit zou ik ook niet verkeerd vinden:

 

Als hun eigen land weer veilig is en in de verstreken tijd blijkt dat ze hier nog nooit anders ontvangen hebben dan uitkering dan worden ze alsnog uitgezet. Als ze echter wel werk hebben en een zinvolle bijdrage aan de maatschappij leveren hier mogen ze blijven.

 

Als blijkt dat ze hier frauderen door bv bewust foute naam / land opgeven in asielprocedure om uitzetting te vermijden (bv ivm al reeds asiel aangevraagd onder echte naam in ander Schengen land en afgewezen) alsnog uitzetten.

 

Een asielzoeker heeft minder rechten bij toewijzing van een initiële woning tov Nederlander. Absoluut geen voorrangsbehandeling meer.

Ze gaan maar in wat mindere woningen / onderkomens en werken zichzelf maar langzaam op. Dat moeten wij ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...ik geef maar één antwoord op dit relaas.

 

Wat zouden wij Nederlanders doen in het geval ons land door een uiterst agressieve, medogenloze vijand die ons grondgebied willen innemen, alles plat bombarderen, vrouwen verkrachten, mensen onthoofden en verbranden, bezittingen in beslag nemen, etc en we hebben geen andere keuze dan vluchten naar waar?  

 

Even denken...naar Zuid Afrika want daarvan wordt gezegd dat het nog goed is.

 

We pakken alles op wat we nog hebben, nemen onze kinderen mee, ons laatste geld en gaan te voet dwars door Afrika, komen daar onder de moeilijkste omstandigheden aan met groot gevaar voor eigen leven. Velen komen om.  Om ons leven te redden hebben we maffia-sleperbenden duizenden €uro´s betaald om door Afrika te komen.

We staan aan de Zuid Afrikaanse grens met onze landgenoten en we mogen er niet in. Want we kosten geld en hebben er nooit voor betaald. En we hebben ook nog een andere religie.

Maar we hebben wel in Nederland gewerkt en voor sociale voorzieningen betaald.

 

Is dat gerechtigheid..?

 

Ga nou niet vertellen dat die Syriers nooit wat gewerkt hebben in hun eigen land. De voorzieningen waren er goed wat betreft een infra-structuur zoals gratis educatie, gezondheidszorg en oudedagsvoorziening.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze hier binnenkomen hebben ze nog never nooit niet bijgedragen maar:

 

De initiële opvang kost geld

De uitzetting kost geld

Bij toegewezen asiel kost het geld om een woning te arrangeren + eenmalig geld voor basis inrichting + maandelijks geld voor levensonderhoud.

 

En dan maar wachten totdat ze zichzelf kunnen bedruipen!

 

Ik weet niet precies hoe dat geregeld is maar ik mag hopen dat asielzoeker die zich hier mag vestigen uiteindelijk wel alle gemaakte kosten aan de maatschappij terugbetalen.

 

Misschien denk ik te streng? Dit zou ik ook niet verkeerd vinden:

 

Als hun eigen land weer veilig is en in de verstreken tijd blijkt dat ze hier nog nooit anders ontvangen hebben dan uitkering dan worden ze alsnog uitgezet. Als ze echter wel werk hebben en een zinvolle bijdrage aan de maatschappij leveren hier mogen ze blijven.

 

Als blijkt dat ze hier frauderen door bv bewust foute naam / land opgeven in asielprocedure om uitzetting te vermijden (bv ivm al reeds asiel aangevraagd onder echte naam in ander Schengen land en afgewezen) alsnog uitzetten.

 

Een asielzoeker heeft minder rechten bij toewijzing van een initiële woning tov Nederlander. Absoluut geen voorrangsbehandeling meer.

Ze gaan maar in wat mindere woningen / onderkomens en werken zichzelf maar langzaam op. Dat moeten wij ook!

Toen ik geboren werd had ik ook nog niets bijgedragen, mijn initiële opvang koste ook geld net als mijn onderhoud.... behoorlijk wat jaren heb ik geteerd op kosten van een ander....

Ok , mijn uitzetting kost niks.... met mijn Paspoort word het moeilijk om mij er uit te gooien..

 

Ok, ik had wel per direct toegewezen asiel en mijn ouders kostte het ook geld om mij aan een woning te helpen + eenmalig geld voor hulp bij de basis inrichting. Maandelijks geld voor levensonderhoud kreeg ik niet meer

 

Mijn ouders hebben toch ook meer dan 18 jaar moeten wachten totdat ik mezelf kon bedruipen! ......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK...ik geef maar één antwoord op dit relaas.

 

En ik heb daar maar een antwoord op: Ik ontvlucht mij eigen land niet!

Ik vecht mee voor wat ik goed acht. Vluchten is *geen* oplossing.

 

@Mapi:

 

Wat jij nu staat te vergelijken slaat als een tang op een varken.

Ik zou zeggen kom maar met wat beters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige...dat wat je daar nou schrijft is niet serieus meer hè...? (of mag ik dat ook niet meer schrijven?)

Je gaat me toch niet vertellen dat iemand die 40 jaar gewerkt heeft en met pensioen gaat minder krijgt dan een fris aangekomen vluchteling....?

 

Uiteraard mag je dat schrijven... Maar ik heb ook gegevens bij de hand die het tegendeel bewijzen...

 

Uit een interpellatie in de Zweedse Rijksdag in 2012 lees ik hetvolgende:

 

 

 

Enligt UNHCR är kostnaden för en flykting i ett flyktingläger ca 7 kronor per dygn. Även högt räknat ligger dygnskostnaden för att hjälpa flyktingar i krisdrabbade länders närområden betydligt lägre än i exempelvis Sverige eller övriga västvärlden. I Sverige brukar man utgå ifrån att en flykting kostar ca 2 000 kronor per dygn, även om det i normala fall snarare handlar om 3 000–6 000 kronor per individ och dygn. Det finns också extremfall där kostnaden har uppgått till närmare 16 000 kronor per dygn. 16 000 kronor per dygn.

 

Volgens de UNHCR zijn de kosten van een vluchteling in een vluchtelingenkamp ca 7 Kr per etmaal.

In Zweden gaat men uit van een etmaalkost per vluchteling van 2000 Kr, zelfs al is dit in normale gevallen eerder 3000 tot 6000 Kr per individu per etmaal. er zijn ook extreme gevallen waarbij het bedrag tot 16000 kr gaat.

 

Laat ik gewoon van 2000 Kr uitgaan... x 30 dagen = 60 000 Kr per MAAND..... en laat een normale werknemer nou rond de 20 000 verdiemen, ben je al wat langer aan de slag loopt het wel op tot 40 000 per maand..... Maar voor 60 000 per maand moet je echt van goede huize komen......    en een pensioen ligt echt eerder bij de 15 - 18 000 kr  !!

 

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Fragor-och-anmalningar/Interpellationer/En-human-och-effektiv-flykting_H010302/

 

Bovenstaande zal waarschijnlijk geen 2000 kr per dag zijn maar zoals in het artikel staat eerder 3000 tot 6000 kr per etmaal, als ik in een krant (SvD) lees dat een bedrijf (Aleris) wat ingehuurd wordt door de overheid om asylzoekers te huisvesten alleen al 2 020 Kr per dag in rekening brengt.  Verder in het artikel staat dat het bedrag van 2 020 kr per dag eerder een uitzondering is, en dat de normale kosten voor huisversting 1 490 kr per dag bedragen, wat nog steeds 45 000 per maand is....

 

Het artikel in SvD : http://www.svd.se/lagenhet-till-flykting--for-60-000-i-manaden 

 

Tot slot... 1 euro is momenteel ca 9.37 Kr

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, ik kan met Kronen rekening niks beginnen. Verder kan ik geen Zweeds.

Dat hele verhaal is een Milchmädchenrechnung. Er worden appels met peren vergeleken.

 

@ the Parasol: ik zou zeker ook voor mijn vaderland vechten. Ik laat mijn vrouw, kinderen, ouders, grootouders, zieke mensen en gehandicapten daarvoor omkomen. Zeker als de uitzichten reddeloos verloren zijn en mijn land door een complete paranoide diktator bestuurd wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Sverige...ik zeg nu even wat ik denk en ik hoop dat dat mag.

 

Jouw pro Russische houding verklaard je standpunt volkomen.

Rusland heeft grote interesse om Syrie als standpunt te houden in die regio, om welke prijs dan ook.

Dus met welke argumentatie ik ook kom, ik zal het bij jouw altijd aan het kortste eind hebben. Jij vind het prima dat Rusland daar de boel plat bombardeerd. Want Putin is een wijze man!

 

Hoe zou jij het vinden als al die vluchtelingen nu eens richting Rusland zouden stromen. Dat gebeurd niet, want dat is nu niet echt het land dat ze de hand reikt. En ik geloof ook niet dat die Syrier´s Rusland als paradijs ondervinden met hun "democratische" mensenrechten.

 

Had Rusland zijn ondersteuning aan Syrie laten vallen dan was die Assad dictator al lang om zeep en hadden we deze ellende nooit gehad.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorlog houd helemaal nergens rekening mee. We hebben hier in NL gelukkig vrede en een beroepsleger maar daar zitten ook overwegend mensen in die het baantje genomen hebben rekenende op vredesmissies en omdat ze anders niets konden doen.

Zet die maar eens tegenover een groepje fanatici die wel uit persoonlijke overtuiging de strijd vol overgave aangaan en geen enkele rule of war respecteren maar domweg vechten met alle middelen en mogelijkheden die ze hebben: Dan leg je het af!

Denk maar eens aan Afghanistan of Vietnam.

De stront loopt ze nu al dun door de broek. Niet voor niets willen ze wel luchtsteun geven maar geen troepen.

 

Anno 2015 laten we hier in het Westen het liefst de techniek het vuile werk doen. En dat kan in dit soort gevallen niet.

IS heeft niet voor niets een bom in een Russisch lijnvliegtuig geplaatst: We kunnen jullie moederland wel niet op eigen bodem treffen maar zo doen we wel een tegenactie om aan te geven dat we niet blij zijn met jullie inmenging.

En dat zal ook gaan gebeuren met andere landen die zich inmengen en stelling nemen tegen IS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed..dan laten we die zogenaamde IS de boel maar overnemen.

Ze zullen er een fantastisch vakantie land van maken. Ik verheug me er nu al op daar over een paar jaar gezellig in een café-tje op straat een kopje koffie te gaan drinken als ik er met mijn gezin op vakantie ben.

 

Ik geloof niet dat de geciviliceerde wereld op deze mensenverachtende terroristen zit te wachten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, ik kan met Kronen rekening niks beginnen. Verder kan ik geen Zweeds.

 

Ik heb de stukken vertaald, en verwezen naar de bron omdat dit zo hoort als je iets citeert

Het enige wat ik vergat, is te meden dat 1 euro momenteel ongeveer 9.37 SKr is...

 

Of ik dingen vergelijk die niets met elkaar te maken hebben.... ik weet het niet.

In de artikels staan volgens mij wel relevante dingen.

het eerste stuk gaat over een vraag die in de rijksdag (parlement) gesteld werd

Daar is geantwoord hoeveel een vluchteling aan Zweden kost. 2000 Kr per dag ca 213 euro per dag.

 

In het krantenbericht stond wat de overheid betaalt aan een commercieel bedrijf om de vluchtelingen van huisvesting te voorzien... gemiddeld 1490 kr per dag  of 159 euro's per dag... (andere munten moet je zelf maar berekenen)

 

Dat is toch heel erg concreet dacht ik. Gewone mensen moeten zelf hun huisvesting betalen en krijgen ook geen "zakgeld".

vandaar dat ik het niet correct vond dat de vluchtelingen meer geld krijgen in wat voor vorm dan ook, dan de mensen die ervoor gewerkt hebben en dat nog steeds doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij begrijpt het echt niet he!

 

Als IS de boel onder controle krijgt dan stopt het niet, die stoppen pas als de laatste ongelovige hond uit naam van Allah met hun vurige zwaard de zee in is gedreven.

 

Het is nu d'r op of d'r onder. Jouw tijd kan het misschien nog wel duren maar de mijne niet.

Maar goed, we kunnen niet anders dan afwachten wat voor ellende hier nog allemaal uit voortkomt.

 

@Sverige:

 

200 euro per dag is te veel!

De overheid moet de boel niet overlaten aan commercieel bedrijf maar bestuur weer bij eigen ambtenaren neerleggen en voor personeel op locatie mensen inzetten die nu zonder werk thuiszitten met een uitkering.

Hebben die direct weer een doel en werk.

 

Maar ik snap de overheid wel, het is een relatief kleine afkoopsom zodat hen niets verweten kan worden als het misgaat.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stukken vertaald, en verwezen naar de bron omdat dit zo hoort als je iets citeert

Het enige wat ik vergat, is te meden dat 1 euro momenteel ongeveer 9.37 SKr is...

 

Of ik dingen vergelijk die niets met elkaar te maken hebben.... ik weet het niet.

In de artikels staan volgens mij wel relevante dingen.

het eerste stuk gaat over een vraag die in de rijksdag (parlement) gesteld werd

Daar is geantwoord hoeveel een vluchteling aan Zweden kost. 2000 Kr per dag ca 213 euro per dag.

 

In het krantenbericht stond wat de overheid betaalt aan een commercieel bedrijf om de vluchtelingen van huisvesting te voorzien... gemiddeld 1490 kr per dag  of 159 euro's per dag... (andere munten moet je zelf maar berekenen)

 

Dat is toch heel erg concreet dacht ik. Gewone mensen moeten zelf hun huisvesting betalen en krijgen ook geen "zakgeld".

vandaar dat ik het niet correct vond dat de vluchtelingen meer geld krijgen in wat voor vorm dan ook, dan de mensen die ervoor gewerkt hebben en dat nog steeds doen.

 

Ik ben het niet met je eens, maar stel dat je gelijk hebt, dan is dit geen blijvende situatie. "De vluchteling" zal ook gaan proberen te werken en aan de maatschappij mee te werken en een bijdrage te leveren. Verder kan ik me voorstellen dat dit geen eeuwige situatie is en ze toch weer de moed gaan opbrengen en na alle ellende de drang hebben om naar hun vaderland terug te gaan.

Dan zijn ze in ieder geval niet in de steek gelaten wat bijna iedereen hier wil.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele vluchtelingencrisis heeft Nl bijna een miljard gekost terwijl het op 300 miljoen geraamd was.

Het verschil zal ergens vandaan moeten komen.

 

Nu hoor ik enkelen bijna denken..komt er weer een die alleen maar aan geld denkt.

Nou,tegenwoordig moet je niet zo zeer alleen aan geld denken,maar er wel rekening mee houden.

Er zijn er zat hier die financieel maar net het hoofd boven water kunnen houden.

 

Ik zelf vind het ook niet leuk om straks extra belasting te mogen betalen omdat er zoveel gelukszoekers tussen de vluchtelingen zitten,welke het voor NL onnodig lastig en kostbaar maken om goede opvang te kunnen bieden.

Dit gaat ten koste van de vluchtelingen welke werkelijk geen kant meer op kunnen.

 

Ik weiger te geloven dat het allemaal vluchtelingen zijn.

Ben je dan een rechts figuur,of een racist?

Het is de werkelijkheid.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dit geen blijvende situatie is kunnen we alleen maar hopen. En daar ga ik wel vanuit, want dat kan geen enkele overheid blijven betalen als daar niets tegenover staat.

Momenteel betaalt de zweedse overheid deze bedragen, dit komt zo nu en dan voorbij in de media.... en ik ga er dan vanuit dat dit toch ongeveer de waarheid zal zijn. 

Dat een deel zich werkelijk gaat integreren is ook te hopen, al twijfel ik daar soms aan, als ik zie hoe het in Malmö, gesteld is, en ook als ik de buitenwijken van Göteborg en Stockholm zo zie.... Er zijn uiteraard ook goede voorbeelden te noemen, mensen die zich prima geintegreerd hebben etc etc. Maar daar hoor je dan ook geen problemen mee. Die mensen zijn blij dat ze in Zweden wonen, en voelen zich "zweeds"....  maar een grote meerderheid integreert niet. Ze blijven gewoon Arabisch praten, en vinden dat de Zweden zich moeten aanpassen. Dat is fout.

Dat is precies hetzelfde als ik in bepaalde gebieden in de provincie Värmland zie dat er Nederlandse getto's ontstaan, met mensen die alleen maar Nederlands willen praten en ook vinden dat de Zweden zich maar aan hun moeten aanpassen... dat is even fout!!! Als je ergens te gast bent, gedraag je je volgens de regels van het gastland.... anders ga je weer waar je vandaan komt!

 

Maar waarmee ben je het dan niet eens? Dat ze dat geld krijgen van de overheid ??   of dat het meer geld is dan een werkend mens ontvangt?  ik heb de cijfers niet uitgevonden... die staan openbaar in kranten en verslagen van de regering.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...