Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten


Dat is precies hetzelfde als ik in bepaalde gebieden in de provincie Värmland zie dat er Nederlandse getto's ontstaan, met mensen die alleen maar Nederlands willen praten en ook vinden dat de Zweden zich maar aan hun moeten aanpassen...

 

Dat zie je toch overal: Chinese wijken, Joodse wijken, Marrokaanse wijken, Turkse wijken, Italiaanse wijken.

Ik ben al "blij" als ze de voertaal in het land kunnen spreken en hun wetten, tradities en cultuur respecteren.

Een ieder die dat niet wil heeft er inderdaad niets te zoeken. Maar dat onderwerp heb ik al eens vaker aangesneden: ze kennen wel hun rechten maar verzaken de plichten. Ze moeten de wet maar eens aanpassen: zonder vervulling van plichten ook geen rechten. En dat uiteraard voor iedereen die in willekeurig welk land verblijft: expat, autochtoon of allochtoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel asiel en gelukzoekers zijn er naar Dubai getrokken.?

 

Je kunt naar Dubai (UAE) met vakantie en mag er maximaal 30 dagen blijven. Dan is het exit.

Heb je een werkvergunning dan kun je er net zo lang blijven tot je geen werk meer hebt. Daarna geldt de 30 dagen regeling.

Wil je hier blijven als je niet meer kan of wil werken, dan moet je kunnen bewijzen dat je je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien en je moet eigen vastgoed bezitten.

Ik moet mij dus volkomen zelf bedruipen. Er bestaat geen pensioens of gezondsheidsregeling tenzij je een Emiratie bent.

 

Verder lees hier hoeveel "gelukzoekers" er nu in de UAE wonen: https://en.wikipedia.org/wiki/Expatriates_in_the_United_Arab_Emirates

Ze komen hier om te werken en het land op te bouwen.

 

Verder kan IEDEREEN behalve Israeli´s (om begrijpelijke  redenen) een werkvisum aanvragen en na afwikkeling worden toegelaten.

Er is werk genoeg.

 

Niet alleen dat, de UAE stuurt ca. 20.000 Emirati soldaten in de crisis gebieden. (bron MBC)  Dus landsoldaten...! Die een uiterst hoog risiko lopen.

Doet Nederland, Zweden of Duitsland dat ?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat een droevige thread is dit! Het enige voordeel van deze thread wat ik kan bedenken is dat nu de ware aard naar boven komt van een aantal personen.

De empathie naar de medemens is ver te zoeken, je zou bijna hopen dat die personen zelf eens in een vergelijkbare situatie terecht komen maar dat gun ik ook mijn ergste vijand niet!

Gelukkig zijn er ook een aantal anders gestemden dat maakt mij dan wel weer blij. ;)

 

Ik verbaas mij er ook over dat deze, in mijn ogen,  "politieke" thread nog steeds open is terwijl b.v. de posting over het uit de lucht halen van Turkse nieuwszenders binnen no time gesloten is deze dus

Laat het woord clone of kloon vallen en het is ook gedaan met een posting, maar hier worden complete bevolkingsgroepen o.a. uitgemaakt voor gespuis en het is schijnbaar geoorloofd.

 

 

Ja ik weet het +1 :tired:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige:

 

Maar waarmee ben je het dan niet eens? Dat ze dat geld krijgen van de overheid ??   of dat het meer geld is dan een werkend mens ontvangt?  ik heb de cijfers niet uitgevonden... die staan openbaar in kranten en verslagen van de regering.

 

Je kunt de kosten van een enkele vluchteling niet vergelijken met het pensioen dat iemand krijgt. Dat is stemmingmakerij.

De Bildzeitung in Duitsland zou ook met zulke boulevard-parolen en leuzen komen.

Deze krant moet je ook met een korreltje zout nemen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een droevige thread is dit! Het enige voordeel van deze thread wat ik kan bedenken is dat nu de ware aard naar boven komt van een aantal personen.

De empathie naar de medemens is ver te zoeken, je zou bijna hopen dat die personen zelf eens in een vergelijkbare situatie terecht komen maar dat gun ik ook mijn ergste vijand niet!

Gelukkig zijn er ook een aantal anders gestemden dat maakt mij dan wel weer blij. ;)

 

Ik lees een misplaatst superieur gevoel. Dat siert je beslist niet!

 

Waarom ga jij jou empathie dan niet voortaan uit eigen middelen betalen ipv uit de algemene belastingpot.

We kunnen niet net als Jezus een vis oneindig delen en uit water wijn maken om iedereen te voeden.

 

De basis voorzieningen moeten er zijn: bed, brood en bad. En die kosten zeker geen 200 euro per dag per vluchteling.

Als dat zo is dan is er echt iets goed mis en verrijken er gasten zich oneigenlijk aan het hele vluchtelingen probleem.

En dat gaat ten koste van de kwaliteit en hoeveelheid van de opvang.

 

Laten we dat aanpakken, de kosten moeten onderuit zonder te snijden in de noodzakelijke voorzieningen.

Het mag in mijn ogen niet zo zijn dat iemand verdient aan dit maatschappelijke probleem. Dat mensensmokkelaars er grof aan verdienen is al erg genoeg maar niet ook nog eens witte boorden met praatjes in het "beschaafde" westen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dan lees je het absoluut verkeerd, dat is wel het laatste dat ik mij superieur voel. En ik heb het niet over de kosten maar over de vijandige houding t.o.v. de vluchtelingen.

Geloof mij dat ik zeker ook wel mijn steentje(s) bijdraag.

 

Wat mij stoort is de discussie dat het allemaal gelukzoekers/gespuis etc. zouden zijn in plaats van vluchtelingen en dat die hier niet thuis horen.

 

Mij zal je niet horen zeggen dat de vluchtelingen in weelde moeten leven hier in Nederland maar dat zij wel een menswaardige opvang verdienen. Om mensen die letterlijk rennen voor hun leven maar te laten stikken en zeggen dat ze hier niet thuis horen vind ik mensonterend.

 

Ik heb het in mijn vorige posting niet over de kosten maar over de soms zelfs vijandige benadering naar de vluchtelingen.

Inderdaad de mensensmokkelaars en alle anderen die grof verdienen aan de narigheid van deze mensen verdienen wat mij betreft een zware straf.

 

Wat mij betreft is dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste post in dit onderwerp omdat de meningen te zeer verschillen en de algemene tendens hier niet iets is waar ik mij gemakkelijk bij voel en bij wil horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij stoort is de discussie dat het allemaal gelukzoekers/gespuis etc. zouden zijn in plaats van vluchtelingen en dat die hier niet thuis horen.

 

Wat mij betreft is dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste post in dit onderwerp omdat de meningen te zeer verschillen en de algemene tendens hier niet iets is waar ik mij gemakkelijk bij voel en bij wil horen

 

Pedro, bedankt voor de toelichting! Ik had je gelukkig idd niet goed begrepen :)

 

Ik kan me goed invoelen dat het voor menigeen niet lekker voelt om iets over dit beladen onderwerp te posten.

Helaas komt het hier in Nederland te vaak voor dat enkelen zich sterk maken voor iets en dat de rest de andere kant uitkijkt.

 

Ik heb al eens gelezen over dat er een lobby van 4 personen ergens in een wijk in Nijmegen de gemeente de kop gek zeurde over snelheid en dat er toen uiteindelijk om de 50 meter drempels zijn gelegd.

Toen pas kwam er een storm van protest bij de wijkbewoners op gang.

Gemeente zei terecht: "Waarom meldt u zich nu pas?"

 

Ik vind het wel goed om de uiteenlopende meningen / standpunten te vernemen.

Ergens mogen we hier in NL er wel trots op zijn dat zoveel vluchtelingen ons land als eindbestemming selecteren. Betekend toch dat we hier iets goed doen althans beter dan andere landen.

 

Zag vanavond op TV interview met de minister-president en als ik de man goed begreep gaat de EU alle vluchtelingen herplaatsen zodat ze in elk geval niet zelf hun eindbestemming kunnen "uitzoeken" en dat er dan ook een evenwichtiger verdeling zal komen.

Kritiek was dat dit proces veel te langzaam ging (600.000 vluchtelingen en nog maar 112 herplaatsingen)

Feit is wel dat dit herplaatsen omdat het afgesproken is ook uitgevoerd zal worden en ik mag toch aannemen met terugwerkende kracht.

Ik ga er voor mezelf vanuit dat nu je als gelukzoeker je eigen eindbestemming niet meer kunt selecteren er veel minder zullen deelnemen aan de "loterij" tenzij ze totaal niks meer te verliezen hebben en dus waarachtig een vluchteling zijn die we moeten opvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bericht op teletekst van tv oost stelde mij droef en maar ff wat research gedaan op het web:

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230476&_ga=1.199898158.1099443808.1446837849

 

Er konden er 200 terecht in die sporthal en er zaten er al 150.

De goorse gemeenschap staat wel voor onbepaalde tijd een sporthal af tbv noodopvang van vluchtelingen.

Is het niet "goed" genoeg. Allemaal direct voor de keuze stellen: die sporthal in en wat er achterblijft in de bus rijden we direct door naar uitzettingscentrum... Ik denk waarschijnlijk te simpel?

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230479&cat=1

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff ter verduidelijkheid over de uitkering wat ze krijge wanneer ze ned zijn .

 

Stel een gezin van 4 persone ze kryge 900,04€ pp man vrouw zijn kindere 18 of ouder de daarvoor geldende bijstands uitkering tot 21 jaar dan ook 900,04€.

 

Er word van die uitkering wel alles ingehoude zoals huur zorg verz . Toeslage kryge ze wel zelf ook toegang tot de voedselbank .

 

Wel geld ook de kostenverdelernorm van 50% max .

Gemiddeld zal zoeen gezin met 2 jonge kinderen buite kindergeld zoe 1300 € hebbe met kindergeld zoeen 1500€ dit weet ik toevallig omdat ik facilitair coordinator ben bij de voedselbank ik zie die cijfers nl .

Een gewone ned heeft in bijstand 900,04€ en moet er alles van betale en geen toegang tot de voedsekbank indien geen financiele probleme .

 

Dus trek erzelf je conclusie uit mijn moeder van 92 heeft 48 jaar gewerkt ze krygt aow en penaioen totaal 1320€ haar kleindochter woont bij haar in is 27 ivm hulp op aow word ze nu 50% gekort dus totaal zal ma zoeen 700€ hebbe nu netto .

 

Pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed..dan laten we die zogenaamde IS de boel maar overnemen.

Ze zullen er een fantastisch vakantie land van maken. Ik verheug me er nu al op daar over een paar jaar gezellig in een café-tje op straat een kopje koffie te gaan drinken als ik er met mijn gezin op vakantie ben.

 

 

Waar wou je in dat kalifaat dan nog naartoe? Alle bezienswaardigheden van enige waarde zijn of worden opgeblazen.

En ze willen op termijn ook heel Rome met de grond gelijk maken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bericht op teletekst van tv oost stelde mij droef en maar ff wat research gedaan op het web:

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230476&_ga=1.199898158.1099443808.1446837849

 

Er konden er 200 terecht in die sporthal en er zaten er al 150.

De goorse gemeenschap staat wel voor onbepaalde tijd een sporthal af tbv noodopvang van vluchtelingen.

Is het niet "goed" genoeg. Allemaal direct voor de keuze stellen: die sporthal in en wat er achterblijft in de bus rijden we direct door naar uitzettingscentrum... Ik denk waarschijnlijk te simpel?

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230479&cat=1

Misschien is dit dan wel de meest efficiënte methode om oprechte vluchtelingen te scheiden van gelukszoekers.

Echte vluchteling zijn dankbaar voor alles, en zien een kleine gift als iets groots. De rest klaagt gewoon dat het veel te weinig is en niet klopt met wat er in de folders stond.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die mensen smokkelaars, zullen wel niet aangesloten zijn, bij de ANVR.

Anders konden die geluk zoekers hun geld dat ze betaald hebben, ook nog terug vragen als ze niet tevreden zijn met hun accommodatie .

 

Gewoon opzouten met die relschoppers.

Allemaal een gratis zwemvest geven, en terug laten zwemmen waar ze vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de kosten van een enkele vluchteling niet vergelijken met het pensioen dat iemand krijgt. Dat is stemmingmakerij.

De Bildzeitung in Duitsland zou ook met zulke boulevard-parolen en leuzen komen.

Deze krant moet je ook met een korreltje zout nemen.

Het artikel uit de krant is uit Svenska Dagbladet... dat is geen Bild Zeitung.... de Bild is meer zoals Afonbladet of Expressen.... SvD is een kwaliteitskrant...  Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat alles 100% waar is wat er geschreven wordt...  Aan de andere kant, als het niet waar zou zijn, zou dat bedrijf of de overheid of vluchtelingen-organisaties al lang geprotesteerd hebben tegen dit soort berichten.  Dan wat op de site van de regering geplaatst werd, over de kosten van een vluchteling... was dat niet helemaal correct zou dit toch ook wel aangevochten zijn denk ik.

 

Nu is het niet belangrijk of de bedragen tot op de kroon correct zijn, het gaat om de grootte orde van het geheel.... en dat stoort me. De eigen bevolking lijkt onbelangrijk en wordt genegeerd. Veel "daklozen" en "minder bedeelden" leven in armoede in krotten of op straat, hebben geen geld voor verwarming etc etc maar voor een vluchteling moet de verwarming het goed doen, en moet alles netjes in orde zijn met een gevulde koelkast....

 

De regeling in de UAE is dus veel en veel beter. Je hebt regels, en je houdt je er aan, anders kom je er niet in. Zo werkt dat toch in de meeste normale landen? Ook in Rusland, Zuid Afrika etc etc is dat gewoon zo. Alleen de EU staten schijnen geen zelfrespect te bezitten, en laten iedereen zonder enige restrictie binnenmarcheren.  Tot je zelf 1 poot verkeerd zet uiteraard.

Ik voorspel erg veel "rotzooi" als dit zo door gaat...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bericht op teletekst van tv oost stelde mij droef en maar ff wat research gedaan op het web:

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230476&_ga=1.199898158.1099443808.1446837849

 

Er konden er 200 terecht in die sporthal en er zaten er al 150.

De goorse gemeenschap staat wel voor onbepaalde tijd een sporthal af tbv noodopvang van vluchtelingen.

Is het niet "goed" genoeg. Allemaal direct voor de keuze stellen: die sporthal in en wat er achterblijft in de bus rijden we direct door naar uitzettingscentrum... Ik denk waarschijnlijk te simpel?

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=230479&cat=1

 

Ze hadden andere verwachtingen, gaven ze zelf aan ,is te lezen in het artikel.

Ondankbare mensen zijn het.

En dan doel ik niet op alke vluchtelingen maar op deze groep.

 

Deze groep gelukszoekers veroorzaakt alle ophef en narigheid door de opvang te weigeren.

 

Zijn dit nou echte vluchtelingen?

Zeker niet.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...