Ga naar inhoud


Wel signaal op astra 1,2 en drie maar geen beeld bij bbc.


Sjorz1952

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de gehele dag geprobeerd met mobiele schotel triax 64 met triple lnb en amiko hd8250+ de fta zenders te pakken te krijgen. Geen abonnement maar wel een smartcard van cd seca2/mediaguard2. Moet ik dan toch een abonnement nemen om de fta zoals bbc te krijgen.

In de setup van de amiko krijg voor alle astra satellieten voldoende signaal binnen.

Ik heb fastscan gedaan op hd en op sd. (Krijg wel beeld bij bvn en de andere regionale)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt geen abo nodig om de FTA zenders van 28.2 te ontvangen.

 

In de fastscan lijst beginnen de zenders van 28.2 op kanaal 101 je zou dus bij een goed signaal op alle zenders hoger dan 101 t/m 108 en 301 t/m 401 beeld moeten hebben.

 

Bij geen beeld heb je misschien de verkeerde sat.

 

http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/videos/algemeen-beeld-en-geluid/#triplesat-uitrichten

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

23,5 in de middelste klem betekent de schotel uitrichten op 23'5, Astra 3.

 

Dek tijdens het uitrichten de 2 buitenste koppen af met bijvoorbeeld aluminium folie zodat je zeker weet dat de ontvanger met de juiste kop is verbonden en dat je niet met een van de 2 buitenste koppen kijkt.

 

De schotel wat verdraaien en niet vergeten ook de elevatie van de schotel te veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjorz1952

Staat de schotel in Nederland of in het buitenland en zoja waar in het buitenland?
Heb je de fastscanlijst wel binnen kunnen halen?

En om de Astra 23,5 te vinden, kun je het beste een makkelijk te ontvangen ongecodeerde zender nemen. Dat is de zender TA3 op positie 239 van de CanalDigitaal zenderlijst.
Daarna gebruik je de moeilijkst te ontvangen zender om de schotel optimaal uit te richten. Dat is Nat. Geo. Channel Wild op positie 46 van de zenderlijst. Het beeld blijft wel op zwart omdat je geen abonnement hebt maar je kunt aan de signaalkwaliteit wel zien of de schotel goed uitgericht staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Sjorz1952

 

Op Astra 19,2°E zit BBC World News Europe HD op 11229 V 22000 2/3 s2/8psk mpeg4  Free To Air.

Als je geen beeld krijgt, zit je misschien op 28°E te zoeken.

De Diseqcinstellingen van je ontvanger moeten ook goed staan. Astra1,19,2°E op 1 , Astra3, 23,5°E op 2 en Astra2, 28,2°E op 3

 

Alvast succes!

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-37884500-1443085471.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Allemaal fantastisch bedankt, maar ik gooi de handdoek in de ring. Zonde van het geld: nieuwe triple LND, Triax 64 en Amiko HD8250. Maar met mn oude set kon ik in het verleden na activatie van mn smartcard altijd nog npo1,2 en 3 ontvangen zonder abonnement. Ik dacht dat dan BVN en de diverse fta engelse zenders een goed alternatief was, doch helaas.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de NPO vrij ontvangen met Digitenne, DVB-T dus.

Er zijn decoders die zowel een DVB-S en DVB-T tuner ingebouwd hebben.

Dan kan je de publieke omroep en nog wat regionale zenders vrij ontvangen en tevens het FTA aanbod van satelliet bekijken.

 

Of jouw Amiko dat ook kan of dat er een DVB-T tuner bijgeplaatst kan worden weet ik niet. Je geeft geen type aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit geen BBC HD op Astra 2. Denk wel op Astra 1 maar die maakt deel uit van het Cyfra packet polen en is dus vergrendeld.

je hebt toch de triple LNB voor astra 1-2-3, en niet die voor astra 1-3-hotbird ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er zit geen BBC HD op Astra 2. Denk wel op Astra 1 maar die maakt deel uit van het Cyfra packet polen en is dus vergrendeld.

je hebt toch de triple LNB voor astra 1-2-3, en niet die voor astra 1-3-hotbird ?

Echt niet?

 

Of misschien toch wel?

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=BBC+HD&Submit=Zap

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

krasser : de 4 BBC HD kanalen zijn FTA op astra 2  28.2E .Tevens Channel4 HD  en ITV1 HD  ,beiden ook FTA.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie BBC ONE HD, TWO HD en nog een trits andere zenders die ik overigens ook allemaal ontvang, maar géén BBC HD, die is verleden jaar gestopt op Astra 2 en vervangen door BBC TWO HD.

BBC HD zit nog wel op 27W, 1W, 7E en 13E maar blijkbaar niet meer op 19E zie ik.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...